Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az oldal jobb mükösése érdekében a Passat Klub Hungary weboldala is ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket használ".
A webhely megnyitásával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Kezdetek

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

kezdetekAmikor 1937-ben megalapították a „Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH” néven ismert vállalatot, senki sem gondolta volna, hogy egy nap Európa legnagyobb autógyártójává válik. A vállalat története – annak minden gondjával és megpróbáltatásával együtt – leginkább egy lenyűgöző sikersztori. 1937. május 28-án megalapították a „Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH” céget, majd 1938. szeptember 16-án átkeresztelték „Volkswagenwerk GmbH”-ra.
1938 elején, a mai Wolfsburg területén megkezdődik a Ferdinand Porsche által tervezett új jármű gyártásának helyet adó Volkswagenwerk üzem építése.

Passat - B1 32/33 (1973 - 1981)

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

Passat B1Az első Passat az 1600-as és a 411-es modellek utódja volt. Ez egy fronthajtású, ferde hátú, elöl keresztben beépített soros motorral szerelt autó volt, a márkától addig szokatlan módon vízhűtéssel, viszont azt tudni kell, hogy nem ez a modell volt, amit legelőször fronthajtással és vízhűtéssel szereltek.
A legelső ilyen típus az 1970-es VW-NSU K70- volt.

 



Passat - B2 32B (1981 - 1988)

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

Passat B2A második generációs Passat 1980 novemberében került bemutatásra. Az 5 ajtós ferdehátú és kombi modell egyszerre mutatkozott be. A platform neve B2 volt. Ez már merőben eltért az előző modellektől. A legszembetűnőbb változás a kasztnin volt észrevehető főként a szögletes alakú fényszórókon. Ugyanebben az évben mutatták be a szedán változatot, amelyet Santana névre kereszteltek.
A későbbiek folyamán az európai modelleket egytől egyig Passatnak hívták, miután átestek egy ráncfelvarráson 1985-ben. Ezen kívül Dél-Afrikában, Brazíliában, Nicaraguában és Kínában is készült kombi és lépcsős hátú kivitel egyaránt.

Passat - B3 35i (1988 - 1994)

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

Passat B31988 elején a Volkswagen a Passat és a Passat Variant harmadik generációját küldte piacra, amely lényegesen hosszabb tengelytávval és immár keresztben beépített motorral készült. A Volkswagen ezúttal is a limuzinnal együtt mutatta be a kombit. 1990 júniusában a Passat átlépte az ötmilliós határt! A B3-as Észak-Amerikában 1990-ben került bemutatásra.




Passat - B4 35i (1994 - 1997) Facelift

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

Passat B4Mivel a Passat B3 igen nagy népszerűségre tett szert, amit bizonyít az 1,6 millió eladott darabszám, a VW konszern egy újabb típust adott ki 1994-ben, ami a B4 35i típusjelzést viselte.
Az új modell, az ablaküvegek kivételével minden tekintetben eltért az előző modelltől.
A legszembetűnőbb változás az volt, hogy újból visszakerült a hűtőrács.



Passat - B5 3B (1996 - 2000)

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

Passat B5Az ötödik generációs Passat 1996-ban jelent meg Európában, míg Észak-Amerikában csak 1998-ban. Ez a változat új fejezetet nyitott a sorozat életében, hiszen ilyen jó minőségű autó eddig sosem volt a modell történetében. Máig emlékezetes minőségi ugrást jelentett az ötödik generációs Passat bemutatása 1996 őszén.




Passat - B5.5 3BG (2000 - 2005) Facelift

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

Az előző modell a kategóriájában a legsikeresebb volt, az újabb 2000 őszén egy jelentős ráncfelvarráson esett át, ez a modellfrissítés jót tett az autónak.
Összesen 2315 változtatást eszközöltek rajta, de ezt a rengeteg változást nem igazán lehetett észrevenni. Krómborítást kapott a műszeregység, a hűtőrács, a kilincsek, a küszöb és a kézifékgomb.
A projektoros fényszórók és a hátsó lámpák is egyedi megjelenésűek lettek.

Passat - B6 3C (2005-2010)

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

Passat B62005 márciusában megérkezett a hatodik generációs Passat!
Az új Volkswagen Passat egy teljes egészében új fejlesztésű, ismeretlen, ám mégis ismerős Passat.
A fejlesztőcsapat olyan modellt alkotott, amelynek racionális kvalitásait - mint a karosszéria és a futómű sajátosságai, s ezzel a kényelem - következetesen tökéletesítették. A tervezők azonban e Passatot a forma és a funkció, a design és az ergonómia, a szenvedély és az érzelem kompromisszumot nem ismerő kombinációjával is felruházták.

Passat - B7 36 (2010-2014) Facelift

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

Passat B7A Passat B7 nem nevezhető egy új típusnak, inkább a B6-os modellnek egy erősen ráncfelvarrt (Facelift) változata, amely Klaus Bischoff és Walter de Silva tervezők munkája.
A bemutatásra 2010 novemberében került sor a Párizs Motor Show-n.
A B7-es formája követi a Volkswagen aktuális dizájnját.
A vízszintesen rácsozott orr és a felfelé húzott trapézlámpák először a VW Mk3 Sciroccon jelentek meg.


Passat - B8 (2014-)

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

A Passat B8 2014 június 3-án mutatkozott be, a Potsdambanban található Volkswagen Design Centerben.
Ezidáig a Passatból 1973-as megjelenése óta több mint 22 millió példány kelt el az egész világon.
A Passat 41 éves történetében minden második generációjára jutott lényeges, forradalmi változás és ez igaz a B8-as platformra is.
2015-ben a Passat elnyerte az Év autója címet.

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker