Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az oldal jobb mükösése érdekében a Passat Klub Hungary weboldala is ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket használ".
A webhely megnyitásával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Kezdetek

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

kezdetekAmikor 1937-ben megalapították a „Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH” néven ismert vállalatot, senki sem gondolta volna, hogy egy nap Európa legnagyobb autógyártójává válik. A vállalat története – annak minden gondjával és megpróbáltatásával együtt – leginkább egy lenyűgöző sikersztori. 1937. május 28-án megalapították a „Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH” céget, majd 1938. szeptember 16-án átkeresztelték „Volkswagenwerk GmbH”-ra.
1938 elején, a mai Wolfsburg területén megkezdődik a Ferdinand Porsche által tervezett új jármű gyártásának helyet adó Volkswagenwerk üzem építése.

A Passat, a sedan és a saloon autó közé esik, és nagy fellendülést hozott a Volkswagennek 1973-ban amikor bemutatták.
Mivel a Beetle eladása zuhant, és a nagyobb, régebbi technikán alapuló léghűtéses és farmotoros modellek mint a Volkswagen Type 3 és a 411 and 412 szintén elvesztették piacvezető szerepüket.
Hasonló sors érte a csődbe ment NSU-tól 1970-ben átvett K70-est is, amely a márka első vízhűtéses-orrmotoros autója volt.

VW Type 3 VW 411 VW 411VW 412 | VW K70

Az Audi megszerzése után 1964-ben a Volkswagen új mérnököket alkalmazott, hogy megtervezzenek egy elsőkerékmeghajtású autót, vízhűtéses motorral, így lettek a Passat és a Golf elsői egy új generációnak.
Az olajválság idején a vásárlók modern és takarékos autókra vágytak, Wolfsburgban pedig tudták, hogy a Bogár többé már nem versenyképes az európai piacon, így a cégnek nem volt más választása, 1973-ban Volkswagen Passat néven piacra dobták az egy évvel korábban bemutatott Audi 80-ast.
Az első Passatot részben az Audi 80/Fox-ból alakították ki és egészen 2005-ig a kettőnek közös a története.
A fejlesztési fázisban a Passat tervezése - Auftrag 400 (EA400 / Project 400)-néven futott, és gyártása előtt jóval leálltak a Volkswagen Type 3 Wolfsburgi gyártásával, hogy elegendő kapacitásuk legyen az új autó gyártásához.
Közvetlen a Passat gyártása előtt a Wolfsburgi gyárban kisebb mennyiségben Audi 80 alkatrészeket szereltek össze a szalagokon.

A Volkswagen Passat családi autó, melyhez a Volkswagen 1973 óta 7 generáció tervezésén keresztül ért el.
A Golf/Jetta és a Phaeton közé esve, a jelenlegi Volkswagen vonalon a Passatot több néven is jegyzik: Dasher, Santana, Quantum, Magotan, Corsar és Carat.
A Volkswagen kínálata nemrégiben bővült a Passat CC-vel, ami a Passat 4-ajtós kupé változata.

A Passat is csakúgy mint a Golf, a Jetta, a Bora és a Scirocco, széláramlatról kapta nevét.

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker