• slide vin
  • slide tsi all
  • slide ea111
  • slide ea211
  • slide ea113
  • slide ea888
  • slide ea189
  • slide ea180
  • VAG alvázszám értelmezése

    Ahogy nekünk, embereknek is van egyedi azonosítónk személyi igazolvány formájában, úgy az autók is rendelkeznek egyedi azonosítóval, ami nem más, mint az alvázszám.
    Az alvázszám általános rövidítése a VIN (Vehicle Identification Number).

    Bővebben
  • Megújult a Passat Klub Hungary!

    Sok-sok előkészítő munka után megújult a Passat Klub Hungary weboldala, ami nem csak kinézetében változott meg, hanem minden elemében.

    Bővebben
  • TSI-t, de melyiket?

    Immáron 20 éve, hogy a Volkswagen AG konstruktőrei sorozatgyártásba állították az első, közvetlen befecskendezésű szívó motorjait, amit aztán gyorsan követtek a turbófeltöltésű motorok. Hiába a többszörösen elnyert Az Év Motorja díj, ezek a motorok hosszú-hosszú évekig, a megbízhatatlanságuk miatt, a mai napig, beárnyékolják a márka nevét.

    Bővebben
  • Az EA111 motor jellemzői

    1985-ben az EA801-es sorozatot váltotta az EA111-es sorozat Ezt a motorcsaládot, a sok korszerűsítés eredményeként, öt különböző sorozatra osztotta a gyártó. Átmeneti, MPI, HTP, FSI és TSI.

    Bővebben
  • Az EA211 motor jellemzői | 1.0 MPI, 1.4, 1.5 TSI

    Az EA211 négyhengeres VW motorcsaládot 2011-ben mutatták be először, ami szinte teljes egészében leváltotta az EA111 sorozatot. A motorok a hengerűrtartalma 1,0 l -től, 1,6 l-ig terjed, és az alapmotor egy 1,4 literes 103 kW -os TSI motor.

    Bővebben
  • Az EA113 motor jellemzői | 2.0FSI, 2.0TFSI

    A VW EA113 négyhengeres motorszériát először 1996-ban mutatták be, mint a népszerű EA827 hajtáslánc evolúciós helyettesítőjét . A belső égésű motornak sok változata létezik, beleértve a turbófeltöltést és a közvetlen üzemanyag-befecskendezést.

    Bővebben
  • Az EA888 motor jellemzői

    A VW EA888 közvetlen-befecskendezésű turbómotort először 2006-ban mutatták be, és a mai napig a konszern szinte minden tömegmodelljében (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) használják. Ezeknek az erőforrásoknak négy generációja van, de ha a nullát is beleszámítjuk, akkor öt.

    Bővebben
  • 2.0l TDI Common Rail Motor | EA189

    A Volkswagen AG harmadik generációs TDI motororja, az EA189-es kódjelet viseli, amelyet 2007-ben mutattak be és 2008-ban került sorozatgyártásba. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA188 sorozat volt , amely PDTDI néven ismert.

    Bővebben
  • Az 1.9 TDI motor | EA180

    A Volkswagen AG, az EA180 dízelmotorok családját, 1991 és 2006 között gyártotta és a német konszern, szinte teljes terjedelmű modellcsaládjába beépítették. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA086 sorozat volt, amely az előkamrás Dízelek családját alkotta, 1978 és 2003 között.

    Bővebben

Üdvözlünk a Passat Klub Hungary honlapján!

A klub 2009 tavaszán alakult, néhány lelkes Passat tulajdonos összefogása eredményeként.
A Passat Klub Hungary egy rajongói klub, melyet magánemberek alakítottak, és szerveznek.
A klub hivatalosan nem kapcsolódik a Volkswagenhez, azonban a Passat  Klub Hungary és a Porsche Hungaria között van egy együttműködési megállapodás, melynek keretében
a felek a lehetőségeikhez képest segítik egymást.
Ha már van Passatod, akkor ne habozz, csatlakozz hozzánk és facebook csoportunkhoz!

Modelltörténet

  •         

Ajánlott olvasmányok

2021:Június 04

Nyakunkon a nyár! Rendben van a klímád? Ispán Zoltán részletesen elmagyarázza a légkondicionáló rendszer felmerülő hibáit.  Hamarosan...

2021:Január 12

Az elektromechanikus parkolófék. Ha kíváncsi vagy hogy működik az elektromos rögzítőfék (elektromos kézifék :D), akkor bonts egy sört és olvasgass. ;) Bővebben...

2020:Okt. 16

Ajánlott szakemberek. Az itt látható szakembereket nyugodt szívvel ajánljuk tagjainknak. Bővebben...

2020:Aug. 06

Ideális motorfordulat a DPF regenerálásához. Megpróbáltunk eloszlatni pár tévhitet a DPF regenerálásával kapcsolatban. Bővebben...

2020:Szept. 27

Az 1.9 TDI motor. Mélyreható működésleírás a legendás 1.9 TDI motorról. Bővebben...

2020:Március 16

DPF - Akarod tudni, mikor regenerál az autód? Egy telefonos alkalmazás és egy interface segítségével láthatod, hogy mikor regenerál az autód, sok-sok élő adat kíséretében. Bővebben...

2020:Február 20

Volkswagen logók-feliratok cikkszámai.  Bővebben...

2017:Május 21

Passat B6, B7: Parkolófék motor pótlása. Ha beragad a parkolóféked, ebben a leírásban segítséget kaphatsz. Bővebben...

2012:Július 31

Amit a PD elemekről tudni kell. A leírásban látható, hogy a B6 Passatoknál, melyik motoroknál voltak PD elem problémák. Bővebben...

2010:Május 19

Ablakemelő működtetése gyári távirányítóval. Passat B5, B5.5  Bővebben...

Kezdetek

kezdetekAmikor 1937-ben megalapították a „Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH” néven ismert vállalatot, senki sem gondolta volna, hogy egy nap Európa legnagyobb autógyártójává válik. A vállalat története – annak minden gondjával és megpróbáltatásával együtt – leginkább egy lenyűgöző sikersztori. 1937. május 28-án megalapították a „Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH” céget, majd 1938. szeptember 16-án átkeresztelték „Volkswagenwerk GmbH”-ra.
1938 elején, a mai Wolfsburg területén megkezdődik a Ferdinand Porsche által tervezett új jármű gyártásának helyet adó Volkswagenwerk üzem építése.

A Passat, a sedan és a saloon autó közé esik, és nagy fellendülést hozott a Volkswagennek 1973-ban amikor bemutatták.
Mivel a Beetle eladása zuhant, és a nagyobb, régebbi technikán alapuló léghűtéses és farmotoros modellek mint a Volkswagen Type 3 és a 411 and 412 szintén elvesztették piacvezető szerepüket.


Hasonló sors érte a csődbe ment NSU-tól 1970-ben átvett K70-est is, amely a márka első vízhűtéses-orrmotoros autója volt.

Az Audi megszerzése után 1964-ben a Volkswagen új mérnököket alkalmazott, hogy megtervezzenek egy elsőkerék-meghajtású autót, vízhűtéses motorral, így lettek a Passat és a Golf elsői egy új generációnak.
Az olajválság idején a vásárlók modern és takarékos autókra vágytak, Wolfsburgban pedig tudták, hogy a Bogár többé már nem versenyképes az európai piacon, így a cégnek nem volt más választása, 1973-ban Volkswagen Passat néven piacra dobták az egy évvel korábban bemutatott Audi 80-ast.

Az első Passatot részben az Audi 80/Fox-ból alakították ki és egészen 2005-ig a kettőnek közös a története.
A fejlesztési fázisban a Passat tervezése - Auftrag 400 (EA400 / Project 400)-néven futott, és gyártása előtt jóval leálltak a Volkswagen Type 3 Wolfsburgi gyártásával, hogy elegendő kapacitásuk legyen az új autó gyártásához.
Közvetlen a Passat gyártása előtt a Wolfsburgi gyárban kisebb mennyiségben Audi 80 alkatrészeket szereltek össze a szalagokon.

A Volkswagen Passat családi autó, melyhez a Volkswagen 1973 óta 7 generáció tervezésén keresztül ért el.
A Golf/Jetta és a Phaeton közé esve, a jelenlegi Volkswagen vonalon a Passatot több néven is jegyzik: Dasher, Santana, Quantum, Magotan, Corsar és Carat.
A Volkswagen kínálata nemrégiben bővült a Passat CC-vel, ami a Passat 4-ajtós kupé változata.

A Passat is csakúgy mint a Golf, Jetta, Bora és a Scirocco, a széláramlatról kapta nevét.