Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az oldal jobb mükösése érdekében a Passat Klub Hungary weboldala is ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket használ".
A webhely megnyitásával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Passat - B1 32/33 (1973 - 1981)

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

Passat B1Az első Passat az 1600-as és a 411-es modellek utódja volt. Ez egy fronthajtású, ferde hátú, elöl keresztben beépített soros motorral szerelt autó volt, a márkától addig szokatlan módon vízhűtéssel, viszont azt tudni kell, hogy nem ez a modell volt, amit legelőször fronthajtással és vízhűtéssel szereltek.
A legelső ilyen típus az 1970-es VW-NSU K70- volt.

 



1973 júliusában piacra kerül az első Passat:

Először a karosszéria 2 és 4 ajtós szedán volt és a későbbiekben hasonló 3 és 5 ajtós lépcsős hátú, és kombi kivitelben jelent meg. A
fényszórók téglalap alakú, 7 colos, vagy kör alakú, 5 collos kivitelben voltak jelen.
Külsőleg mindegyik kasztni Giorgetto Giugario tervezésén (Fastback stílus) alapult, ami merőben azonos volt az 1 évvel korábban bevezetett Audi 80-as szedánnal.

1973 októberében bemutatták az 5 ajtós kombi változatot. Egy évvel később 1975 áprilisában pedig az 5 ajtós lépcsős hátú változatot is láthattuk.

Azokban az időkben a Passat számított a legmodernebb családi autónak Európában.
A legegyszerűbb típusnak az ára nem érte el a 8500 német márkát. Már a legelső évben 133.000 darab Passat kelt el!

A százezredik Passat gurul ki a gyártósorról:

A gyártástól számított harmadik évben, 1975 december 22-én az egymilliomodik Passat hagyja el a wollfsburgi futószalagot.

1974-ben a Wheels magazinnál a Passat volt az év autója és a testvér modellt, az Audi 80-at jelölte az autóipari sajtó egy évvel korábban.
Az első generációs Passatokból 2,3 millió darab fogyott el világszerte.

A kezdetekben 4 hengeres OHC motorokkal szerelték a Passatokat, amelyek 1,3 literes (40kW/55LE) és 1,5 literes (48kW/65LE) erőforrásokból álltak.
Ezekben a modellekben 3 sebességes automata, vagy 4 sebességes kézi kapcsolású váltó került beépítésre.
Nem sokkal később, 1973 májusában kiadtak egy újabb, 1,3 literes erőforrást, ami 40 helyett már 44 kW-os volt.
1975 decemberében kibővült a motorválaszték egy SOHC szelepvezérlésű motorral, ami már 1,6 literes (55kW/75LE) volt. Ennél a motornál a teljesítmény nem változott, csak a forgatónyomaték emelkedett.

Három évvel később, 1977 decemberében megjelent az 1,5 literes (37kW/50LE) dízel erőforrás is, ami 50 lóerős volt és cirka 20 másodperc alatt érte el a 100km/órás sebességet.
Ennek a motornak a menettulajdonságai messze elmaradtak a benzines társaiktól, ellenben a fogyasztásuk igen kedvező volt.
1977-ben az autó átesett az első ráncfelvarráson. Változtattak a stíluson és a belső műszeregységen.
A legjelentősebb változást az orr részen lehetett észrevenni, ugyanis a kerek és a négyszögletes fényszórókat felváltották a dupla kerek lámpás fényszórók, a fém lökhárítókat pedig masszív műanyag lökhárítókra cserélték.
1979 májusában megjelent az első 1,6 literes (81kW/110LE) BOSCH vezérlésű üzemanyag-befecskendezéses motor.
Az ezzel a motorral szerelt Passatok elérték a 170km/órás végsebességet.

1980-ban elkezdődtek az előkészületek a következő generációra...

ÉSZAK-AMERIKA

1974 júliusában USA-ban és Californiában is készültek úgynevezett Volkswagen Dasher-ek.



Ezek a modellek három-, és négyajtós ferde hátú limuzinból és kombikból álltak.
Ebben az évben csak karburátoros, 1,5 literes erő forrással látták el az autókat, melynek teljesítménye 57kW (77LE) volt.
1976-tól már elérhetők voltak az 1,6 literes (60kW/78LE) BOSCH üzemanyag-befecskendező-rendszerrel szerelt modellek.
1979-ben bevezették az 1,5 literes dízel autót, amelynek a teljesítménye maradt 37kW (50LE).
Súlya 1130 kg, gyorsulása 100km/órára 19,4 másodperc volt, ami 6,2 másodperccel maradt el a benzines társától.
Ugyanebben az évben bővítettek a benzines palettán is, de az 1,6 literes erőforrás csak 1 kW-tal lett erősebb.
Végül 1980 augusztusában megjelent az első 1,6 literes dízel erőforrás, aminek a teljesítménye már 54 lóerőre emelkedett.

BRAZÍLIA

A B1-es Passatot 1974-1988-ig Brazíliában (is) gyártották.
Bevezették az 1,6 és 1,8 literes motorokat és velük együtt az ötsebességes váltókat is.
A sportverzió neve Passat GTS 1,8 volt, amely nagyon nagy népszerűségre tett szert és nagyon jó volt a teljesítménye is.
Ezt a generációt nagy számban exportálták Irakba, ahol még a mai napig is nagyon sokat lehet látni belőlük az utakon.

Főbb jellemzők:

Megnevezés
Volkswagen Passat/Dasher
Gyártás 1973–1981
1974-1988-ig Brazíliában
Besorolási osztály
nagy családi autó / középkategóriás autó
Karosszériatípusok 2-ajtós szalon / szedán
3-ajtós ferdehátú limuzin (hatchback)
4-ajtós szalon / szedán
5-ajtós ferdehátú limuzin (hatchback)
5-ajtós kombi
Platform Volkswagen B1
Motorok Benzin
1.3 l
1.5 l
1.6 l
1.8 l Csak Brazíliában
Dízel
1.5 l
1.6 l Volkswagen Dasher
Erőátvitel 3 sebességes automata, 4 sebességes kézi
Szélesség 1600 mm (63 in)
Magasság 1600 mm (63 in)
Tengelytáv 2470 mm (97.2 in)
Hosszúság 4190 mm (165 in)
Üzemanyag kapacitás 46 liter (12.2 US gal; 10.1)
Tervező Giorgetto Giugiaro
Eladott példányszám
2,6 millió

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.


Gyártósor:

.

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker