• slide vin
  • slide tsi all
  • slide ea111
  • slide ea211
  • slide ea113
  • slide ea888
  • slide ea189
  • slide ea180
  • VAG alvázszám értelmezése

    Ahogy nekünk, embereknek is van egyedi azonosítónk személyi igazolvány formájában, úgy az autók is rendelkeznek egyedi azonosítóval, ami nem más, mint az alvázszám.
    Az alvázszám általános rövidítése a VIN (Vehicle Identification Number).

    Bővebben
  • Megújult a Passat Klub Hungary!

    Sok-sok előkészítő munka után megújult a Passat Klub Hungary weboldala, ami nem csak kinézetében változott meg, hanem minden elemében.

    Bővebben
  • TSI-t, de melyiket?

    Immáron 20 éve, hogy a Volkswagen AG konstruktőrei sorozatgyártásba állították az első, közvetlen befecskendezésű szívó motorjait, amit aztán gyorsan követtek a turbófeltöltésű motorok. Hiába a többszörösen elnyert Az Év Motorja díj, ezek a motorok hosszú-hosszú évekig, a megbízhatatlanságuk miatt, a mai napig, beárnyékolják a márka nevét.

    Bővebben
  • Az EA111 motor jellemzői

    1985-ben az EA801-es sorozatot váltotta az EA111-es sorozat Ezt a motorcsaládot, a sok korszerűsítés eredményeként, öt különböző sorozatra osztotta a gyártó. Átmeneti, MPI, HTP, FSI és TSI.

    Bővebben
  • Az EA211 motor jellemzői | 1.0 MPI, 1.4, 1.5 TSI

    Az EA211 négyhengeres VW motorcsaládot 2011-ben mutatták be először, ami szinte teljes egészében leváltotta az EA111 sorozatot. A motorok a hengerűrtartalma 1,0 l -től, 1,6 l-ig terjed, és az alapmotor egy 1,4 literes 103 kW -os TSI motor.

    Bővebben
  • Az EA113 motor jellemzői | 2.0FSI, 2.0TFSI

    A VW EA113 négyhengeres motorszériát először 1996-ban mutatták be, mint a népszerű EA827 hajtáslánc evolúciós helyettesítőjét . A belső égésű motornak sok változata létezik, beleértve a turbófeltöltést és a közvetlen üzemanyag-befecskendezést.

    Bővebben
  • Az EA888 motor jellemzői

    A VW EA888 közvetlen-befecskendezésű turbómotort először 2006-ban mutatták be, és a mai napig a konszern szinte minden tömegmodelljében (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) használják. Ezeknek az erőforrásoknak négy generációja van, de ha a nullát is beleszámítjuk, akkor öt.

    Bővebben
  • 2.0l TDI Common Rail Motor | EA189

    A Volkswagen AG harmadik generációs TDI motororja, az EA189-es kódjelet viseli, amelyet 2007-ben mutattak be és 2008-ban került sorozatgyártásba. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA188 sorozat volt , amely PDTDI néven ismert.

    Bővebben
  • Az 1.9 TDI motor | EA180

    A Volkswagen AG, az EA180 dízelmotorok családját, 1991 és 2006 között gyártotta és a német konszern, szinte teljes terjedelmű modellcsaládjába beépítették. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA086 sorozat volt, amely az előkamrás Dízelek családját alkotta, 1978 és 2003 között.

    Bővebben

Üdvözlünk a Passat Klub Hungary honlapján!

A klub 2009 tavaszán alakult, néhány lelkes Passat tulajdonos összefogása eredményeként.
A Passat Klub Hungary egy rajongói klub, melyet magánemberek alakítottak, és szerveznek.
A klub hivatalosan nem kapcsolódik a Volkswagenhez, azonban a Passat  Klub Hungary és a Porsche Hungaria között van egy együttműködési megállapodás, melynek keretében
a felek a lehetőségeikhez képest segítik egymást.
Ha már van Passatod, akkor ne habozz, csatlakozz hozzánk és facebook csoportunkhoz!

Modelltörténet

  •         

Ajánlott olvasmányok

2021:Június 04

Nyakunkon a nyár! Rendben van a klímád? Ispán Zoltán részletesen elmagyarázza a légkondicionáló rendszer felmerülő hibáit.  Hamarosan...

2021:Január 12

Az elektromechanikus parkolófék. Ha kíváncsi vagy hogy működik az elektromos rögzítőfék (elektromos kézifék :D), akkor bonts egy sört és olvasgass. ;) Bővebben...

2020:Okt. 16

Ajánlott szakemberek. Az itt látható szakembereket nyugodt szívvel ajánljuk tagjainknak. Bővebben...

2020:Aug. 06

Ideális motorfordulat a DPF regenerálásához. Megpróbáltunk eloszlatni pár tévhitet a DPF regenerálásával kapcsolatban. Bővebben...

2020:Szept. 27

Az 1.9 TDI motor. Mélyreható működésleírás a legendás 1.9 TDI motorról. Bővebben...

2020:Március 16

DPF - Akarod tudni, mikor regenerál az autód? Egy telefonos alkalmazás és egy interface segítségével láthatod, hogy mikor regenerál az autód, sok-sok élő adat kíséretében. Bővebben...

2020:Február 20

Volkswagen logók-feliratok cikkszámai.  Bővebben...

2017:Május 21

Passat B6, B7: Parkolófék motor pótlása. Ha beragad a parkolóféked, ebben a leírásban segítséget kaphatsz. Bővebben...

2012:Július 31

Amit a PD elemekről tudni kell. A leírásban látható, hogy a B6 Passatoknál, melyik motoroknál voltak PD elem problémák. Bővebben...

2010:Május 19

Ablakemelő működtetése gyári távirányítóval. Passat B5, B5.5  Bővebben...

Passat - B1 32/33 (1973 - 1981)

Passat B1Az első Passat az 1600-as és a 411-es modellek utódja volt. Ez egy fronthajtású, ferde hátú, elöl keresztben beépített soros motorral szerelt autó volt, a márkától addig szokatlan módon vízhűtéssel. Viszont azt tudni kell, hogy nem ez a modell volt, amit legelőször fronthajtással és vízhűtéssel szereltek.
A legelső ilyen típus az 1970-es VW-NSU K70- volt.
1973 júliusában piacra kerül az első Passat.


Először a karosszéria 2 és 4 ajtós szedán volt és a későbbiekben hasonló 3 és 5 ajtós lépcsős hátú, és kombi kivitelben jelent meg. A
fényszórók téglalap alakú, 7 colos, vagy kör alakú, 5 collos kivitelben voltak jelen.

Külsőleg mindegyik kasztni Giorgetto Giugario tervezésén (Fastback stílus) alapult, ami merőben azonos volt az 1 évvel korábban bevezetett Audi 80-as szedánnal. 

1973 októberében bemutatták az 5 ajtós kombi változatot. Egy évvel később 1975 áprilisában pedig az 5 ajtós lépcsős hátú változatot is láthattuk.
Azokban az időkben a Passat számított a legmodernebb családi autónak Európában.
 

A legegyszerűbb típusnak az ára nem érte el a 8500 német márkát. Már a legelső évben 133.000 darab Passat kelt el!
A gyártástól számított harmadik évben, 1975 december 22-én az egymilliomodik Passat hagyja el a wollfsburgi futószalagot.
 

1974-ben a Wheels magazinnál a Passat volt az év autója és a testvér modellt, az Audi 80-at jelölte az autóipari sajtó egy évvel korábban.
Az első generációs Passatokból 2,3 millió darab fogyott el világszerte.

A kezdetekben 4 hengeres OHC motorokkal szerelték a Passatokat, amelyek 1,3 literes (40kW/55LE) és 1,5 literes (48kW/65LE) erőforrásokból álltak.
Ezekben a modellekben 3 sebességes automata, vagy 4 sebességes kézi kapcsolású váltó került beépítésre.
Nem sokkal később, 1973 májusában kiadtak egy újabb, 1,3 literes erőforrást, ami 40 helyett már 44 kW-os volt.
1975 decemberében kibővült a motorválaszték egy SOHC szelepvezérlésű motorral, ami már 1,6 literes (55kW/75LE) volt. Ennél a motornál a teljesítmény nem változott, csak a forgatónyomaték emelkedett.


Három évvel később, 1977 decemberében megjelent az 1,5 literes (37kW/50LE) dízel erőforrás is, ami 50 lóerős volt és cirka 20 másodperc alatt érte el a 100km/órás sebességet.
Ennek a motornak a menettulajdonságai messze elmaradtak a benzines társaiktól, ellenben a fogyasztásuk igen kedvező volt.
1977-ben az autó átesett az első ráncfelvarráson. Változtattak a stíluson és a belső műszeregységen.
A legjelentősebb változást az orr részen lehetett észrevenni, ugyanis a kerek és a négyszögletes fényszórókat felváltották a dupla kerek lámpás fényszórók, a fém lökhárítókat pedig masszív műanyag lökhárítókra cserélték.
1979 májusában megjelent az első 1,6 literes (81kW/110LE) BOSCH vezérlésű üzemanyag-befecskendezéses motor.
Az ezzel a motorral szerelt Passatok elérték a 170km/órás végsebességet.

Passat B1 GTI
Valóban létezett Passat GTI, de csak egyetlen prototípus készült belőle. Ugyanazt a 110 lóerős motort kapta meg, mint a VW Golf, továbbá "Bahama Blue" metálfénnyel büszkélkedhet. Ez a szín még a Beetle Cabrio-nál volt elérhető, amikor létrehozták 1976-ban.




1980-ban elkezdődtek az előkészületek a következő generációra...

ÉSZAK-AMERIKA

1974 júliusában USA-ban és Californiában is készültek úgynevezett Volkswagen Dasher-ek.



Ezek a modellek három-, és négyajtós ferde hátú limuzinból és kombikból álltak.
Ebben az évben csak karburátoros, 1,5 literes erő forrással látták el az autókat, melynek teljesítménye 57kW (77LE) volt.
1976-tól már elérhetők voltak az 1,6 literes (60kW/78LE) BOSCH üzemanyag-befecskendező-rendszerrel szerelt modellek.
1979-ben bevezették az 1,5 literes dízel autót, amelynek a teljesítménye maradt 37kW (50LE).
Súlya 1130 kg, gyorsulása 100km/órára 19,4 másodperc volt, ami 6,2 másodperccel maradt el a benzines társától.
Ugyanebben az évben bővítettek a benzines palettán is, de az 1,6 literes erőforrás csak 1 kW-tal lett erősebb.
Végül 1980 augusztusában megjelent az első 1,6 literes dízel erőforrás, aminek a teljesítménye már 54 lóerőre emelkedett.

BRAZÍLIA

A B1-es Passatot 1974-1988-ig Brazíliában (is) gyártották.
Bevezették az 1,6 és 1,8 literes motorokat és velük együtt az ötsebességes váltókat is.
A sportverzió neve Passat GTS 1,8 volt, amely nagyon nagy népszerűségre tett szert és nagyon jó volt a teljesítménye is.
Ezt a generációt nagy számban exportálták Irakba, ahol még a mai napig is nagyon sokat lehet látni belőlük az utakon.

Főbb jellemzők:

Megnevezés
Volkswagen Passat/Dasher
Gyártás 1973–1981
1974-1988-ig Brazíliában
Besorolási osztály
nagy családi autó / középkategóriás autó
Karosszériatípusok 2-ajtós szalon / szedán
3-ajtós ferdehátú limuzin (hatchback)
4-ajtós szalon / szedán
5-ajtós ferdehátú limuzin (hatchback)
5-ajtós kombi
Platform Volkswagen B1
Motorok Benzin
1.3 l
1.5 l
1.6 l
1.8 l Csak Brazíliában
Dízel
1.5 l
1.6 l Volkswagen Dasher
Erőátvitel 3 sebességes automata, 4 sebességes kézi
Szélesség 1600 mm (63 in)
Magasság 1600 mm (63 in)
Tengelytáv 2470 mm (97.2 in)
Hosszúság 4190 mm (165 in)
Üzemanyag kapacitás 46 liter (12.2 US gal; 10.1)
Tervező Giorgetto Giugiaro
Eladott példányszám
2,6 millió