• slide vin
  • slide tsi all
  • slide ea111
  • slide ea211
  • slide ea113
  • slide ea888
  • slide ea189
  • slide ea180
  • VAG alvázszám értelmezése

    Ahogy nekünk, embereknek is van egyedi azonosítónk személyi igazolvány formájában, úgy az autók is rendelkeznek egyedi azonosítóval, ami nem más, mint az alvázszám.
    Az alvázszám általános rövidítése a VIN (Vehicle Identification Number).

    Bővebben
  • Megújult a Passat Klub Hungary!

    Sok-sok előkészítő munka után megújult a Passat Klub Hungary weboldala, ami nem csak kinézetében változott meg, hanem minden elemében.

    Bővebben
  • TSI-t, de melyiket?

    Immáron 20 éve, hogy a Volkswagen AG konstruktőrei sorozatgyártásba állították az első, közvetlen befecskendezésű szívó motorjait, amit aztán gyorsan követtek a turbófeltöltésű motorok. Hiába a többszörösen elnyert Az Év Motorja díj, ezek a motorok hosszú-hosszú évekig, a megbízhatatlanságuk miatt, a mai napig, beárnyékolják a márka nevét.

    Bővebben
  • Az EA111 motor jellemzői

    1985-ben az EA801-es sorozatot váltotta az EA111-es sorozat Ezt a motorcsaládot, a sok korszerűsítés eredményeként, öt különböző sorozatra osztotta a gyártó. Átmeneti, MPI, HTP, FSI és TSI.

    Bővebben
  • Az EA211 motor jellemzői | 1.0 MPI, 1.4, 1.5 TSI

    Az EA211 négyhengeres VW motorcsaládot 2011-ben mutatták be először, ami szinte teljes egészében leváltotta az EA111 sorozatot. A motorok a hengerűrtartalma 1,0 l -től, 1,6 l-ig terjed, és az alapmotor egy 1,4 literes 103 kW -os TSI motor.

    Bővebben
  • Az EA113 motor jellemzői | 2.0FSI, 2.0TFSI

    A VW EA113 négyhengeres motorszériát először 1996-ban mutatták be, mint a népszerű EA827 hajtáslánc evolúciós helyettesítőjét . A belső égésű motornak sok változata létezik, beleértve a turbófeltöltést és a közvetlen üzemanyag-befecskendezést.

    Bővebben
  • Az EA888 motor jellemzői

    A VW EA888 közvetlen-befecskendezésű turbómotort először 2006-ban mutatták be, és a mai napig a konszern szinte minden tömegmodelljében (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) használják. Ezeknek az erőforrásoknak négy generációja van, de ha a nullát is beleszámítjuk, akkor öt.

    Bővebben
  • 2.0l TDI Common Rail Motor | EA189

    A Volkswagen AG harmadik generációs TDI motororja, az EA189-es kódjelet viseli, amelyet 2007-ben mutattak be és 2008-ban került sorozatgyártásba. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA188 sorozat volt , amely PDTDI néven ismert.

    Bővebben
  • Az 1.9 TDI motor | EA180

    A Volkswagen AG, az EA180 dízelmotorok családját, 1991 és 2006 között gyártotta és a német konszern, szinte teljes terjedelmű modellcsaládjába beépítették. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA086 sorozat volt, amely az előkamrás Dízelek családját alkotta, 1978 és 2003 között.

    Bővebben

Üdvözlünk a Passat Klub Hungary honlapján!

A klub 2009 tavaszán alakult, néhány lelkes Passat tulajdonos összefogása eredményeként.
A Passat Klub Hungary egy rajongói klub, melyet magánemberek alakítottak, és szerveznek.
A klub hivatalosan nem kapcsolódik a Volkswagenhez, azonban a Passat  Klub Hungary és a Porsche Hungaria között van egy együttműködési megállapodás, melynek keretében
a felek a lehetőségeikhez képest segítik egymást.
Ha már van Passatod, akkor ne habozz, csatlakozz hozzánk és facebook csoportunkhoz!

Modelltörténet

  •         

Ajánlott olvasmányok

2021:Június 04

Nyakunkon a nyár! Rendben van a klímád? Ispán Zoltán részletesen elmagyarázza a légkondicionáló rendszer felmerülő hibáit.  Hamarosan...

2021:Január 12

Az elektromechanikus parkolófék. Ha kíváncsi vagy hogy működik az elektromos rögzítőfék (elektromos kézifék :D), akkor bonts egy sört és olvasgass. ;) Bővebben...

2020:Okt. 16

Ajánlott szakemberek. Az itt látható szakembereket nyugodt szívvel ajánljuk tagjainknak. Bővebben...

2020:Aug. 06

Ideális motorfordulat a DPF regenerálásához. Megpróbáltunk eloszlatni pár tévhitet a DPF regenerálásával kapcsolatban. Bővebben...

2020:Szept. 27

Az 1.9 TDI motor. Mélyreható működésleírás a legendás 1.9 TDI motorról. Bővebben...

2020:Március 16

DPF - Akarod tudni, mikor regenerál az autód? Egy telefonos alkalmazás és egy interface segítségével láthatod, hogy mikor regenerál az autód, sok-sok élő adat kíséretében. Bővebben...

2020:Február 20

Volkswagen logók-feliratok cikkszámai.  Bővebben...

2017:Május 21

Passat B6, B7: Parkolófék motor pótlása. Ha beragad a parkolóféked, ebben a leírásban segítséget kaphatsz. Bővebben...

2012:Július 31

Amit a PD elemekről tudni kell. A leírásban látható, hogy a B6 Passatoknál, melyik motoroknál voltak PD elem problémák. Bővebben...

2010:Május 19

Ablakemelő működtetése gyári távirányítóval. Passat B5, B5.5  Bővebben...

Passat - B3 35i (1988 - 1994)

Passat B31988 elején a Volkswagen a Passat és a Passat Variant harmadik generációját küldte piacra, amely lényegesen hosszabb tengelytávval és immár keresztben beépített motorral készült. A Volkswagen ezúttal is a limuzinnal együtt mutatta be a kombit. 1990 júniusában a Passat átlépte az ötmilliós határt! A B3-as Észak-Amerikában 1990-ben került bemutatásra.




Az autó merőben más stílust képviselt, mint az elődei. A neve "Jelly Mould" volt.
Ezt a stílust elsőként a Ford Sierra-nál lehetett észrevenni.

A nagyobb méretén kívül a legjelentősebb változást az autó orr részénél láthattuk, ahol nem volt hűtőrács. A motor hűtését a lökhárító és a márkajel alatti beömlőnyíláson átvezetett levegő segítségével oldották meg.
Korábban már gyártott hűtőrács nélküli autót a Volkswagen, ami a 411-es nevet viselte.
411:

A tömzsi orr miatt, első ránézésre aerodinamikailag nem túl optimális forma mégis meglepő légellenállási értékeket produkált (Cw=0,31).
A belső térben is jelentős változások történtek, a tengelytáv  növelésével a Passatok közül ennek a generációnak volt a legtágasabb hátsó lábtere.
A műszerfalon megjelentek a puha anyagok - a Passat a felső-középkategóriába lépett.



A karosszéria már csak két változatból állt, a 4 ajtós szedánból és az 5 ajtós kombiból.
Az elején úgy gondolták, hogy gyártani fogják a ferde hátú (fastback) modellt is, mert Észak-Amerikában ez a változat került elsőként bevezetésre és nagy sikert aratott.
Végül nem így lett ...

Ezt a generációt 22 féle benzinüzemű motorral szerelték, tehát a választék igen nagy volt.
Először 1,6 literes (53 kW/72LE) erőforrással szerelték a modelleket, utána követte a 1,8 literes és nem sokkal  később a 2,0 literes (134LE) 16 szelepes motor, ami majdnem a legerősebb motor volt ebben a kategóriában.
Az 1,8 literes motorokat CL, míg a 2,0 literes erőforrásokat a GL modellekbe építették bele.
Ezek a motorok üzemanyag-befecskendezős (injector) rendszerrel lettek már ellátva.
Ezáltal jóval gazdaságosabbak és rugalmasabbak voltak, mint a korábbi karburátoros testvéreik.

1989 augusztusában megjelent a Passat G60 Syncro.
Ez a modell 1,8 literes (118kW/160LE) - G - feltöltős motorral volt szerelve, ami ráadásul négy kerék hajtású volt és elektronikus differenciálzárral (EDS) és Visco kuplunggal volt szerelve.

Passat G60 Syncro G- feltöltő megmunkálás közben Syncro - összekerékhajtás

Visco kuplung:

Ez az egyszerű, de nem állandó 4x4 hajtás először a Volkswagen Syncro hajtásaként vált ismertté.
Sok kör alakú tárcsa van elhelyezve a kuplung belsejében egymáshoz nagyon közel, nagy viszkozitású (ált. valamilyen szilikon gél) folyadékban, innen az elnevezés.
Az első illetve a hátsó tengely csak minden második lamellával van összekapcsolva.
Amíg normálisan halad az autó, nincs különbség a forgási sebességben.

Ha elpörögnek az első kerekek, a visco a csúszás ellen próbál dolgozni, így zárja a hátsó tengelyt.
Ebből sajnos az következik, hogy hirtelen erővel vett kanyarokban nem fogjuk élvezni az AWD nyújtotta előnyöket, alul kormányzott lesz az autó.
Ez például az alapvetően hátsókerekes Porsche Carrera 4-nél nem probléma, viszont egy első kerék hajtású Passatnál már az.
A következő probléma, hogy lassan reagál a rendszer, sőt kis kipörgés esetén a hatása majdnem nulla.
Ezt a problémát a gyártók az első és hátsó főáttétel megváltoztatásával csökkentették, így alapból körülbelül 95:5 a hajtás aránya.
Tagadhatatlan előnye a rendszernek, hogy ez a lehető legolcsóbb, viszont csak félmegoldás, mert nem állandó.


1991 nyarán a GLX modellekbe beépítésre került a híres 2,8 literes VR6-os benzines erőforrás, amit már korábban a Volkswagen Corradokba és Golfokba is beépítettek.
Ez a motor még a mai nap is megdobogtatja a márkarajongók szívét!
A motor teljesítménye elérte a 174 lóerőt és a maximális forgatónyomatéka 234 Nm volt, amit percenkénti 4200-as fordulatszámon adott le.
Ez a benzines aggregát nem egész 8 másodperc alatt gyorsította fel az 1,2 tonnás kasztnit 100 km/h-ra. A végsebesség 224 km/h (139 mph) volt.
Ezt a teljesítményt viszont észre lehetett venni a fogyasztási adatokon is.
A 2,8 literes motor fogyasztása a gyári adatok szerint 12,5 liter volt városban, országúton 7,4 liter és az átlagnak 9 (!) literes fogyasztást állapítottak meg.
A VR6-tal tehát nem volt nehéz túlszárnyalni a 12,5 literes városi értéket.

VW Passat VR6

A VR6:

A dízel erőforrások választéka is megnövekedett. Először csak az 1,6 literes (59kW/80LE) erőforrással voltak elérhetők a modellek.
Ezek a motorok viszont fel voltak szerelve turbófeltöltővel és töltőlevegő hűtővel (intercooler).
Ekkor még az ilyen típusú dízel motorral szerelt modellek a TDi jelzést viselték.
Ez esetben a kicsi 'i' betű az intercooler jelenlétére utalt.
Mivel a dízel üzemanyag azokban az időkben sokkal olcsóbb volt, mint a benzin, a fejlesztésekkel nem álltak le.
Hátrány volt viszont, hogy a dízel motor a benzineshez képest sokkal zajosabb, környezetszennyezőbb és gyengébb volt.
Mivel a fejlődés nem állt meg, a dízelpaletta egy új típusú motorral bővült. Ez volt az 1,9 literes 63 lóerős, szívódízel erőforrás.

Ennek a motornak már sokkal jobbak voltak az emissziós értékei, mint az 1,6 literes elődjének.
A teljesítménye viszont 17 lóerővel kevesebb volt. A módosított befecskendezési jelleggörbe révén a motor járása is finomabb volt.
A VW mérnökei végeztek egy összehasonlító zajszintmérést az 1,9 literes dízel és benzines változatok között. Meglepő eredmény született!
A belső zajszint az utastérben szinte egyforma volt.

Passat 1,9D

Az 1,9D Passat végsebessége 160 km/h volt és 19 másodperc kellett, hogy elérje a 100 km/h-s sebességet.
A kombi menetteljesítményei kicsivel gyengébbek voltak, gyorsulása 0-100 km/h-ra 19,4 másodperc volt, végsebessége pedig 153 km/h.

A szokásos 5 sebességes váltóval szerelt Passat Sedan fogyasztási értékei elég jók voltak.
90 km/h-nál 4.6, 120km/h-nál 6.4, míg városi használatnál 7.2 liter volt 100 kilométeren.
Akik kihasználták a motor teljesítményét és végsebességét, még azoknak is nehéz volt a fogyasztást feltornázni 8 liter fölé.
A szedántól a kombi változat fogyasztása sem tért el jelentősen. A hatótávolság körülbelül 1000 kilométer volt.

Az 1,9-es dízelmotor felszereltsége CL és GL volt. A CL volt az alapszintű, a GL pedig a magasabb felszereltségű modell.
A GL-ben alapfelszereltség volt a központi zár, állítható vezetőülés magasság, aszimmetrikusan dönthető hátsó ülések, stb ...
Ezen felül az autó nagyon kényelmes és közkedvelt volt.
Németországban nagyon sok darab került eladásra állami és kereskedelmi vállalatoknak, ebbe beletartoztak a taxis társaságok is.

Az új Passathoz 6 év garanciát adtak átrozsdásodásra, 3 évet a festésre, és egy év teljes körű garancia volt kilométer-korlátozás nélkül.

1991-ben az 1,9-es motor kapott egy turbófeltöltőt és ehhez társult egy katalizátor is, amivel az emissziós értékek tovább javultak.
A teljesítménye azonban még így sem érte el az 1,6 literes elődjéét. Ennek a teljesítménye 75 lóerő volt, amit 4400-as percenkénti fordulaton adott le.
A nyomaték 150 Nm volt 2800-as percenkénti fordulaton. Töltőlevegő-hűtő nem került beépítésre, mint az 1,6TD-nél.

Katalizátorral szerelt 1,9 literes turbódízel motor:

Ezzel a motorral szerelt Passatnál példaértékű volt a menetdinamika és a fogyasztás.
A végsebesség 165 km/h volt és 17,1 másodperc alatt érte el a 100 km/h-s sebességet.
A fogyasztás szinte megegyező volt a szívódízel elődjével. 100 km-en 90-es tempónál 4,7 liter, 120km/h-nál 6,5, városban pedig 7,6 liter volt.

Főbb jellemzők:

Megnevezés
Volkswagen Passat
Gyártás 1988 - 1994
Besorolási osztály
felső-középkategóriás autó
Karosszériatípusok 4 ajtós Sedan
5 ajtós Variant
Platform Volkswagen B3
Motoror Benzin
1,6l
1,8l
2,0l
2,8l
Dízel
1,6l
1,6l Turbo
1,9l
1,9l Turbo
Erőátvitel 4 sebességes automata, 5 sebességes kézi.
Szélesség 1704 mm
Magasság 1427 mm
Tengelytáv 2624 mm
Hosszúság 4572 mm
Üzemanyag kapacitás 46 liter (12.2 US gal; 10.1)
Tervező NA
Eladott példányszám
NA