Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az oldal jobb mükösése érdekében a Passat Klub Hungary weboldala is ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket használ".
A webhely megnyitásával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Passat - B4 35i (1994 - 1997) Facelift

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

Passat B4Mivel a Passat B3 igen nagy népszerűségre tett szert, amit bizonyít az 1,6 millió eladott darabszám, a VW konszern egy újabb típust adott ki 1994-ben, ami a B4 35i típusjelzést viselte.
Az új modell, az ablaküvegek kivételével minden tekintetben eltért az előző modelltől.
A legszembetűnőbb változás az volt, hogy újból visszakerült a hűtőrács.




Ezen kívül változtattak a belső kialakításon és a biztonságtechnikai eszközöket is bővítették. Kettõs frontlégzsákok is beépítésre kerültek.

Ami igazán újdonságnak számított, hogy ebben a modellben mutatkozott be a VW legújabb fejlesztésű 90 lóerős dízel motorja, ami TDI (Turbo Direct Injection) néven ismert.
Ez motor az előkamrás elődjeihez képest már közvetlen befecskendezés elvén működött.
A teljesítmény ezáltal 15 lóerővel emelkedett és a forgatónyomaték elérte a 202 Newtonmétert, ami alig maradt el a VR6-os benzines társától!
Ez a nyomaték már 1900-as percenkénti fordulaton rendelkezésre állt.
Ehhez a teljesítményhez képest a fogyasztási adatok is lenyűgözőek voltak!
Az átlagfogyasztás 100 km/h-nál, autópályán 5.2 liter volt!
A hetven literes üzemanyagtankkal körülbelül 1300 kilométer volt a megtehető távolság, de a TDI népszerűsége ennek ellenére csak Európában volt érezhető. Az amerikai piacra exportált TDI erőforrással szerelt Passatok száma nem haladta meg az 1000 darabot. Ez többek között annak tudható be, hogy Amerikában nem volt divat az üzemanyagtakarékosság (ahogy most sem az).

A Passat kanadai verziói hasonlóak voltak európai társaikhoz - nem úgy mint az Államokban árult modellek - köszönhetően egy megegyezésnek, melyet Kanada kötött Európával. Ellenben az 1,8 literes 4 hengeres benzines verziót és a 2.8 literes VR 6-ost sem kapta meg Kanada. A GL vagy a GLX változatok sokkal többe kerültek, mint a Mexikóban gyártott Volkswagenek, egyrészt a vám miatt másrészt annak a ténynek köszönhetően, hogy a Passatot Németországban gyártották.

Az autó felszereltségi szintjei is kibővültek. Európában az L, CL, GL, GT és a VR6 állt rendelkezésre, bár a VR6 egy kombinált verzió volt, ami a GL VR6 nevet viselte. Az Egyesült Államokban a GLS, GLX és TDI  kivitel volt elérhető. A GLX típusba került beépítésre a VR6-os motor. A kanadai változatok hasonlóak voltak, mint az európai társaik.

GLX VR6 USA:

A motorválaszék ebben a kategóriában is elég bőséges volt. A benzineseknél a legnagyobb volt a 2,9 literes (135kW/183LE) DOHC szelepvezérlésű VR6-os motor, amit csak Variant-okba építettek be. A maximális teljesítményét 5800 percenkénti fordulaton adta le. Ezt az erőforrást ezen kívül még Golf III-ba és Corradokba építették be. Ezt követte a klasszikus 2,8 VR6 (128kW/174LE), amit a Passaton kívül megtalálhatunk a Caravelle, Corrado, Golf III, Jetta, Sharan és Vento modellekben. DOHC szelepvezérlésű motorban még a 2,0 literes, 16 szelepes 150 lóerős erőforrás volt elérhető. A többi motor, 2,0 literes (85kW/115LE), 1,8 literes (55kW/75LE), 1,6 literes (74kW/100LE), mind SOHC szelepvezérlésű volt, nyolc szeleppel.

Dízel motorból csak négy féle változat került beépítésre. Ezek voltak a AAZ motorkódú 1,9 literes (55kW/75LE) turbódízel, 1Z motorkódú (90LE) és AHU motorkódú szintén 90 lóerős TDI motorok. 1996 márciusában megjelent egy újabb 1,9 literes TDI erőforrás, ami már elérte a 110 lóerőt és a 235 Newtonmétert (ez a forgatónyomaték megegyezett a 2,8 literes VR6 forgatónyomatékával)! Lényegében a különbség az elődökhöz képest annyi volt, hogy az AFN motorkóddal szereplő TDI motorra az akkoriban új technológiának számító, változó geometriás turbófeltöltő került fel. Az ilyen motorokkal szerelt Passatok logója, TDI volt. Akkoriban a piros 'I' betű utalt a 110 lóerős motor jelenlétére.

Főbb műszaki jellemzők:

Megnevezés
Volkswagen Passat
Gyártás 1994 - 1997
Besorolási osztály
felső-középkategóriás autó
Karosszériatípusok 4 ajtós Sedan
5 ajtós Variant
Platform Volkswagen B4 Facelift
Motoror

Benzin
1,6l
1,8l
2,0l
2,8l
2,9l
Dízel
1,9l TD
1,9l TDI

Elrendezés/Meghajtás orrmotoros - első kerék/összkerék
Erőátvitel 4 sebességes automata, 5 sebességes kézi
Tengelytáv 2624 mm
Hosszúság
4610 mm
Szélesség 1715 mm
Magasság 1433 mm (Limusin)
1491 mm (Variant)
Üzemanyagtartály 70 liter
Eladott pédány 1,6 millió

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B4 Motorok

Név Motorkód Vezérlés Hengerűrtartalom Teljesítmény Forgatónyomaték Évjárat

Benzin motorok

1.6 AEK I4 8v
SOHC
1595 cc 74 kW (101 LE) 135 Nm 1994–1996
1.6 AFT / AKS I4 8v
SOHC
1595 cc 74 kW (101 LE) 140 Nm 1995–1997
1.8 AAM / ANN I4 8v
SOHC
1781 cc 55 kW (75 LE) 140 Nm 1993–1997
1.8 ABS / ACC / ADZ / ANP I4 8v
SOHC
1781 cc 66 kW (90 LE) 145 Nm 1993–1997
2.0 2E / ADY / AGG / ABA I4 8v
SOHC
1984 cc 85 kW (116 LE) 166 Nm 1993–1997
2.0 ABF I4 16v
DOHC
1984 cc 110 kW (150 LE) 180 Nm 1993–1997
2.8 VR6 AAA VR6 12v
DOHC
2792 cc 128 kW (174 LE) 235 Nm 1993–1996
2.9 VR6 ABV VR6 12v
DOHC
2861 cc 140 kW (190 LE) 245 Nm 1994–1996
Dízel motorok
1.9 TD AAZ I4 8v
SOHC
1896 cc 55 kW (75 LE) 150 Nm 1993–1997
1.9 TDI 1Z / AHU I4 8v
SOHC
1896 cc 66 kW (90 LE) 202 Nm 1993–1997
1.9 TDI AFN I4 8v
SOHC
1896 cc 81 kW (110 LE) 235 Nm 1996–1997

.

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker