• slide vin
  • slide tsi all
  • slide ea111
  • slide ea211
  • slide ea113
  • slide ea888
  • slide ea189
  • slide ea180
  • VAG alvázszám értelmezése

    Ahogy nekünk, embereknek is van egyedi azonosítónk személyi igazolvány formájában, úgy az autók is rendelkeznek egyedi azonosítóval, ami nem más, mint az alvázszám.
    Az alvázszám általános rövidítése a VIN (Vehicle Identification Number).

    Bővebben
  • Megújult a Passat Klub Hungary!

    Sok-sok előkészítő munka után megújult a Passat Klub Hungary weboldala, ami nem csak kinézetében változott meg, hanem minden elemében.

    Bővebben
  • TSI-t, de melyiket?

    Immáron 20 éve, hogy a Volkswagen AG konstruktőrei sorozatgyártásba állították az első, közvetlen befecskendezésű szívó motorjait, amit aztán gyorsan követtek a turbófeltöltésű motorok. Hiába a többszörösen elnyert Az Év Motorja díj, ezek a motorok hosszú-hosszú évekig, a megbízhatatlanságuk miatt, a mai napig, beárnyékolják a márka nevét.

    Bővebben
  • Az EA111 motor jellemzői

    1985-ben az EA801-es sorozatot váltotta az EA111-es sorozat Ezt a motorcsaládot, a sok korszerűsítés eredményeként, öt különböző sorozatra osztotta a gyártó. Átmeneti, MPI, HTP, FSI és TSI.

    Bővebben
  • Az EA211 motor jellemzői | 1.0 MPI, 1.4, 1.5 TSI

    Az EA211 négyhengeres VW motorcsaládot 2011-ben mutatták be először, ami szinte teljes egészében leváltotta az EA111 sorozatot. A motorok a hengerűrtartalma 1,0 l -től, 1,6 l-ig terjed, és az alapmotor egy 1,4 literes 103 kW -os TSI motor.

    Bővebben
  • Az EA113 motor jellemzői | 2.0FSI, 2.0TFSI

    A VW EA113 négyhengeres motorszériát először 1996-ban mutatták be, mint a népszerű EA827 hajtáslánc evolúciós helyettesítőjét . A belső égésű motornak sok változata létezik, beleértve a turbófeltöltést és a közvetlen üzemanyag-befecskendezést.

    Bővebben
  • Az EA888 motor jellemzői

    A VW EA888 közvetlen-befecskendezésű turbómotort először 2006-ban mutatták be, és a mai napig a konszern szinte minden tömegmodelljében (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) használják. Ezeknek az erőforrásoknak négy generációja van, de ha a nullát is beleszámítjuk, akkor öt.

    Bővebben
  • 2.0l TDI Common Rail Motor | EA189

    A Volkswagen AG harmadik generációs TDI motororja, az EA189-es kódjelet viseli, amelyet 2007-ben mutattak be és 2008-ban került sorozatgyártásba. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA188 sorozat volt , amely PDTDI néven ismert.

    Bővebben
  • Az 1.9 TDI motor | EA180

    A Volkswagen AG, az EA180 dízelmotorok családját, 1991 és 2006 között gyártotta és a német konszern, szinte teljes terjedelmű modellcsaládjába beépítették. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA086 sorozat volt, amely az előkamrás Dízelek családját alkotta, 1978 és 2003 között.

    Bővebben

Üdvözlünk a Passat Klub Hungary honlapján!

A klub 2009 tavaszán alakult, néhány lelkes Passat tulajdonos összefogása eredményeként.
A Passat Klub Hungary egy rajongói klub, melyet magánemberek alakítottak, és szerveznek.
A klub hivatalosan nem kapcsolódik a Volkswagenhez, azonban a Passat  Klub Hungary és a Porsche Hungaria között van egy együttműködési megállapodás, melynek keretében
a felek a lehetőségeikhez képest segítik egymást.
Ha már van Passatod, akkor ne habozz, csatlakozz hozzánk és facebook csoportunkhoz!

Modelltörténet

  •         

Ajánlott olvasmányok

2021:Június 04

Nyakunkon a nyár! Rendben van a klímád? Ispán Zoltán részletesen elmagyarázza a légkondicionáló rendszer felmerülő hibáit.  Hamarosan...

2021:Január 12

Az elektromechanikus parkolófék. Ha kíváncsi vagy hogy működik az elektromos rögzítőfék (elektromos kézifék :D), akkor bonts egy sört és olvasgass. ;) Bővebben...

2020:Okt. 16

Ajánlott szakemberek. Az itt látható szakembereket nyugodt szívvel ajánljuk tagjainknak. Bővebben...

2020:Aug. 06

Ideális motorfordulat a DPF regenerálásához. Megpróbáltunk eloszlatni pár tévhitet a DPF regenerálásával kapcsolatban. Bővebben...

2020:Szept. 27

Az 1.9 TDI motor. Mélyreható működésleírás a legendás 1.9 TDI motorról. Bővebben...

2020:Március 16

DPF - Akarod tudni, mikor regenerál az autód? Egy telefonos alkalmazás és egy interface segítségével láthatod, hogy mikor regenerál az autód, sok-sok élő adat kíséretében. Bővebben...

2020:Február 20

Volkswagen logók-feliratok cikkszámai.  Bővebben...

2017:Május 21

Passat B6, B7: Parkolófék motor pótlása. Ha beragad a parkolóféked, ebben a leírásban segítséget kaphatsz. Bővebben...

2012:Július 31

Amit a PD elemekről tudni kell. A leírásban látható, hogy a B6 Passatoknál, melyik motoroknál voltak PD elem problémák. Bővebben...

2010:Május 19

Ablakemelő működtetése gyári távirányítóval. Passat B5, B5.5  Bővebben...

Passat - B4 35i (1994 - 1997) Facelift

Passat B4Mivel a Passat B3 igen nagy népszerűségre tett szert, amit bizonyít az 1,6 millió eladott darabszám, a VW konszern egy újabb típust adott ki 1994-ben, ami a B4 35i típusjelzést viselte.
Az új modell, az ablaküvegek kivételével minden tekintetben eltért az előző modelltől.
A legszembetűnőbb változás az volt, hogy újból visszakerült a hűtőrács.



Passat b4
Ezen kívül változtattak a belső kialakításon és a biztonságtechnikai eszközöket is bővítették. Kettős frontlégzsákok is beépítésre kerültek.

Ami igazán újdonságnak számított, hogy ebben a modellben mutatkozott be a VW legújabb fejlesztésű 90 lóerős dízel motorja, ami TDI (Turbo Direct Injection) néven ismert.
Ez motor az előkamrás elődjeihez képest már közvetlen befecskendezés elvén működött.
A teljesítmény ezáltal 15 lóerővel emelkedett és a forgatónyomaték elérte a 202 Newtonmétert, ami alig maradt el a VR6-os benzines társától!
Ez a nyomaték már 1900-as percenkénti fordulaton rendelkezésre állt.
Ehhez a teljesítményhez képest a fogyasztási adatok is lenyűgözőek voltak!
Az átlagfogyasztás 100 km/h-nál, autópályán 5.2 liter volt!

A hetven literes üzemanyagtankkal körülbelül 1300 kilométer volt a megtehető távolság, de a TDI népszerűsége ennek ellenére csak Európában volt érezhető. Az amerikai piacra exportált TDI erőforrással szerelt Passatok száma nem haladta meg az 1000 darabot. Ez többek között annak tudható be, hogy Amerikában nem volt divat az üzemanyagtakarékosság (mint ahogy most sem az).

A Passat kanadai verziói hasonlóak voltak európai társaikhoz - nem úgy mint az Államokban árult modellek - köszönhetően egy megegyezésnek, melyet Kanada kötött Európával. Ellenben az 1,8 literes 4 hengeres benzines verziót és a 2.8 literes VR 6-ost sem kapta meg Kanada. A GL vagy a GLX változatok sokkal többe kerültek, mint a Mexikóban gyártott Volkswagenek, egyrészt a vám miatt másrészt annak a ténynek köszönhetően, hogy a Passatot Németországban gyártották.

Az autó felszereltségi szintjei is kibővültek. Európában az L, CL, GL, GT és a VR6 állt rendelkezésre, bár a VR6 egy kombinált verzió volt, ami a GL VR6 nevet viselte. Az Egyesült Államokban a GLS, GLX és TDI  kivitel volt elérhető. A GLX típusba került beépítésre a VR6-os motor. A kanadai változatok hasonlóak voltak, mint az európai társaik.

GLX VR6 USA:

A motorválaszék ebben a kategóriában is elég bőséges volt. A benzineseknél a legnagyobb volt a 2,9 literes (135kW/183LE) DOHC szelepvezérlésű VR6-os motor, amit csak Variant-okba építettek be. A maximális teljesítményét 5800 percenkénti fordulaton adta le. Ezt az erőforrást ezen kívül még Golf III-ba és Corradokba építették be. Ezt követte a klasszikus 2,8 VR6 (128kW/174LE), amit a Passaton kívül megtalálhatunk a Caravelle, Corrado, Golf III, Jetta, Sharan és Vento modellekben. DOHC szelepvezérlésű motorban még a 2,0 literes, 16 szelepes 150 lóerős erőforrás volt elérhető. A többi motor, 2,0 literes (85kW/115LE), 1,8 literes (55kW/75LE), 1,6 literes (74kW/100LE), mind SOHC szelepvezérlésű volt, nyolc szeleppel.
 

Dízel motorból csak négy féle változat került beépítésre. Ezek voltak a AAZ motorkódú 1,9 literes (55kW/75LE) turbódízel, 1Z motorkódú (90LE) és AHU motorkódú szintén 90 lóerős TDI motorok. 1996 márciusában megjelent egy újabb 1,9 literes TDI erőforrás, ami már elérte a 110 lóerőt és a 235 Newtonmétert (ez a forgatónyomaték megegyezett a 2,8 literes VR6 forgatónyomatékával)! Lényegében a különbség az elődökhöz képest annyi volt, hogy az AFN motorkóddal szereplő TDI motorra az akkoriban új technológiának számító, változó geometriás turbófeltöltő került fel. Az ilyen motorokkal szerelt Passatok logója, TDI volt. Akkoriban a piros 'I' betű utalt a 110 lóerős motor jelenlétére.

Főbb műszaki jellemzők:

Megnevezés
Volkswagen Passat
Gyártás 1994 - 1997
Besorolási osztály
felső-középkategóriás autó
Karosszériatípusok 4 ajtós Sedan
5 ajtós Variant
Platform Volkswagen B4 Facelift
Motoror

Benzin
1,6l
1,8l
2,0l
2,8l
2,9l
Dízel
1,9l TD
1,9l TDI

Elrendezés/Meghajtás orrmotoros - első kerék/összkerék
Erőátvitel 4 sebességes automata, 5 sebességes kézi
Tengelytáv 2624 mm
Hosszúság
4610 mm
Szélesség 1715 mm
Magasság 1433 mm (Limusin)
1491 mm (Variant)
Üzemanyagtartály 70 liter
Eladott példány 1,6 millió