Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az oldal jobb mükösése érdekében a Passat Klub Hungary weboldala is ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket használ".
A webhely megnyitásával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Passat - B5 3B (1996 - 2000)

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

Passat B5Az ötödik generációs Passat 1996-ban jelent meg Európában, míg Észak-Amerikában csak 1998-ban. Ez a változat új fejezetet nyitott a sorozat életében, hiszen ilyen jó minőségű autó eddig sosem volt a modell történetében. Máig emlékezetes minőségi ugrást jelentett az ötödik generációs Passat bemutatása 1996 őszén.




Az Audi A6-tal közös padlólemezre épülő autó minőségérzete merőben újat hozott a középkategória tömegautói között.

Az ujjal benyomható puhaságú műanyagok, a csillapítottan csukódó kapaszkodók, a három kárpitozott tetőoszlop, a krómhatású védőcsík a Variant csomagterében, az egészen szűkre vett illesztési hézagok és a késleltetetten kialvó belső világítás adta előny mára sem olvadt el teljesen. Igényes utasterével, kényelmével, minőségérzetével, biztonságával ez a modell számos téren meghaladta a kategória színvonalát.
Egyedül a hátsó lábtér méretében volt visszalépés a táncteremnyi elődhöz képest.
Az első évjáratot az alapáron narancssárga első indexburáról lehet felismerni, ami már akkor is divatjamúlt volt, csak a fehérért felárat kellett fizetni.
A biztonság terén is volt fejlődés, opcionáliasn elérhető volt az oldallégzsák és az elektronikus menetstabilizáló (ESP) rendszer.

Ennél a modellnél alkalmazták először a 4Motion állandó összkerékhajtást, az adagolófúvókás dízel befecskendező-rendszert és a xenon fényszórót.

A 4MOTION a Volkswagen állandó összkerék meghajtási rendszerét jelenti.
Ez a rendszer szükség szerint osztja el a motorerőt a négy kerék között.
A Passatok esetén Torsen differenciálzár gondoskodik a hajtóerő első és hátsó kerekek közti elosztásáról.
A többi VW típus keresztben beépített motorjainál Haldex tengelykapcsoló kerül alkalmazásra.

A motorválaszték tovább bővült.
A benzinüzemű motorok egészen az 1,6 literes 100 lóerős motortól, a 2,8 literes 193 lóerős erőforrásig terjedtek.
1997 májusától már elérhető volt az 1,8 literes turbófeltöltővel szerelt benzines változat is.
Teljesítménye 150 lóerő volt, amit 5700-as percenkénti fordulatszámon adott le és 8,9 másodperc elégvolt ahhoz, hogy elérje a 100 km/órás tempót, a végsebessége pedig 206 km/h volt.
Nem sokkal ezután, kb. két hónap múlva megjelent a V5-ös erőforrás is, ami 2,3 literes (110 kW/150LE) volt.
Gyorsulása 8,9 másodperc volt, végsebessége elérte a 223 km/h-t.

Dízel fronton sem állt meg az élet! 1998 augusztusában megjelent a 2,5 literes (110kW/150LE) V6-os TDI változat, ami 310 Newtonméteres nyomatékkal bírt! Ez a nyomaték már 1500-as percenkénti fordulaton rendelkezésre állt.

A V6-os TDI nagyon dinamikusan mozgatta a több, mint 1400 kg-os kasztnit, elég volt 9,6 másodperc, hogy elérje a 100 km/h-s sebességet és a végsebessége 220 km/h volt.

1999 decemberében egy teljesen új üzemanyag-befecskendezési technológiájú dízel aggregát került a piacra.
Ez a PD-TDI ( Pumpe Düse Turbo Direct Injection) nevet viselte.
A lényege, hogy az adagoló és a porlasztó egy egységet képzett.
A befecskendezési nyomás bődületesen megnőtt, meghaladta a 2000 Bar-t!
Viszonyításképp az előző modellek befecskendezési nyomása 235 Bar volt (V6 TDI).
Ennek ellenére a teljesítmény csak 5 lóerővel volt több, mit az elődjénél, viszont a magas befecskendezési nyomásnak köszönhetően a forgatónyomaték elérte a 285 Newtonmétert! Gyorsulás: 10,8mp - 100km/h, végsebesség: 200 km/h volt.
Abban az időben a 110 lóerős TDI-t piros 'I' vel jelölték, az adagolófúvókás modelleknél a jelzést TDI- re változtatták, míg a jel nélküliek a 90 lóerős változatok voltak.



Főbb adatok:

Megnevezés
Volkswagen Passat
Gyártás 1996 - 2000
Besorolási osztály
felső középkategóriás autó
Karosszériatípusok 4 ajtós szedán
5 ajtós kombi
Platform Volkswagen B5
Motoror Benzin
1,6l
1,8l
2,3l
2,8l
Diesel
1,9l TDI
1,9l PD-TDI
2,5l TDI
Elrendezés/Meghajtás orrmotoros - elsőkerék / összekerék (4 motion)
Erőátvitel 5 sebességes automata, 5 sebességes kézi
Tengelytáv 2703 mm
Hosszúság
4704 mm (Limusin)
4681 mm (Variant)
Szélesség 1745 mm
Magasság 1461 mm (Limusin)
1488 mm (Variant)
Üzemanyagtartály cc 60 liter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


B5 Motorok
Név Hengerek Üzemanyag Hengerűrtartalom Teljesítmény Forgatónyomaték Motorkód Gyorsulás Végsebesség Évjárat Piac
1.6 8v I4 Benzin 1,595 cc
10LE/5300 rpm 140 NM/3800 rpm ADP/ AHL/ ARM/ ANA 12.5 s 192 km/h
1996–2000 EU
1.8 20v I4 Benzin 1,781 cc
125 LE/5800 rpm 168 NM/ 3500 rpm ADR/ APT/ AVV/ ARG 11.1 s 206 km/h
1996–2000 EU
1.8 20v T I4 Benzin 1,781 cc
150 LE/5700 rpm 210 NM/1750–4600 rpm AEB/ APU/ ANB/ ATW/ AUG 8.9 s 223 km/h
1996–2000 EU/US
1.8 20v T I4 Benzin 1,781 cc
170 LE/5900 rpm 225 NM/1950–5000 rpm AWM 8.0 s
223 km/h
2000–2005 EU/US
2.0 8v I4 Benzin 1,984 cc
120 LE/5600 rpm 175 NM/2600 rpm AUZ/ ASU/ AVA 11.1 s 203 km/h
1999–2000 EU
2.3 10v V5 Benzin 2,324 cc
150 LE/6000 rpm 205 NM/3200 rpm AGZ 8.9 s 223 km/h
1997–2000 EU
2.8 30v V6 Benzin 2,771 cc
193 LE/6000 rpm 280 NM/3200 rpm ACK/ APR 7.7 s 238 km/h
1997–2000 EU/US
1.9 8v TDI I4 Dízel 1,896 cc
90 LE/4000 rpm 210 NM/1900 rpm AHU/ AHH 13.5 s 184 km/h
1996–2000 EU
1.9 8v TDI I4 Dízel 1,896 cc
100 LE/4000 rpm 250 NM/1900 rpm AVB 12.4 s 191 km/h
2000 EU
1.9 8v TDI I4 Dízel 1,896 cc
110 LE/ 4150 rpm 235 NM/1900 rpm AFN/ AVG 11.5 s 196 km/h
1996–2000 EU
1.9 8v TDI I4 Dízel 1,896 cc
115 LE/4000 rpm 285 NM/1900 rpm AJM 10.8 s 200 km/h
1998–2000 EU
1.9 8v TDI I4 Dízel 1,896 cc
115 LE/4000 rpm 310 NM/1900 rpm ATJ 10.8 s 200 km/h
1998–2000 EU
2.5 24v TDI

V6

 

Dízel 2,496 cc
150 LE/4000 rpm 310NM/1500–3200 rpm AFB/ AKN 9.4 s 220 km/h) 1998–2000 E


.

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker