• slide vin
  • slide tsi all
  • slide ea111
  • slide ea211
  • slide ea113
  • slide ea888
  • slide ea189
  • slide ea180
  • VAG alvázszám értelmezése

    Ahogy nekünk, embereknek is van egyedi azonosítónk személyi igazolvány formájában, úgy az autók is rendelkeznek egyedi azonosítóval, ami nem más, mint az alvázszám.
    Az alvázszám általános rövidítése a VIN (Vehicle Identification Number).

    Bővebben
  • Megújult a Passat Klub Hungary!

    Sok-sok előkészítő munka után megújult a Passat Klub Hungary weboldala, ami nem csak kinézetében változott meg, hanem minden elemében.

    Bővebben
  • TSI-t, de melyiket?

    Immáron 20 éve, hogy a Volkswagen AG konstruktőrei sorozatgyártásba állították az első, közvetlen befecskendezésű szívó motorjait, amit aztán gyorsan követtek a turbófeltöltésű motorok. Hiába a többszörösen elnyert Az Év Motorja díj, ezek a motorok hosszú-hosszú évekig, a megbízhatatlanságuk miatt, a mai napig, beárnyékolják a márka nevét.

    Bővebben
  • Az EA111 motor jellemzői

    1985-ben az EA801-es sorozatot váltotta az EA111-es sorozat Ezt a motorcsaládot, a sok korszerűsítés eredményeként, öt különböző sorozatra osztotta a gyártó. Átmeneti, MPI, HTP, FSI és TSI.

    Bővebben
  • Az EA211 motor jellemzői | 1.0 MPI, 1.4, 1.5 TSI

    Az EA211 négyhengeres VW motorcsaládot 2011-ben mutatták be először, ami szinte teljes egészében leváltotta az EA111 sorozatot. A motorok a hengerűrtartalma 1,0 l -től, 1,6 l-ig terjed, és az alapmotor egy 1,4 literes 103 kW -os TSI motor.

    Bővebben
  • Az EA113 motor jellemzői | 2.0FSI, 2.0TFSI

    A VW EA113 négyhengeres motorszériát először 1996-ban mutatták be, mint a népszerű EA827 hajtáslánc evolúciós helyettesítőjét . A belső égésű motornak sok változata létezik, beleértve a turbófeltöltést és a közvetlen üzemanyag-befecskendezést.

    Bővebben
  • Az EA888 motor jellemzői

    A VW EA888 közvetlen-befecskendezésű turbómotort először 2006-ban mutatták be, és a mai napig a konszern szinte minden tömegmodelljében (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) használják. Ezeknek az erőforrásoknak négy generációja van, de ha a nullát is beleszámítjuk, akkor öt.

    Bővebben
  • 2.0l TDI Common Rail Motor | EA189

    A Volkswagen AG harmadik generációs TDI motororja, az EA189-es kódjelet viseli, amelyet 2007-ben mutattak be és 2008-ban került sorozatgyártásba. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA188 sorozat volt , amely PDTDI néven ismert.

    Bővebben
  • Az 1.9 TDI motor | EA180

    A Volkswagen AG, az EA180 dízelmotorok családját, 1991 és 2006 között gyártotta és a német konszern, szinte teljes terjedelmű modellcsaládjába beépítették. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA086 sorozat volt, amely az előkamrás Dízelek családját alkotta, 1978 és 2003 között.

    Bővebben

Üdvözlünk a Passat Klub Hungary honlapján!

A klub 2009 tavaszán alakult, néhány lelkes Passat tulajdonos összefogása eredményeként.
A Passat Klub Hungary egy rajongói klub, melyet magánemberek alakítottak, és szerveznek.
A klub hivatalosan nem kapcsolódik a Volkswagenhez, azonban a Passat  Klub Hungary és a Porsche Hungaria között van egy együttműködési megállapodás, melynek keretében
a felek a lehetőségeikhez képest segítik egymást.
Ha már van Passatod, akkor ne habozz, csatlakozz hozzánk és facebook csoportunkhoz!

Modelltörténet

  •         

Ajánlott olvasmányok

2021:Június 04

Nyakunkon a nyár! Rendben van a klímád? Ispán Zoltán részletesen elmagyarázza a légkondicionáló rendszer felmerülő hibáit.  Hamarosan...

2021:Január 12

Az elektromechanikus parkolófék. Ha kíváncsi vagy hogy működik az elektromos rögzítőfék (elektromos kézifék :D), akkor bonts egy sört és olvasgass. ;) Bővebben...

2020:Okt. 16

Ajánlott szakemberek. Az itt látható szakembereket nyugodt szívvel ajánljuk tagjainknak. Bővebben...

2020:Aug. 06

Ideális motorfordulat a DPF regenerálásához. Megpróbáltunk eloszlatni pár tévhitet a DPF regenerálásával kapcsolatban. Bővebben...

2020:Szept. 27

Az 1.9 TDI motor. Mélyreható működésleírás a legendás 1.9 TDI motorról. Bővebben...

2020:Március 16

DPF - Akarod tudni, mikor regenerál az autód? Egy telefonos alkalmazás és egy interface segítségével láthatod, hogy mikor regenerál az autód, sok-sok élő adat kíséretében. Bővebben...

2020:Február 20

Volkswagen logók-feliratok cikkszámai.  Bővebben...

2017:Május 21

Passat B6, B7: Parkolófék motor pótlása. Ha beragad a parkolóféked, ebben a leírásban segítséget kaphatsz. Bővebben...

2012:Július 31

Amit a PD elemekről tudni kell. A leírásban látható, hogy a B6 Passatoknál, melyik motoroknál voltak PD elem problémák. Bővebben...

2010:Május 19

Ablakemelő működtetése gyári távirányítóval. Passat B5, B5.5  Bővebben...

Passat - B5.5 3BG (2000 - 2005) Facelift

Az előző modell a kategóriájában a legsikeresebb volt, az újabb 2000 őszén egy jelentős ráncfelvarráson esett át, ez a modellfrissítés jót tett az autónak.
Összesen 2315 változtatást eszközöltek rajta, de ezt a rengeteg változást nem igazán lehetett észrevenni. Krómborítást kapott a műszeregység, a hűtőrács, a kilincsek, a küszöb és a kézifékgomb.
A projektoros fényszórók és a hátsó lámpák is egyedi megjelenésűek lettek.

 

A széria felszerelésbe beletartozott a légkondicionáló, a 8 légzsák az elektronikus menetstabilizáló program (ESP) és az elektronikus blokkolásgátló rendszer (ABS).
Ezek után a Passat egyértelműen a prémium szegmensbe lépett.

Motorok terén a benzines és a dízel paletta is jelentősen bővült.
A dízel kategóriában a motor választék 100-tól egészen a 180 lóerős V6-os erőforrásig terjedt.
A kiváló fejleszthetőségi tartalékokkal megáldott 827-es Volkswagen-Audi motorblokkot 130 lóerőre tornázták fel és a maximális forgatónyomatéka elérte a 310 Newtonmétert!

Ez literenként 163,5 Nm nyomatékot és 68,5 lóerőt jelent.
Azokban az időkben ennél többet házon belül csak a 150 lóerős, 320 newtonméteres nyomatékot leadó változat tudott, amelyet a Volkswagen Borába, Golf GTI-be és a Seat Leonba szereltek be.
Ezekkel a motorokkal szerelt járművekbe (B5-nél is) már elterjedt a kettős tömegű lendkerék alkalmazása, aminek a szerepe, hogy elnyelje a motorok alacsony fordulatszámán keltett rezonanciáját.

130 lóerős PDTDI

2003 decemberében piacra dobtak egy új 2,0 literes dízel, részecskeszűrővel (DPF) szerelt erőforrást, aminek a teljesítménye 136 lóerő volt, ezt 4000-es percenkénti fordulatszámnál adta le, forgatónyomatéka 336 Nm.
A kétliteres erőforrást kétféle motorkóddal gyártották:
BGW Európa
BHW Mexikó, USA

A 2,5 literes motorokban a 150, 163 és 180 lóerős változatok voltak elérhetőek.
A 4Motion hajtással rendelkező autókba csak a 163 és a 180 lóerős motorok kerültek beépítésre.Benzines erőforrásokból hatféle változtat volt elérhető.
A paletta az 1,6 literes, 102 lóerős modelltől egészen a 4,0 literes 272 lóerős W8-as erőforrásig terjedt.
Ezek között szerepelt a B5-ből népszerű 1,8 literes turbófeltöltővel szeret típus is, bár a teljesítmény nem változott.
Az 1,8T-ből azonban készült erősebb változat is, aminek a teljesítménye 170 lóerő volt.
Ezeket a modelleket Mexikóban gyártották 2000 decemberétől.

A W8-as motorral szerelt modell, ami limuzin volt, 2001 novemberében debütált, ez a változat csak négykerék-hajtással volt kapható.
Nem sokkal ezután, 2002 májusában piacra dobták a W8-as Variantot és a szintén fronthajtással szerelt Limuzint is.
Ez év decemberében megérkezett a W8 4Motion Variant és Limuzin is.

Passat W8

Az alap Passattól oldalról 17 colos könnyűfém keréktárcsák, hátulról a négy kipufogóvég, elölről a dupla xenon fényszóró különböztette meg a Volkswagen akkori csúcsmodelljét.
A W8-as motor akkoriban új fejlesztés volt.
A négy sorban elrendezett hengereknek köszönhetően a motor igen kompakt lett.
A soros V (VR6) Golfhoz, a Corradóhoz vagy a VW motorral szerelt, 2.8 literes V osztályos Mercedes-hez hasonlóan azért volt szükség a szűk hengerszögű V motorra, mert a Passat orrában csak ez a konstrukció engedi meg a nyolc henger elhelyezését.
A V8-as motorok hengersoronként négy, egy sorban álló hengere nem fért volna el a motorházban, így a hengereket nem sorban egymás mögé, hanem egymáshoz képest kissé elforgatva építették be.
A hengerfej úgy néz ki, mintha két V4-es erőforrást építettek volna egybe.

A képzeletbeli V4-es hengerei 15 fokos szöget zárnak be egymással, a két V4-es egység közötti szög 72 fok.
Ennek köszönhetően a W8-as motor 420 milliméteres hosszával világ legkompaktabb nyolchengerese lett.
A 3999 köbcentis motor hatezres fordulatnál adja le a 275 lóerős legnagyobb teljesítményét, a 370 Nm-es nyomaték már 2750-es fordulatnál jelentkezik.
Igen csendesen és rezgésmentesen jár a W8-as erőforrás, a 6300-as leszabályozási fordulatot hosszú löketű felépítése ellenére játszi könnyedséggel éri el.
A nem kívánatos rezgéseket két, a főtengely fordulatszámának kétszeresével egymással szemben forgó kiegyensúlyozó-tengely küszöböli ki.
A kiegyensúlyozott nyomaték-karakterisztika elérésében szerepe van a négy vezérműtengelyes motor állítható szelepvezérlésének.
Automata váltóval 7,8 másodperc alatt gyorsul százra a Passat W8, kézi váltóval ugyanez az érték mindössze 6,5 s.
Hatvanról százra negyedikben 7,5 másodperc alatt gyorsul a W8-as Passat, ami aláhúzza a motor remek rugalmasságát.
Ezek a gyorsulási és rugalmassági adatok annál is értékesebbek, mert egy 1865 kilós autón mérték őket.
 
A motor hatalmas erejét az is jelzi, hogy a százra gyorsulási érték megegyezik a Porsche 968 sportautóéval, és 0,1 másodperccel marad csak el a szintén ízig-vérig sportautónak tervezett Renault Clio Sport V6-tól, ami önmagában is elég a motor tudásának és teljesítőképességének megítéléséhez. Hengerenként négy, összesen 32 szelep végzi a gázcserét.
A 62-ről 80 literesre növelt tankkal 13,1 illetve a Variant esetében 13,2 litert fogyaszt szabvány szerint a Passat W8, hatótávolsága bő hatszáz kilométer.
Érdekesség, hogy a kézi és az automata váltós autók fogyasztása megegyezik.
Ebben szerepe van annak, hogy az eredendően többet fogyasztó automata váltós W8-as áttételei hosszabbak a kézi váltósénál.
A fogyasztást a magas, 10,8:1.es sűrítési arány is lejjebb szorítja.

A W motor jellemzője a nagy hengerszám és kompakt felépítés, ezeknek a kihívásoknak tett eleget a Volkswagen a „W” motorok kifejlesztésével. Ezeknél a motoroknál két „V” modul található, amelyek 72 fokos szögben állnak, és egyetlen motort képeznek.
A modulban a hengerek mindössze 15 fokos szögben állnak.
A hengerek a nagyon rövid és könnyű forgattyús tengelyhez csatlakozó, vékony hajtórudakkal működnek.
A motorokat rendkívül kompakt felépítés jellemzi, ami lehetővé teszi az anyagokkal és a tömeggel való takarékoskodást.
A W12 motornak például kisebbek a méretei, mint a hagyományos V8 motornak.

Főbb jellemzők:

Megnevezés
Volkswagen Passat
Gyártás 2000 -2005
Besorolási osztály
felső-középkategóriás autó
Karosszériatípusok 4 ajtós Limusin
5 ajtósVariant
Platform Volkswagen B5.5 Facelift
Motoror Benzin
1,6l
1,8l
2,0l
2,3l VR5
2,8l V6
4,0l W8
Diesel
1,9l PD-TDI
2,0l PD-TDI (DPF)
2,5l TDI
Elrendezés/Meghajtás orrmotoros - elsőkerék / összekerék (4 motion)
Erőátvitel 5 sebességes automata, 5 és 6 sebességes kézi
Tengelytáv 2703 mm
Hosszúság
4704 mm (Limuzin)
4681 mm (Variant)
Szélesség 1745 mm
Magasság 1461 mm (Limuzin)
1488 mm (Variant)
Üzemanyagtartály cc 63 liter