• slide vin
  • slide tsi all
  • slide ea111
  • slide ea211
  • slide ea113
  • slide ea888
  • slide ea189
  • slide ea180
  • VAG alvázszám értelmezése

    Ahogy nekünk, embereknek is van egyedi azonosítónk személyi igazolvány formájában, úgy az autók is rendelkeznek egyedi azonosítóval, ami nem más, mint az alvázszám.
    Az alvázszám általános rövidítése a VIN (Vehicle Identification Number).

    Bővebben
  • Megújult a Passat Klub Hungary!

    Sok-sok előkészítő munka után megújult a Passat Klub Hungary weboldala, ami nem csak kinézetében változott meg, hanem minden elemében.

    Bővebben
  • TSI-t, de melyiket?

    Immáron 20 éve, hogy a Volkswagen AG konstruktőrei sorozatgyártásba állították az első, közvetlen befecskendezésű szívó motorjait, amit aztán gyorsan követtek a turbófeltöltésű motorok. Hiába a többszörösen elnyert Az Év Motorja díj, ezek a motorok hosszú-hosszú évekig, a megbízhatatlanságuk miatt, a mai napig, beárnyékolják a márka nevét.

    Bővebben
  • Az EA111 motor jellemzői

    1985-ben az EA801-es sorozatot váltotta az EA111-es sorozat Ezt a motorcsaládot, a sok korszerűsítés eredményeként, öt különböző sorozatra osztotta a gyártó. Átmeneti, MPI, HTP, FSI és TSI.

    Bővebben
  • Az EA211 motor jellemzői | 1.0 MPI, 1.4, 1.5 TSI

    Az EA211 négyhengeres VW motorcsaládot 2011-ben mutatták be először, ami szinte teljes egészében leváltotta az EA111 sorozatot. A motorok a hengerűrtartalma 1,0 l -től, 1,6 l-ig terjed, és az alapmotor egy 1,4 literes 103 kW -os TSI motor.

    Bővebben
  • Az EA113 motor jellemzői | 2.0FSI, 2.0TFSI

    A VW EA113 négyhengeres motorszériát először 1996-ban mutatták be, mint a népszerű EA827 hajtáslánc evolúciós helyettesítőjét . A belső égésű motornak sok változata létezik, beleértve a turbófeltöltést és a közvetlen üzemanyag-befecskendezést.

    Bővebben
  • Az EA888 motor jellemzői

    A VW EA888 közvetlen-befecskendezésű turbómotort először 2006-ban mutatták be, és a mai napig a konszern szinte minden tömegmodelljében (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) használják. Ezeknek az erőforrásoknak négy generációja van, de ha a nullát is beleszámítjuk, akkor öt.

    Bővebben
  • 2.0l TDI Common Rail Motor | EA189

    A Volkswagen AG harmadik generációs TDI motororja, az EA189-es kódjelet viseli, amelyet 2007-ben mutattak be és 2008-ban került sorozatgyártásba. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA188 sorozat volt , amely PDTDI néven ismert.

    Bővebben
  • Az 1.9 TDI motor | EA180

    A Volkswagen AG, az EA180 dízelmotorok családját, 1991 és 2006 között gyártotta és a német konszern, szinte teljes terjedelmű modellcsaládjába beépítették. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA086 sorozat volt, amely az előkamrás Dízelek családját alkotta, 1978 és 2003 között.

    Bővebben

Üdvözlünk a Passat Klub Hungary honlapján!

A klub 2009 tavaszán alakult, néhány lelkes Passat tulajdonos összefogása eredményeként.
A Passat Klub Hungary egy rajongói klub, melyet magánemberek alakítottak, és szerveznek.
A klub hivatalosan nem kapcsolódik a Volkswagenhez, azonban a Passat  Klub Hungary és a Porsche Hungaria között van egy együttműködési megállapodás, melynek keretében
a felek a lehetőségeikhez képest segítik egymást.
Ha már van Passatod, akkor ne habozz, csatlakozz hozzánk és facebook csoportunkhoz!

Modelltörténet

  •         

Ajánlott olvasmányok

2021:Június 04

Nyakunkon a nyár! Rendben van a klímád? Ispán Zoltán részletesen elmagyarázza a légkondicionáló rendszer felmerülő hibáit.  Hamarosan...

2021:Január 12

Az elektromechanikus parkolófék. Ha kíváncsi vagy hogy működik az elektromos rögzítőfék (elektromos kézifék :D), akkor bonts egy sört és olvasgass. ;) Bővebben...

2020:Okt. 16

Ajánlott szakemberek. Az itt látható szakembereket nyugodt szívvel ajánljuk tagjainknak. Bővebben...

2020:Aug. 06

Ideális motorfordulat a DPF regenerálásához. Megpróbáltunk eloszlatni pár tévhitet a DPF regenerálásával kapcsolatban. Bővebben...

2020:Szept. 27

Az 1.9 TDI motor. Mélyreható működésleírás a legendás 1.9 TDI motorról. Bővebben...

2020:Március 16

DPF - Akarod tudni, mikor regenerál az autód? Egy telefonos alkalmazás és egy interface segítségével láthatod, hogy mikor regenerál az autód, sok-sok élő adat kíséretében. Bővebben...

2020:Február 20

Volkswagen logók-feliratok cikkszámai.  Bővebben...

2017:Május 21

Passat B6, B7: Parkolófék motor pótlása. Ha beragad a parkolóféked, ebben a leírásban segítséget kaphatsz. Bővebben...

2012:Július 31

Amit a PD elemekről tudni kell. A leírásban látható, hogy a B6 Passatoknál, melyik motoroknál voltak PD elem problémák. Bővebben...

2010:Május 19

Ablakemelő működtetése gyári távirányítóval. Passat B5, B5.5  Bővebben...

Passat - B6 3C (2005-2010)

Passat B62005 márciusában megérkezett a hatodik generációs Passat!
Az új Volkswagen Passat egy teljes egészében új fejlesztésű, ismeretlen, ám mégis ismerős Passat.
A fejlesztőcsapat olyan modellt alkotott, amelynek racionális kvalitásait - mint a karosszéria és a futómű sajátosságai, s ezzel a kényelem - következetesen tökéletesítették. A tervezők azonban e Passatot a forma és a funkció, a design és az ergonómia, a szenvedély és az érzelem kompromisszumot nem ismerő kombinációjával is felruházták.

 
Az új Passatot erőteljes és avantgárd design jellemzi. Az autó 4,76 méter hosszú (+62 milliméter), 1,82 méter széles (+74 milliméter) és 1,47 méter magas (+10 milliméter), tengelytávja 2,71 méter. Az 565 literes (+90 liter) csomagtér, mely pótkerékkel szerelt változatban 485 literes (+10 liter), jelentős térfogat növekedést jelent.

A hatodik generációs Passat új futóművet kapott: a karosszériától akusztikailag segédvázzal elválasztott négy lengőkaros hátsó, és az alumíniumelemekkel (-13,3 kilogramm) kialakított McPherson rendszerű első felfüggesztése a legmagasabb szintű mozgékonyságot, kényelmet és biztonságot kínálja.

Benzines motorok
A homogén keverékes közvetlen befecskendezéssel működő FSI-motorokat a Volkswagen a Passat modellekben kínálta elsőként.
Teljesítményük 85 kW/115 LE, 110 kW/150 LE és - a Turbo- FSI (TFSI) esetében - 147 kW/200 LE.
2005 negyedik negyedévében a paletta csúcsán egy 3,2 literes, V6-os FSI jelent meg 184 kW/250 LE teljesítménnyel.
Nem sokkal később, (hengerűrtartalom terén) ezt is felülmúlta a 3,6 literes 250 lóerős szívó aggregát!

A belépőmodell motorja az 1,6 literes, 75 kW/102 LE teljesítményű négyhengeres erőforrás volt.
2007 májusában megjelent egy 1,4 literes TSI motorral szerelt modell is, aminek a teljesítménye 122 lóerő volt.
Ez a motor turbófeltöltővel és kompresszorral volt szerelve.

Dízel motorok
A modellsorozatban először jelent meg a piacon 1,9 literes 77 kW/105 LE motor, a 2,0 literesek között pedig a 88 kW/120 LE, 90 kW/122 LE, 100 KW/136 LE, 103kW/140 LE és végül a 125 kW/170 LE teljesítménnyel.
A Passat TDI dízel részecske-szűrővel is kapható volt, s a legerősebb TDI az innovatív piezoelektromos magasnyomású porlasztószivattyú-egységekkel készült. 2008 májusában megjelent a 2,0 literes CR TDI.
A Common-rail befecskendezési rendszerű 2.0 TDI motor teljesítménye 103 kW/140 LE, a korábbi adagolófúvókás motorokhoz képest 0,7 liter lett a fogyasztáscsökkenés.
A motor nyomatéka 320 Nm, 1800 és 2500 percenkénti főtengely fordulatszám között rendelkezésre áll.
A VW Passat 2.0 CR TDI csúcssebessége 209 kilométer/óra, átlagfogyasztása 5,8 liter 100 kilométerenként (Passat Variant: 206 km/h, 5,9 l/100 km). 2008 novemberében megjelent egy újabb 1,9 literes 110 lóerős erőforrás is.

Erőátvitel

A 2,0 literes TDI és késõbb a V6 FSI modellekben megjelent a dupla tengelykapcsolós sebességváltó (DSG), amelyben hat előremeneti fokozat van.

Felszereltségek és új fejlesztések:

Új fejlesztés az ESP és szerelvénystabilizáló, valamint a "féktárcsa-törlő" funkcióval kiegészített fékberendezés is.
A Passat elsőként kínált ebben a kategóriában széria kivitelben elektronikus rögzítőféket, amely gombnyomásra működik.
Az elektronikus szabályzásnak és a többi szabályozóegységgel fennálló kapcsolatnak köszönhetően számos új funkció is megvalósítható.
Ilyen például a dinamikus vészfékfunkció, a dinamikus indulássegítő (emelkedőn) és az automatikus tartás (Auto-Hold) funkciója (közlekedési lámpánál a fékpedál tartós lenyomása nélkül).


 

A Passat rádiós távirányítással kiegészített motorindítási és zárrendszere teljes egészében új fejlesztésű.
A klasszikus értelemben vett gyújtáskulcs már nem létezik, a központi zár nyitására és zárására szolgáló jeladót a kormánykerék jobb oldalán elhelyezett tartóba kell csúsztatni, a motor ezután a jeladó megnyomásával indítható.
Ha a Passatot az e modellsorozathoz első ízben kínált kulcsnélküli nyitási rendszerrel (Kessy) is felszerelték, az indítás már gombnyomásra történik.



Szintén újdonságként a Passat automatikus követési távolság szabályozást is kínál.
A Passat ennek használatakor az elöl haladóhoz képest beállított biztonságos követési távolság tartása érdekében a sebességszabályzóval előre megadott sebességértékről automatikusan lefékez.
Ha az út szabaddá válik, ismét a korábban megadott sebességre gyorsít.

A Passat modellek opcióként Bluetooth-csatlakozással újszerű telefon-kihangosítót kínálnak.
A vezető mobiltelefonja ekkor vezeték nélküli kapcsolatban áll a járművel, így akár a kabátzsebben is maradhat.
A mobilkészülék funkcióit az autóba épített telefon veszi át, amely a szükséges adatokat a mobiltelefon SIM-kártyájáról kapja.
A rendszer ekkor egy külön billentyûzet segítségével kezelhetõ.

A gyár a Passatban a lehető legnagyobb figyelmet szentelte a szórakoztató és információs technika minőségének.
A hifi-specialista Dynaudio 600 Watt teljesítményű high-end hangrendszere különleges hangzásélményt kínál - a 10-csatornás berendezés kiváló minőségű elemeivel új mércét állít a kategóriában.

Az extra felszerelésként kapható kétzónás automatikus légkondícionáló - akárcsak a Phaetonban - teljesen huzatmentes szellőztetést biztosít, mégpedig gombnyomásra.

Az üzleti utakra indulók örömmel fogadják majd az opcionális 230 voltos csatlakozási lehetőséget, amelynek segítségével feltölthetik laptopjaikat.

Az előző modellhez képest, - különösen a távolsági fény tekintetében - minden fényszóró-rendszert jelentősen továbbfejlesztettek.
A még kedvezõbb világításról az új Passatban a kormányzással együtt mozgó bi-xenon fényszórók gondoskodnak.
A beépített dinamikus kanyarfény 15 fokig terjedõ szögben követi az úttest vonalvezetését, így folyamatosan optimális megvilágítást biztosít.
A rendszert kiegészítõ kanyarodófény teszi teljessé: a jármű hossztengelyéhez mért mintegy 35 fokos szögével keresztezõdésekben és úttorkolatokban bizonyul különösen hasznosnak.

2007 novemberében elkészült a 15 milliomodik Passat


Passat R36

A Volkswagen Passat R36-ot a gyártó, az Esseni Motor Show-n mutatta be, 2006 novemberében, majd 2007 tavaszán el is kezdődött a sorozatgyártás. Ez a típus jelenleg a Volkswagen középkategóriás csúcsmodellje.




Minden idők legerősebb Passatjába 3,6 literes V6-os motor került. A közvetlen befecskendezéssel (FSI) ellátott motor igazán meggyőző, 300 lóerős teljesítménnyel bír! Az autóba belekerült a duplakuplungos DSG váltó és ehhez társul még a 4 Motion hajtáslánc is. Az R36 logikája sem változott, a betű utalhat a Racing (verseny) szóra, a 36 pedig a V6-os 3,6 literes motorjára.

V8-as aggregát

Köszönhetően a jó tapadásnak, az erő nem vész el a gumifüstben, így a limuzin 5,6, a kombi pedig 5,8 másodperc alatt ugrik 100-ra, a vége pedig rejtély, mert a Volkswagen is tagja a 250 km/órás egységes korlátozást betartó gyáraknak.
Hasonlóan a korábbi R modellekhez, a Passathoz is rendelhető az egyedi kék fényezés, amely csak a VW sportmodelljeinek sajátja. Az autó ezenkívül sportosabb lökhárítókat és hűtőmaszkot kapott. Kis szárnyat is szerelnek a modellekre, a limuzinnál ez a csomagtartófedélre, kombinál a hátsó üveg fölé kerül.
A Passat R36 18 collos felniken, illetve 235/40-es gumikon gördül.

A külcsín azonnal elárulja, hogy nem az alap Passatról van szó. Vaskosabbak a lökhárítók, a küszöb is kapott egy erősítő feltétet, hátul pedig oldalanként egy-egy kipufogócső dörmögi a világba a V6-os baritonját. A sportfutómű miatt alacsonyabban ül az autó, a kék fényezés speciális - csak ehhez a modellhez rendelhető. A tervezők pedig olyan apró részletre is ügyeltek, mint a 18 collos, tíz küllős könnyűfém felni mögött megbúvó féknyereg szintén kék festése. Az utastér Passat-hangulata nem változott, de kizárólag igényes anyagok kerültek beszerelésre. A fokozott oldaltartású sportülések bőr-alcantara kárpitozásúak, több helyen feltűnik az R36 embléma, és versenyautós a fémutánzatú műszerfali dekoráció.


Főbb jellemzők

Megnevezés
Volkswagen Passat
Gyártás 2005-
Besorolási osztály
felső-középkategóriás autó
Karosszériatípusok 4 ajtós Limusin
5 ajtós Variant
Platform Volkswagen B6
Motorok Benzin
1,4l TSI
1,6l MPI, FSI
1,8l TSI
2,0l FSI, TSI
2,8l V6
3,2l VR6 FSI
3,6l V6
3,6l VR6 FSI
Dízel
1,9l PD-TDI
2,0l PD-TDI (DPF)
Elrendezés/Meghajtás orrmotoros - elsőkerék / összkerék (4Motion)
Erőátvitel 6 sebességes DSG, 5 és 6 sebességes kézi
Tengelytáv 2709 mm
Hosszúság
4765 mm (Limusin)
4774 mm (Variant)
Szélesség 1820 mm
Magasság 1472 mm (Limusin)
1517 mm (Variant)
Tervező Robert Lešnik