• slide vin
  • slide tsi all
  • slide ea111
  • slide ea211
  • slide ea113
  • slide ea888
  • slide ea189
  • slide ea180
  • VAG alvázszám értelmezése

    Ahogy nekünk, embereknek is van egyedi azonosítónk személyi igazolvány formájában, úgy az autók is rendelkeznek egyedi azonosítóval, ami nem más, mint az alvázszám.
    Az alvázszám általános rövidítése a VIN (Vehicle Identification Number).

    Bővebben
  • Megújult a Passat Klub Hungary!

    Sok-sok előkészítő munka után megújult a Passat Klub Hungary weboldala, ami nem csak kinézetében változott meg, hanem minden elemében.

    Bővebben
  • TSI-t, de melyiket?

    Immáron 20 éve, hogy a Volkswagen AG konstruktőrei sorozatgyártásba állították az első, közvetlen befecskendezésű szívó motorjait, amit aztán gyorsan követtek a turbófeltöltésű motorok. Hiába a többszörösen elnyert Az Év Motorja díj, ezek a motorok hosszú-hosszú évekig, a megbízhatatlanságuk miatt, a mai napig, beárnyékolják a márka nevét.

    Bővebben
  • Az EA111 motor jellemzői

    1985-ben az EA801-es sorozatot váltotta az EA111-es sorozat Ezt a motorcsaládot, a sok korszerűsítés eredményeként, öt különböző sorozatra osztotta a gyártó. Átmeneti, MPI, HTP, FSI és TSI.

    Bővebben
  • Az EA211 motor jellemzői | 1.0 MPI, 1.4, 1.5 TSI

    Az EA211 négyhengeres VW motorcsaládot 2011-ben mutatták be először, ami szinte teljes egészében leváltotta az EA111 sorozatot. A motorok a hengerűrtartalma 1,0 l -től, 1,6 l-ig terjed, és az alapmotor egy 1,4 literes 103 kW -os TSI motor.

    Bővebben
  • Az EA113 motor jellemzői | 2.0FSI, 2.0TFSI

    A VW EA113 négyhengeres motorszériát először 1996-ban mutatták be, mint a népszerű EA827 hajtáslánc evolúciós helyettesítőjét . A belső égésű motornak sok változata létezik, beleértve a turbófeltöltést és a közvetlen üzemanyag-befecskendezést.

    Bővebben
  • Az EA888 motor jellemzői

    A VW EA888 közvetlen-befecskendezésű turbómotort először 2006-ban mutatták be, és a mai napig a konszern szinte minden tömegmodelljében (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) használják. Ezeknek az erőforrásoknak négy generációja van, de ha a nullát is beleszámítjuk, akkor öt.

    Bővebben
  • 2.0l TDI Common Rail Motor | EA189

    A Volkswagen AG harmadik generációs TDI motororja, az EA189-es kódjelet viseli, amelyet 2007-ben mutattak be és 2008-ban került sorozatgyártásba. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA188 sorozat volt , amely PDTDI néven ismert.

    Bővebben
  • Az 1.9 TDI motor | EA180

    A Volkswagen AG, az EA180 dízelmotorok családját, 1991 és 2006 között gyártotta és a német konszern, szinte teljes terjedelmű modellcsaládjába beépítették. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA086 sorozat volt, amely az előkamrás Dízelek családját alkotta, 1978 és 2003 között.

    Bővebben

Üdvözlünk a Passat Klub Hungary honlapján!

A klub 2009 tavaszán alakult, néhány lelkes Passat tulajdonos összefogása eredményeként.
A Passat Klub Hungary egy rajongói klub, melyet magánemberek alakítottak, és szerveznek.
A klub hivatalosan nem kapcsolódik a Volkswagenhez, azonban a Passat  Klub Hungary és a Porsche Hungaria között van egy együttműködési megállapodás, melynek keretében
a felek a lehetőségeikhez képest segítik egymást.
Ha már van Passatod, akkor ne habozz, csatlakozz hozzánk és facebook csoportunkhoz!

Modelltörténet

  •         

Ajánlott olvasmányok

2021:Június 04

Nyakunkon a nyár! Rendben van a klímád? Ispán Zoltán részletesen elmagyarázza a légkondicionáló rendszer felmerülő hibáit.  Hamarosan...

2021:Január 12

Az elektromechanikus parkolófék. Ha kíváncsi vagy hogy működik az elektromos rögzítőfék (elektromos kézifék :D), akkor bonts egy sört és olvasgass. ;) Bővebben...

2020:Okt. 16

Ajánlott szakemberek. Az itt látható szakembereket nyugodt szívvel ajánljuk tagjainknak. Bővebben...

2020:Aug. 06

Ideális motorfordulat a DPF regenerálásához. Megpróbáltunk eloszlatni pár tévhitet a DPF regenerálásával kapcsolatban. Bővebben...

2020:Szept. 27

Az 1.9 TDI motor. Mélyreható működésleírás a legendás 1.9 TDI motorról. Bővebben...

2020:Március 16

DPF - Akarod tudni, mikor regenerál az autód? Egy telefonos alkalmazás és egy interface segítségével láthatod, hogy mikor regenerál az autód, sok-sok élő adat kíséretében. Bővebben...

2020:Február 20

Volkswagen logók-feliratok cikkszámai.  Bővebben...

2017:Május 21

Passat B6, B7: Parkolófék motor pótlása. Ha beragad a parkolóféked, ebben a leírásban segítséget kaphatsz. Bővebben...

2012:Július 31

Amit a PD elemekről tudni kell. A leírásban látható, hogy a B6 Passatoknál, melyik motoroknál voltak PD elem problémák. Bővebben...

2010:Május 19

Ablakemelő működtetése gyári távirányítóval. Passat B5, B5.5  Bővebben...

Passat - CC (2008-2012)

Passat CC2008 nyarán, Detroitban mutatták be a Volkswagen négyajtós kupéját, a Passat CC-t, ami a B6-os Passat padlólemezére épült.
A Passat CC hossza 30 mm-rel, szélessége 36 mm-rel több a B6 Passaténál, magassága viszont az alacsonyabb tető miatt 52 mm-rel kevesebb, talán ezért lett a légellenállási együttható különösen jó, 0,29.

A CC orr-része az ismert Volkswagen-stílusjegyeket hordozza magán, de a hátsó résznél úgy tűnik, szabad kezet kaptak a formatervezők, és óriási lámpákkal, valamint a csomagtérfedél tetején kialakított légterelővel hálálták meg a bizalmat.

Hatalmas, 750 mm hosszú, 1120 mm széles, elhúzható üvegtetőt is kapott az autó, ami minden bizonnyal sok napfényt enged az utastérbe.

Belül az ismert Passat-műszerfal fogadja az utasokat, de lecserélték a klíma vezérlőpaneljét, a műszereket és a kormánykereket, hogy némileg sportosabb legyen az összhatás.
Elöl-hátul sportos, jó oldaltartású üléseket találunk, a hátsó pad csak két személy szállítására alkalmas a középső rekesz miatt. Az elsőkhöz ülésfűtés és szellőzés is rendelhető, hátul csak a fűtés lehetséges.
A dinamikus forma ellenére a csomagtartó csak 30 literrel kisebb, mint a sima Passat esetében, de így is 535 literes.

A Passat CC-ben debütál a Volkswagen saját fejlesztésű "sávasszisztense", ami 65 km/óra felett használható.
Ez kamerákkal figyeli a sáv széleit  jelző felfestéseket, és ha irányjelző használata nélkül próbálunk sávot váltani, akkor visszakormányozza az autót a saját sávjába.
Természetesen a rendszert felül lehet bírálni minimális erőkifejtéssel, de ha mindkét kézzel elengedjük a kormányt, a sávasszisztens kikapcsolja magát. Ezenkívül a CC-t felszerelték még tolatókamerával, az autót a parkolóhelyre automatikusan bekormányzó rendszerrel és távolságtartó tempomattal is, amely vészhelyzetben készenlétbe helyezi a fékeket.

Ezeken kívül a 170 lóerőnél erősebb változatoknál a Dynamic Drive Control nevű rendszert is megtalálható, amely három fokozatban (Normal, Sport és Comfort) állítja a lengéscsillapítók keménységét és a kormány rásegítésének mértékét, a beállításokat a váltó mellé tett gombokkal lehet megváltoztatni.

2012-től nincs Passat CC!

320 ezer eladott példány után, 2012-ben megjelent a Passat CC ráncfelvarrt (facelift) változata.

 

Az új modellnél a Volkswagen AG kivonta a Passat nevet és így egy külön márkatípussá vált a Passat CC utódja, ami a Volkswagen CC nevet viseli.
A formatervezők nem nyúltak az alapvető formához, de az orr, illetve farrész átrajzolásával egészen új karaktert adtak az autónak.
Elől kevésbé agresszív a megjelenés, helyette inkább a prémium vonalat erősítette a VW a több króm alkalmazásával.

Újak a fényszórók, a hűtőmaszk, a motorháztető és a lökhárító is.
A tervezők az utastérben is eszközöltek pár változtatást. A középkonzol felső részén a vészvillogó helyére analóg órát helyeztek el. Megváltozott a szellőzés- és klímairányítás panelje is.
Ülések már alapáron ergonómikus sportülések, amelyeket hosszú utakra terveztek, de felárért szellőztethető és masszázsfunkcióval ellátott ülések is megtalálhatók az extralistán. Az alapból négyülésesként készülő autó ötszemélyes kivitelben is rendelhető.
Minden modellben széria felszereltséghez tartozik a bi-xenon fényszóró, ugyanakkor számos új elektronikai segédeszköz jelent meg a kínálatban.
Főbb jellemzők:

Megnevezés
Volkswagen Passat CC
Gyártás 2008-2012
Besorolási osztály
felső középkategóriás autó
Karosszériatípus Coupé
Platform Volkswagen CC
Motoror

Benzin
1.4 TFSI
1.8 FSI
2.0 T
3.6 L VR6
Diesel
2.0TDI

Elrendezés/Meghajtás orrmotoros - elsőkerék / összekerék (4 motion)
Erőátvitel

6 sebességes kézi
6 sebességes automata
7 Sebességes DSG

Tengelytáv 2711 mm
Hosszúság
4799 mm
Szélesség 1855 mm
Magasság 1417mm
Üzemanyagtartály cc 60 liter
Eladott példányszám 320.000