Passat - B7 (2010-2014) Facelift

Passat B7A Passat B7 nem nevezhető egy új típusnak, inkább a B6-os modellnek egy erősen ráncfelvarrt (Facelift) változata, amely Klaus Bischoff és Walter de Silva tervezők munkája.
A bemutatásra 2010 novemberében került sor a Párizs Motor Show-n.
A B7-es formája követi a Volkswagen aktuális dizájnját.
A vízszintesen rácsozott orr és a felfelé húzott trapézlámpák először a VW Mk3 Sciroccon jelentek meg.


Az új Passat méretei alig változtak, csak a hossza nőtt 4 mm-rel, de épp ugyanolyan széles és magas, mint az előző generáció.



B7 Alltarack:


A belsőtéren minimális változtatások történtek.
A középkonzolról eltűnt a két rekesz, továbbá átrendeződtek a sebességváltó kar körüli gombok, ahová az indítógomb is került.






Az új modellbe számos biztonsági funkciót eszközöltek.
XDS rendszer: az első kerekek fékezésével szimulálja az önzáró differenciálművet
Adaptív tempomat: egy beépített radar segítségével tartja az általunk megadott követési távolságot az előttünk haladóhoz képest, automatikusan fékezve, illetve gyorsítva a beállított sebességre.


Fáradságérzékelő: Minden egyes megkezdett út elején a rendszer elemzi a kormány-, gáz- és fékkezelésünket, és ha egy idő után ettől jelentős eltérést tapasztal, például a sávon belül kacsázunk, akkor hanggal és vizuális jellel is figyelmeztet minket egy kis pihenőre.
Ez a fejlesztés először a Passatban jelent meg a Volkswagen-csoporton belül!
A városi vészfékezési funkció: 30 km/h-s sebességig automatikusan állóra fékezi az autót, ha balesetveszélyt érzékel a távolságérzékelős sebességtartó elektronika.

Automatikus távolsági világítás-kapcsoló: A rendszer sötétben 65 km/órás tempó fölött automatikusan bekapcsolja a távolsági fényt,
amit csak akkor kapcsol át tompítottá, ha a kamerák érzékelik, hogy szemből egy autó érkezik, majd annak elhaladtával ismét felkapcsolják a reflektort.
Hogy a szemből érkezőket a tompított fény se vakítsa el, egy kis szervomotorokkal mozgatott árnyékolóval úgy állítja be a fény útját az autó, hogy a szemből jövő autós "árnyékban" legyen.
Intelligens fényszóró

A második generációs parkolóasszisztens immáron nem csak párhuzamosan, de merőlegesen is képes parkolni két autó közé.
És ki is áll, ha azt akarjuk.
A nem kevesebb mint 12 szenzort használó berendezés hatékonyságát jelzi, hogy egy akkora helyre is képes beállni, amely csak 80 centiméterrel hosszabb az autónál.
A rendszer aktiválása után nem csupán felméri a megfelelő parkolóhelyet, de magától be is áll oda, a vezetőnek nincs más dolga, mint a gázt és féket adagolni, a többit a Passat elvégzi helyette.




Ezen felül még van egy említésre méltó kényelmi funkció, ami a hátsó ajtó nyitását teszi kényelmesebbé.
A tulajdonosnak nincs más dolga, mit a hátsó lökhárító alá odatenni a lábát és a csomagtérajtó automatikusan kinyílik.
Persze ennek a funkciónak az alapvető feltétele az, hogy az autó kulcsa nálunk legyen.

A hátsó ülések a csomagtérből oldhatóak ki.

Továbbá két párhuzamosan beépített sín került a csomagtérbe, amihez térelválasztó oszlopait rögzíthetjük, tetszőleges pozícióba.

A tolatókamera a kilincsből fordul ki

Motorválaszték: 1,4 122 LE, 1,8 160 LE, vagy 2,0 210 LE.
Egyedül a 3,6 literes, 300 lóerős, kis hengerszögű V6-os maradt a régebbi szívómotorok közül.
A dízelválaszték az új 1,6 literes, 105 lovas TDI-ből, illetve a kétliteres, 140 és 170 lóerős, közös nyomócsöves négyhengeresekből áll.
A motorok többsége DSG dupla kuplungos automatával és manuális váltóval is rendelhető.
A belépő dízelt persze a takarékos BlueMotion csomagban is kínálják majd, így 109 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást és 4,1 liter/100 km-es átlagfogyasztást eredményez.

Passat Alltrack

Még a 2012-es év tavaszán a Volkswagen Tokióban mutatta be B7 terepjáró változatát, amely az Alltrack nevet kapta.

Változtatások a B7-hez képest:
A hasmagasságot 3 centivel megemelték, az autó kiegészült fekete műanyagból készült sárvédő-szélesítésekekkel és a lökhárítók aljába kartervédő jellegű borítást került. Ez a dizájn merőben emlékeztet az Audi Allroad és a Octavia Scout-ra.

Az Alltrack feliratokat leszámítva a belsőtérben nincs különösebb szembetűnő változás.
A terepszög elöl 9,5-ről 12,8-ra, hátul 13,5-ről 16 fokra nőtt.
Most már a Passat Alltrack is megkapta azt a terepes menetprogramot, amely eddig csupán a Tiguan és a Touareg kiváltsága volt.

Van még benne egy off-road üzemmód, amely 30 km/h alatti sebességnél kapcsolható be: ilyenkor aktiválódik a lejtmenet-vezérlő, amely 10 foknál meredekebb lejtőn magától fékezgeti az autót, megakadályozva, hogy túlzottan begyorsuljon, illetve az ABS és az elektronikus differenciálzár programja is megváltozik.

A Passat Alltrack 160 és 210 lóerős benzines turbómotorokkal szerelték,dízelből a 140 és 170 loerős változatok kerültek beépítésre.A leggyengébb, dízelmotoros változatnál az összkerék-hajtás nem tartozik az alapfelszereltségben, de külön rendelhető.Az erősebbik dízeles és benzines változatokban a duplakuplungos (DSG) automata váltó is az alapfelszereltség részét képzi.

Főbb jellemzők B7:

Megnevezés
Volkswagen Passat
Gyártás 2010-
Besorolási osztály
Felső-középkategóriás autó
Karosszériatípusok 4 ajtós Limusin
5 ajtós Variant
Platform Volkswagen B7 Facelift
Motorok Benzin
1.4 L TFSI
1.6 L
1.6 L FSI
1.8 L TSI
2.0 L FSI
2.0 L TSI
3.2 L VR6 FSI
3.6 L VR6 FSI;
Díezel
1.6 L TDI
1.9 L TDI;
2.0 L TDI;
Elrendezés/Meghajtás Orrmotoros - elsőkerék / összekerék (4Motion)
Erőátvitel 6 sebességes kézi és 6 sebességes DSG
Tengelytáv 2712 mm
Hosszúság
4769 mm (Limuzin)
4771 mm (Variant)
Szélesség 2062 mm
Magasság 1472 mm (Limuzin)
1481 mm (Variant)
Üzemanyagtartály n.a.