• slide vin
  • slide tsi all
  • slide ea111
  • slide ea211
  • slide ea113
  • slide ea888
  • slide ea189
  • slide ea180
  • VAG alvázszám értelmezése

    Ahogy nekünk, embereknek is van egyedi azonosítónk személyi igazolvány formájában, úgy az autók is rendelkeznek egyedi azonosítóval, ami nem más, mint az alvázszám.
    Az alvázszám általános rövidítése a VIN (Vehicle Identification Number).

    Bővebben
  • Megújult a Passat Klub Hungary!

    Sok-sok előkészítő munka után megújult a Passat Klub Hungary weboldala, ami nem csak kinézetében változott meg, hanem minden elemében.

    Bővebben
  • TSI-t, de melyiket?

    Immáron 20 éve, hogy a Volkswagen AG konstruktőrei sorozatgyártásba állították az első, közvetlen befecskendezésű szívó motorjait, amit aztán gyorsan követtek a turbófeltöltésű motorok. Hiába a többszörösen elnyert Az Év Motorja díj, ezek a motorok hosszú-hosszú évekig, a megbízhatatlanságuk miatt, a mai napig, beárnyékolják a márka nevét.

    Bővebben
  • Az EA111 motor jellemzői

    1985-ben az EA801-es sorozatot váltotta az EA111-es sorozat Ezt a motorcsaládot, a sok korszerűsítés eredményeként, öt különböző sorozatra osztotta a gyártó. Átmeneti, MPI, HTP, FSI és TSI.

    Bővebben
  • Az EA211 motor jellemzői | 1.0 MPI, 1.4, 1.5 TSI

    Az EA211 négyhengeres VW motorcsaládot 2011-ben mutatták be először, ami szinte teljes egészében leváltotta az EA111 sorozatot. A motorok a hengerűrtartalma 1,0 l -től, 1,6 l-ig terjed, és az alapmotor egy 1,4 literes 103 kW -os TSI motor.

    Bővebben
  • Az EA113 motor jellemzői | 2.0FSI, 2.0TFSI

    A VW EA113 négyhengeres motorszériát először 1996-ban mutatták be, mint a népszerű EA827 hajtáslánc evolúciós helyettesítőjét . A belső égésű motornak sok változata létezik, beleértve a turbófeltöltést és a közvetlen üzemanyag-befecskendezést.

    Bővebben
  • Az EA888 motor jellemzői

    A VW EA888 közvetlen-befecskendezésű turbómotort először 2006-ban mutatták be, és a mai napig a konszern szinte minden tömegmodelljében (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) használják. Ezeknek az erőforrásoknak négy generációja van, de ha a nullát is beleszámítjuk, akkor öt.

    Bővebben
  • 2.0l TDI Common Rail Motor | EA189

    A Volkswagen AG harmadik generációs TDI motororja, az EA189-es kódjelet viseli, amelyet 2007-ben mutattak be és 2008-ban került sorozatgyártásba. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA188 sorozat volt , amely PDTDI néven ismert.

    Bővebben
  • Az 1.9 TDI motor | EA180

    A Volkswagen AG, az EA180 dízelmotorok családját, 1991 és 2006 között gyártotta és a német konszern, szinte teljes terjedelmű modellcsaládjába beépítették. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA086 sorozat volt, amely az előkamrás Dízelek családját alkotta, 1978 és 2003 között.

    Bővebben

Üdvözlünk a Passat Klub Hungary honlapján!

A klub 2009 tavaszán alakult, néhány lelkes Passat tulajdonos összefogása eredményeként.
A Passat Klub Hungary egy rajongói klub, melyet magánemberek alakítottak, és szerveznek.
A klub hivatalosan nem kapcsolódik a Volkswagenhez, azonban a Passat  Klub Hungary és a Porsche Hungaria között van egy együttműködési megállapodás, melynek keretében
a felek a lehetőségeikhez képest segítik egymást.
Ha már van Passatod, akkor ne habozz, csatlakozz hozzánk és facebook csoportunkhoz!

Modelltörténet

  •         

Ajánlott olvasmányok

2021:Június 04

Nyakunkon a nyár! Rendben van a klímád? Ispán Zoltán részletesen elmagyarázza a légkondicionáló rendszer felmerülő hibáit.  Hamarosan...

2021:Január 12

Az elektromechanikus parkolófék. Ha kíváncsi vagy hogy működik az elektromos rögzítőfék (elektromos kézifék :D), akkor bonts egy sört és olvasgass. ;) Bővebben...

2020:Okt. 16

Ajánlott szakemberek. Az itt látható szakembereket nyugodt szívvel ajánljuk tagjainknak. Bővebben...

2020:Aug. 06

Ideális motorfordulat a DPF regenerálásához. Megpróbáltunk eloszlatni pár tévhitet a DPF regenerálásával kapcsolatban. Bővebben...

2020:Szept. 27

Az 1.9 TDI motor. Mélyreható működésleírás a legendás 1.9 TDI motorról. Bővebben...

2020:Március 16

DPF - Akarod tudni, mikor regenerál az autód? Egy telefonos alkalmazás és egy interface segítségével láthatod, hogy mikor regenerál az autód, sok-sok élő adat kíséretében. Bővebben...

2020:Február 20

Volkswagen logók-feliratok cikkszámai.  Bővebben...

2017:Május 21

Passat B6, B7: Parkolófék motor pótlása. Ha beragad a parkolóféked, ebben a leírásban segítséget kaphatsz. Bővebben...

2012:Július 31

Amit a PD elemekről tudni kell. A leírásban látható, hogy a B6 Passatoknál, melyik motoroknál voltak PD elem problémák. Bővebben...

2010:Május 19

Ablakemelő működtetése gyári távirányítóval. Passat B5, B5.5  Bővebben...

VW Passat 1.4 TSI Volkswagen teszt: egy Passat, ami nem is drága!

Kis turbómotorral és dögös, sportos ruhában kaptuk tesztelésre a hamarosan új generációs váltótársat köszöntő Passatot. Az 1,4-es motor könnyedén teljesíti a vezető igényeit, 90 kilowattjához képest olcsó, fogyasztása azonban erejéhez méretezett.

Potom 380 kilométer volt a tesztautóban, így óvatosan bántam vele. A rövid teszt során egyértelműen kiderült, nem választ rosszul, aki ezzel a motorral hajtja majd a Passatját. Lendületes, agilis, pörgős kis motorja elegendő dinamizmussal mozgatja a klasszikus limuzint. Ezzel meg is válaszoltuk a legforróbb kérdést: viszi, vagy nem viszi az 1,4-es motor a Passatot?

 

További képek a galériában. Kattintson a képre!

Forrás: am


Reggeli indításkor olyan csendes a 122 lóerős Passat, hogy az egyik távoli szomszédom dízel Opel Astrája elüti a zaját. Az alapjáraton hangtalan motor a turbó bevonásával gyorsításkor szépen morog, városban és autópályán egyaránt élmény vezetni. A futómű a kategória legjobbja, minden kellemetlen hibát csillapít, tapad az aszfalthoz, kanyarban semleges, tartja az ívet. A hatsebességes váltó precíz, vezetése nem okoz csalódást. Váltássegítő jelzés ösztönöz a takarékos vezetésre. Követtem a tanácsait, mégsem sikerült megközelítenem a gyári fogyasztási adatokat. Az autó nem volt bejáratva, elnézően ennek tudom be, hogy a 250 kilométeres városi, elővárosi tesztelés során 10 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként. Én szégyellem magam a Passat nevében.

Pedig a motor jó, a 2009-es „Nemzetközi Év Motorja Díjak” szavazásán díjat is nyert. Ez a konstrukció a Volkswagen modellkínálatának jelentős részéhez rendelkezésre áll, többek között a Golf, a Scirocco és az Eos sorozatokhoz, de a Seat is ezt építi Ibiza Cupra modelljébe. A turbófeltöltővel és kompresszorral működő, 1,4 literes aggregát az élen végzett az 1,0 és 1,4 liter közötti kategóriában, valamint az „Év Zöld Motorja” díjat is neki szavazták.

R-dizájn

Az R-dizájn és a fehér fényezés kiemeli ezt a Passatot a többi közül, a laikusok alig fedezik fel álcája alatt a wolfsburgi limuzint, a hozzáértők pedig az R-felirattól illetődnek meg. Este a francia trikolór fogadja a sofőrt, a műszerfal piros-fehér-kékben pompázik, a rádió kék háttere zavarja össze a nemzeti öntudatot.

Forrás: am

A Comfortline felszereltség az alapigényeket kielégíti, igazi cégautó, aki ebben ül, kivételezett helyzetben érezheti magát. Elektronikus differenciál, elektronikus menetstabilizáló, LED-es hátsó lámpa, kipörgésgátló, halogén főfényszóró, oldallégzsák felel a biztonságért, elektronikus gerinctámasz, komfortindítás, tempomat, velúr üléshuzat, klíma és minőségi zenelejátszó felel a kényelemért. A gépkocsi gyára ára extrák nélkül 6,165 millió forint. A tesztautónkban ezen felül kétzónás klíma fűtötte elgémberedett tagjainkat (112 ezer forint), 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákon futott (93 ezer forint), multifunkciós, háromküllős bőrkormányt tekerhettünk (93 ezer forint), parkolóradar segítette a manőverezést elöl és hátul (140 ezer forint), R-dizájn hívta fel a kocsinkra a figyelmet (163 ezer forint), ülésfűtés kényeztetett (73 ezer forint). Sötétített hővédő üvegezéssel és más apróságokkal 6,99 millió forintra rúgott a tesztautó ára, ami nem sok, ha egy dögös Passatról van szó.

Forrás: am

A mechanikus kézifékkel szemben a szériafelszereltség részét képező elektronikus rögzítőfék gombnyomásra aktiválódik, és az elindulásnál automatikusan kiold. Ennek köszönhetően a Passattal azonnal elindulhat. A közlekedési lámpánál való megállás, illetve az emelkedőn való elindulás esetén az extraként rendelhető Auto Hold funkció megakadályozza az autó visszagurulását, ami rendkívül hasznos biztonsági funkciót jelent. A tesztautóban ez nem volt, így az első emelkedőn sokat szenvedtem. Már éppen szidni akartam a Volkswagent, hogy miért cserélte le a jó kis bowdenes kézifékkart elektromosra. Aztán az első nap kellemetlen visszagurulását nem követte újabb, elkerültem az emelkedőn való megállásokat. Egy parkolóban félreállva próbálgattam a rendszert, amikor felfedeztem, hogy mégis működik az visszagurulás gátló. Kiderült, hogy csak akkor, ha a biztonsági öv be van kötve. Első alkalommal azért nem sikerült, mert fotózáshoz állítottam be és nem kötöttem be magam. Emelkedőn megálláskor bal kézzel bekapcsoljuk a rögzítőféket, majd ha szabad az út, gázt adunk és a fék kiold. Az Auto Hold funkció 12 ezer forintos felárát azonban ne spóroljuk meg, vele nem kell idegeskedni, ha állóra fékezünk és be van kapcsolva a gomb, biztos nem fog visszagurulni a kocsi.

Volkswagen Passat 1,4 TSI Comfortline
MOTOR  
Hengerűrtartalom (cm3) 1390
Környezetvédelmi besorolás EURO 5
Max. teljesítmény lóerő 122 lóerő 5000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 200 Nm 1500-4000-es fordulaton
MÉRETEK  
Tengelytáv (mm) 2709
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4765 / 1820 / 1472
Csomagtér 565/1091 liter
Saját tömeg (kg) 1463
MENETTELJESÍTMÉNYEK  
Végsebesség (km/h) 203
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 10,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)  
Város/országút/vegyes 8,7/5,4/6,7
Tesztfogyasztás 10
CO2 kibocsátás (g/km) 155
ÁRA 6,165 millió forinttól


Biró Csongor

Forrás: automenedzser.hu