Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az oldal jobb mükösése érdekében a Passat Klub Hungary weboldala is ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket használ".
A webhely megnyitásával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Passat 1.5 D 50LE Variant (1980)

Írta: Wolf on . Beküldve: Passat - B2 (1981 - 1988)

A kezdet:

 2012.07.01. volt a nap, amikor Gyöngyösről megvásároltam a RatMobilt. Extrák sajnos vannak benne, így korának és hazai piacának megfelelően ezek inkább hátrányok, mint előnyök:

Az alap kiindulási pont az volt, hogy kell nekem egy minden körülmények közt megbízható, tágas kombi, minimális fogyasztással és a lehető legfapadosabb kivitelben. Ennek megfelelően estek is ki a járművek sorra. Indultam kedvenc márkámtól, de itt már rögtön az immo, sok extra alapban és turbó (mint hibalehetőség) miatt hamar feladtam a keresgélést, pedig örültem volna, ha a '96-os 147 lovas autómat fiatalabbra tudom cserélni. Itt jött képbe autózásom kezdeti éveinek márkája, a Volkswagen. Golf Variant, illetve Passat Variant lehetett csakis a befutó. Mivel a régi, elavult motorok a gyengém, így maradt a Passat B3 és a Golf III. Variant versenyben, mint a lehető legfiatalabbak. Csak hát ezek felett is eljárt már az idő, ráadásul itt már a tervezett avulás, mint olyan, a lemezekbe volt kódolva. Ha már öreg, legyen legalább stílusos, így a Passat I.-II. között kezdtem nézelődni. Az I-es jó beruházás, de horror áron van hozzá minden sérülékeny elem, így maradt a II-es, amihez még alkatrészt is kapni. 1.6 D volt a cél, de nem találtam megfelelőt, így végül egy kalandos előéletű 1.5 D lett a befutó (a 928kg-hoz pont elég).

 

Felszereltség: (GL)

 Nem véletlen, hogy az extrákat kerülöm, ebbe is jutott sajnos:

- fekete, műbőr belső (ebben kéne töltenie az összes napját annak, aki ezt kitalálta)

- sibeda (beázik, 2008-tól nem kapható hozzá tömítés, de nyáron isteni)

- fordulatszámmérő (nem működik, de erről később)

 

Leírás:
 Az autó érdekes jószág, nem kizárt, hogy valaha I-es Passat volt. Az autó maga, egy '83-as 1.8 benzines (beltér alapján korai GT verzió), a motor viszont '80-as 1.5 D. Ezt a motort ugyan szerelték még a gyártás elején B32-be, de a kasznicsere miatt nem tudni biztosra, hogy a '80-as autó B32 volt-e eredetileg. Mindenesetre, ha az volt, akkor az első darabok egyike lehetett.
 A kasznicsere igazából egy rendszámos motor beépítése volt egy idegen kaszniba, ugyanis olyannyira benzinvérű a gép, hogy még a kipufogósor (!) és az azt követő teljes rendszer, valamint a vízhűtő, a generátor tartókonzol (ami már sokadszorra törhetett el), az izzításlámpa nélküli, fogyasztás és fordulatszámmérős műszeregység is benzinesé. Arra már persze nem vette senki a fáradtságot, hogy bekösse a fordulatszámmérőt, vagy kicserélje a műszercsoportot a diesel-ére. Nem baj, nálam meg lesz oldva unalmas óráimban, a műszerfal rendbetételekor.

 Ez az autó egy igazi túlélő! Túlélt sok idióta, műszaki antitálentum gazdát, de még mindig teszi a dolgát, és tenni fogja egy napkitörés utáni elektromos vihar által fejére állt áram-mentes világban is, amíg bármilyen éghető olajszerű anyag kerül bele. Egyik VW diesel guru ismerősömtől kérdeztem, hogy mire figyeljek ennél a motornál azon kívül, hogy hidegen ne toljam ki a szemét az előkamrás aggregátnak és a szokásos szervizeket időben végezzem el. Válasz: "Semmire! Ha van akciós 5 literes étolaj a Tesco-ban, akkor vegyél sokat!" Másik tippnek másvalaki annyit mondott, hogy a használt éttermi étolajat, ha szűrés nélkül tankolom, gyakrabban cseréljek üzemanyagszűrőt. Zárójelben megjegyzem, gézen átszűrt fáradt olajjal is remekül üzemelne ez a motor. Mindezek után talán meglepő, de én mégis a szokásos ÖMV kúton tankolok.


Szerviz és karbantartás:

 Kuplungszett cserével kezdtem (Sachs, 17.000 HUF), mert a motor indulásnál ki akart esni a helyéről. Mint kiderült, a kinyomóvillák félrekoptak. Komplett vezérlés 12.000 HUF volt, SKF feszítővel, Bosch vezérműszíjjal. Kapott gyári vízpumpát (Sachs, 8.000 HUF) és ékszíjakat (Dayco), szűrőket (MANN filter), valamint az összes futómű és motortartó szilent cserélve lett. A gyári váltótartó szilentért csak 100 forinttal kellett többet fizetnem, mint az utángyártottért. Cserére került 1db fagydugó is, mert kirohadt, és cseréltük a generátor tartókonzolját is, mert egy gyenge sz@r volt már szerencsétlen. Mivel bontottat nem leltem, így Renault F8Q motorra valót kapott, ami remekül üzemel. A generátornál cseréltük a tartócsavart is, ez Renault hengerfejcsavar lett, nem törik el soha! :D A futóműbe is került pár csavar szeretett márkámból, így még jobban kedvelem ezt a gépet is. A felnik meg... mire is számíthatnátok tőlem: 7x15"-os Clio Williams acélok, műanyag központosítóval. A fékek is megérettek a gondoskodásra, így előre Brembo MAX (szipla, mart) tárcsákat, és Ferodo Premier betéteket kapott, hátul a dob maradt érintetlen, csak a jobb hátsó kerékcsapágynál kellett húzni a csavaron, mert kotyogott (de nem búg). A fém fékcsöveket az előző tulaj cserélte, a gumi fékcsöveket én fogom, amint lesz rá időm (a 4db összesen 3.700 HUF, besza.-behu.).


 A járgány remekül üzemel, békésen, csekk-mentesen élem vele az életem. Fogyasztása terhelve is 5 liter, utazósebessége autópályán 130 km/h (kivéve tartós emelkedőn, akkor a kamionok mögött ballagok 100-al), egyszerű, igénytelen jószág. Kicsit hajlamos libegni az úton, de az első futómű nincs rendesen beállítva (még az összekötőket cserélni kell), meg nem 195-ös gumikhoz tervezték a technikát. :) Egyszerűen imádom! Szervizautóként rendszeresen járok vele gyorsulásra, belefér minden, ami csak kellhet: zsiráf, szerszámkészlet, tartalék váltó, 4db tartalék féltengely, 4db verseny kerék, krokodil, hűtőláda, 50 liter víz, két üzemanyag kanna. Mutassatok még egy autót, ami hozza ezeket a paramétereket!


Sajnos, bánatomra a karosszéria már volt javítva, amiről tudtam is, mikor megvettem. Csak azt nem tudtam, mennyire gány munkát végzett a lakatos. Így, vagy jövő év júliusában megkapja az utolsó műszaki vizsgáját, vagy kap egy teljes lakatolást, de sajnos utóbbi igen gazdaságtalan lenne az elérhető eredményhez képest, szóval addig is keresgélek jobb karosszériájú B32-est.


Ha esetleg valakinek van hozzá elfekvőbe alkatrésze, nyugodtan írjon! Beltéri cuccok, jó állapotú karosszéria-elemek érdekelnek! ;) 32 éves, soha nem lesz OT-s, de remélem még sokáig nem gyártanak belő egy flotta Swiftet. :D

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker