Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az oldal jobb mükösése érdekében a Passat Klub Hungary weboldala is ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket használ".
A webhely megnyitásával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Passat 1986 1.6 -os benzines 4 sebebesség 55 kW

Írta: FM on . Beküldve: Passat - B2 (1981 - 1988)

Szóljon itt egy történet első autómról egy 1986-os  4 sebességes 55 Kw-os (1576ccm) kék Passatról.

Miért kell

Idővel sokaknak eljön a pillanat mikor választani kell hogy a barátoktól kér kölcsön autót vagy rá szánja magát és vesz egyet. Ha már venni kell milyet vegyen és mire van pénze. Egy átlag fizetésből (legyen 150 000ft nettó)  amiből a hónap végére marad 20-30 000Ft. Szerencsésebb a helyzet ha van két kereső fő. Így álltam neki autót keresni. A legfontosabb szempontok és elvek amik vezéreltek a fent tarthatóság, alkatrész és javítás, nagy rakodó tér (kerékpár szétszedés nélkül beleférjen) és kimenjen a világból is. A helyzet úgy hozta, hogy volt szerencsém kipróbálni öcsém 84-es 1.8 injektoros B32-ét. Mivel autószerelő így később ez nagyban befolyásolta az autóválasztást. Amit lehetett kiszámoltam előre még is mivel kell majd szembesüljek ha már lesz autóm így a potenciális jelöltekre kikalkuláltam minden összeget. Átírás, biztosítás, folyadékok amiket cserélni kell. 

Kezet rá!

Szeptemberben sikerült egy 200 000 ft tartalékoz összehozni ami bár nem autóra volt szánva de már volt értelme autókat nézni (ford mondeo, golf 2, ...). Idővel mind lemorzsolódott és páromat is meggyőzve végül találtunk egy egészen tűrhető állapotú Passatot találni 180 ezerért Szegeden. Egyeztetések után végül Szegeden voltunk az öcsémmel és alaposan körbejártuk az autót. Ahogy ilyenkor lenni szokott nincs minden leírva a hirdetésben. Pl.: Női tulaj (ez igaz volt de a karbantartásra is), korához képest jó állapot (km óra számláló nem megy, ajtók alja rohad, küszöböket cserélni kell, első kerekek csapágyasak, kárpit kicsit leharcolt de tűrhető, motor nem a legjobb, de javítható). Ezt az autót ellátták benzin lopás gátlóval így kb féltank benzinnel és alkudozással eljutottunk 165 000ft-ig. Így végül megvettem!

Mindezt az autómentes napon szeptember 22-én.

Otthon tulajdonosként

Hazaérve Budaörsre, egy hosszú és alapos takarítás, és teljes átnézésre került sor. Ilyenkor van lehetőség mindent szemügyre venni és hol örülni hol aggódni. Elsőnek a biztosítást kellett elintézni. Főleg hétvégi, túrára, nagy bevásárlásra vettem az autót és mert elmúlt 25 éves így egy veterán kilométer korlát nélküli veterán biztosítást kötöttem így évi 20 000ft a kötelezőm. Az átírás már nem olyan könnyű, 12 000 a forgalmi és a törzskönyv, KW/450 ft az átírás, és 18500 az eredetiség vizsgálat így 54750 ft ért a nevemre került. 

A Km óra 172000-nél állt ami állítólag már két éve nem megy. Az olaj nagyon cserére szorult, és a műszakiig ami fél év múltán járt le újra cserélve lett (9000 ft). Egy kis hegymenet után kiderült hogy a hűtő ventillátor egy csúszósarú miatt nem megy, ez okozott nagy riadalmat mikor hegynek fel, fel forrt a hűtővíz. Szerencsére nem főztem meg a motort és jelenleg sem a vizet sem az olajat nem eszi. Ezután a fagy beállta előtt egy teljes takarításon és újratöltésen esett át a hűtőrendszer. A kábelezés is ki lett javítva. (4000 ft) A takarítás közben öröm volt tapasztalni hogy nagyon nem piszkálták a belteret és épek a műanyagok, minden a helyén, csak a rádió és a hangfal kábelek voltak kézzel sodorva amit egy csoki és némi türelem után sikerült helyre állítani így minden szépen szól. Ezt az ékszíj, vezérműszíj, vezérműszíj feszítő görgő cseréje követte (10 000ft), nívópálca tartó (260ft) légszűrő (1250 ft) stb. Így a megvétellel együtt és egyéb apróbb költségekkel együtt 270 000 ft ami nem jelenti a teljes javítást de használható és nem fog cserbenhagyni.

A vezetés

Az autó remekül vezethető. Egyből indul, jól gyorsul. Néha kívánja az 5. sebességet de el lehet viselni és szépen tartja a 130-as tempót. Nem zajos és Szegedtől Budaörsig kényelmesnek találtam. A folyamatos rendbetételek alatt azért szépen gyűlik a hibalista de egyik sem sos. Így pénzemnél maradva fent lehet tartani. Különösen sokat jelent hogy öcsém tudja szerelni, és az autóhoz is elég egy csavarhúzó és villáskulcs készlet. 

Elöl tárcsa fék hátul dob fékes amit jól érezni fékezéskor. A gumik minősége és állapota jó, a futómű és a gumi alkatrészeket az előző tulaj javította és cserélte, nem érezni benne a sebességet és a bizonytalanságot. Jól tartja az utat, remekül pakolható, és a hátsó üléseket lehajtva két embernek akár ágynak is megfelel. 

Végül...

Azok a dolgok (nyilván nem tudok minden jól) ami ahhoz kell hogy továbbra is ki menjen a világból egy ennyi idős autó: Évenkénti olaj csere, 3 évente hűtővíz csere (fagyállóval ami keni a víz pumpát), vezérműszíj 100 ezer km után vagy 10 év, fékolaj 5 évente. Indulásnál finom járás, amíg az üzemi hőmérsékletet el nem érjük, azután van értelme a fűtés is bekapcsolni de nagy hidegben azt sem érdemes. Ha valami zörög, búg, kotyog ne várjuk meg míg teljesen meg adja magát. Mérni a fogyasztást, és ha eltérés van meg keresni az okát. Rohadásokat szakszerűen javítani. Egy fedett hely, garázs rengeteget óv. Törekedni az alap állapotra. 

 

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker