Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az oldal jobb mükösése érdekében a Passat Klub Hungary weboldala is ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket használ".
A webhely megnyitásával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatunkat.

B2 "csótány" 1.6 TD

Írta: Dutra on . Beküldve: Passat - B2 (1981 - 1988)

Az első dízel autónk volt. Kb. semmit nem értettünk a dízelhez. El is követtük a szokásos kezdők hibáit. Vizes pancsolt gázolaj tankolás, ledermedés, kiégett izzítókkal akku gyilkolás, olcsó gagyi olaj használata, stb :)
Maga az autó németben volt taxi, itthon több gazda is nyúzta. A 2. motor egy elhibázott felújítási baki miatt nálunk újra megbontásra került. Olajnyomás gond volt, de szétszedés után kiderül csak a pumpával volt gond.
Ez a korrekt szerelő gondosan összerakta újra a motort, új tömítésekkel, gumicsövekkel, új porlasztócsúcsokkal, beállítgatva mindent.
Elmondta hogy is kell dízelezni :) Mire kell vigyázni.
Na innentől kezdve a motor továbbra is hibátlanul szolgálta a nyúzást.
A kaszni valami elképesztően erős. Mai szemmel kb kisteherautó kategória. Be volt fogva minden munkára. Sokszor pakoltunk bele 800 kb rakományt, és persze ilyenkor utánfutót is húzott kb hasonló súllyal. :)
De vontatott 250 kg önsúlyú futóval 1500kg rakományt is. Ilyenkor persze normál emelkedőn is csak 3.ban bírt felmenni :)
Mi sem bizonyítja jobban a túlterhelést, hogy évente kellett hátsó lengéscsillapítót, és kerékcsapágyat cserélni.
A nálunk töltött évek alatt motorikusan semmi hibát nem produkált.

A fogyasztása mikor elhoztuk átlag 5 alatt volt. Ezt kb 2-3 évig tudta is folyamatosan. Nyáron ha nem dolgoztattuk, akkor tudott 4.5 alatt is, de 5.5 fölött soha nem evett. Annak ellenére, hogy gázolajból bármit kapott, amit kannából lehetett önteni :D
Mikor kezdett megkopni az adagoló, már felment tartós 5,5-re a fogyasztás, és autópályán 140-nél többet csak küszködve akart menni. A 130-at még ekkor is vígan vitte.
Miután erősen folyni kezdett az adagoló, bontóból kapott egy földről felszedett ócska, összeszáradt koszos példányt. Szemre felrakva, feltöltve, be is indult vele :) Ez nem folyt, de ezzel már sosem volt tökéletes az autó, mert ez az intercooleres 1,6 td motoros "malacokra" való volt. Nem is volt jó. Bár tökéletesen indult, de 6 litert evett és ha nagyon megmelegedett, nehezen gyorsult. Így még húzott 2 évet.

A kaszni csak ott rozsdált, ahol törve volt. Leginkább az utángyártott első sárvédő volt gáz. Ami elporladt kb 5 év alatt. Ekkor kapott egy vasteleprre vitt B2-ről lecsavarozott sárvédőt. Ez még gyári volt, és míg nálunk volt, egy szem rozsda át nem ütött a 82-es évjáratos sárvédőn.
Alváz pár helyen már átlyukadt. Kb 2 órás meló lett volna kihegeszteni. Küszöb pár helyen kilyukadt, Hátsó sárvédő ív elporladt.
Így elérkezett a "nem éri meg leműszakiztatni" ideje. 25 év és munka után. :(
Motorikusan hibátlanul ment a bontóba.
A kis 1,6 td motor nagyon jó karakterű volt. A váltó áttételek hangolása tökéletes.
El sem tudom képzelni, mennyit bírna ki, ha kímélő gazdánál futna. Egy korrekt alvázvédés mondjuk 15 éves korában plusz 10 évet is adhatott volna az autónak. Példa értékűen le voltak gyárilag kenve a belső illesztések.

Ez egy nagyon jó autó. Hihetetlen igavonó.
Egyedül a fapados komforttal nem békültem. Valamint az 1985-ös évjáratához képest rémesen ócska, kb 70-es évekbe illő műszerfal nem tetszett.

Sajnálom, hogy nem tudtuk megtartani veteránozni :( Még ma is vígan menne. 

 

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker