Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az oldal jobb mükösése érdekében a Passat Klub Hungary weboldala is ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket használ".
A webhely megnyitásával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Passat 1.9 TDI 110LE

Írta: Pintér Szilárd on . Beküldve: Passat - B5 (1996 - 2000)

2006-ban egy céges autóban láttam meg a fantáziát, így vásároltam a 110 lovas, AFN motorkódú 1,9 TDI Passatot.

Óra szerint 320.000. km volt benne, amit 8 éves korához képest reálisnak tartottam.

Jelenleg 400.000. km van benne, azaz 80e.-t mentem vele, 6 év alatt.

 

A véletlen műve, hogy egy átlagos hirdetésben megadott szám egy márkakereskedésben csörgött.
Megnéztem az autót és megtetszett.
Teljesen korrekt volt az "árusító", nem zavarta a kíváncsi tekintetet és főleg kezem, ugyanis igyekeztem meglesni amit csak lehetett.
Ha már nagyszervizt említett, kapásból a vezérmű-, és többi szíjak és azok vezetőgörgői érdekeltek.
A burkolat alá benézve ez hihetőnek tűnt, szinte még fogott a szíjakon lévő felirat, a görgők se voltak fényesek.
Ami alkatrészt csak láttam, mind VW-Audi jeles volt, nem találtam lesarkított csavarokat és hasonló kontárságnak nyomát.
Folyadékok rendben voltak, motortér finom rárakodott poros, tehát nem mosták-törölgették agyon.

A szervizkönyv addig folyamatosan vezetve volt, de ez nem sokat számít a mai világban.
Végig ennek a szerviznek a bejegyzései kerültek bele, tőlük vásárolta az autót is a helyi tulaj annak idején.
Nyilván nem részletezik a javításokat, turbó- és generátorjavítás szerepelt benne konkrétan, meg fékbetét csere, a kötelező dolgokon felül.

Azóta amilyen alkatrészével csak dolgom volt, mind gyári volt benne.
Ez ilyenkor tovább erősített abban, csak foglalkozhattak vele, nem pedig csak alázták.

Amit csak tudok elvégzek rajta magam.
Alkatrészcseréket illetően igyexem gyárit - vagy minimum annak megfelelőt - beépíteni ami ugyan nem olcsó, de tartós.

Jó ideje rövidtávokra használom, ezért az olajcserét 15.000. km helyett már 10e.-nél cserélem, ráadásul a gyári 10w40 helyett áttértem a 0w40-re, ami a hidegindításától-bemelegedéséig előnyösebb, de üzem-melegen is hasznosabb, az olaj szintetikusságának köszönhetően.
Itt cáfolnám meg azt a tényt amit sok szerelő állít, hogy "ebbe az autóba már vastagabb kell".
Esetemben megveszek 4 liter motorolajt, amiből cserekor meg szokott maradni 3-4dl, ami a 10e. km alatt elég szokott lenni, hiánypótlásra.
A motor állapotáról az is árulkodik, hogy kb. -5°C alatt szoktam csak izzítást használni.1
Természetesen a szűrőket is bőven előbb cserélem, mint kellene.
Ilyen vagyok.
Sőt, a légszűrőt és pollenszűrőt 2-3 alkalommal ki is szoktam takarítani, a nem kicsi levegőátáramlás bizony beszippantja a koszt.
A fékolajt ugyan nem 2 évente cserélem, mint az előírás megkövetelné, de ezzel nem vagyok egyedül.

Felszereltsége nekem pont megfelelő.
Ami számomra fontos az benne van, ami nincs arra meg nem vágyakozok.
A 4 légzsák kell is és remélem elég is - ha szükségeltetik - , a 4 irányban állítható kormány, magasságában is állítható és fűthető első ülések, állítható magasságú első övek előnyeit pedig élvezem.
Annyira, hogy vezettem már vele 25 órán át 2500 km-t, mindössze 4 megállással.
Aztán a többi apróság is soxor jól jön, mint pl. a könyöklők, külső tükörfűtés, stb.
Navi nélkül simán elvagyok, bővel kielégít a fapadosabb kijelzőjű műszerfal, fogyasztási és egyéb adatokat ez is tud.
A csomagtér igen méretes, variant létére könnyen pakolható, magas termetem ellenére a fejem se verem be a felnyitott ajtajába.

Vásárlás óta megmaradt az az érzésem, pont számomra megfelelő autó, épp ilyen boldogsággal használom azóta.
Remélem nem szól közbe semmi, mert még jó ideig szeretném használni...

Természetesen cseréltem már alkatrészeket, de ezek miatt nem nagyon panaszkodnék.

Vásárlás után féktárcsák-betétek, azóta bírják.
Az egyik lengőkar is kétes volt, ahogy a hátsó ablaktörlőt is fel kellett újítanom.
Később generátort kellett felújítani, pedig valójában a hosszbordás szíj feszítője volt a panaszos, igen rángatózva és ferdén állt. A feszítőt nem cseréltem, szépen visszaállt, miután kapott új szabadonfutót a generátor.
Hidrós motortartót, váltó- és kipufogótartó gumibakokat cseréltem, mert volt pici rezgés, télen.
A mattos műanyag fényszórókat felpolíroztam, de az öröm talán 1,5 évig tartott, mert egy őz utamat próbálta állni, index és lámpacsere lett belőle. Ha már szimmetria, akkor a másik oldalon is. Lökhárító 2db. tartóját és sárvédőt is cserélni kellett, a lökhárító, motorháztető és sofőr ajtó csak ki lett egyengetve, nem olyan látványos a sérülés.
Az ajtó zárának - elektromos forrasztásának - tipikus hibája is előjött, eddig 2 ajtónál. Nem hallgattam a zárcserés tanácsra, inkább csak átforrasztottam őket és tökéletesek.
A csomagtér nem kicsi ajtaját már nem tartották meg rendesen a teleszkópok, cseréltem őket.
4db. lengéscsillapítót cseréltem. 50-55%-osak voltak, amikre még azt mondták elmegy - főleg laposabb gumikkal - de én erős 1,5 tonnás autónál ezt nem vállalom.
Picit csöpögött alatta az olaj, jött az alsó dekni tömítésének cseréje, ami nem egyszerű. Bölcső útban volt alatta, el kellett távolítani a motortól, mint plusz meló.
Nemrég úgy döntöttem, kicserélem a futómű dolgait. A lengőkarokat komplett, ugyanis itt-ott picit nyúzottak voltak a szilentjeik, kissé elvitték a futóművet, ami utólag bizonyítást is nyert.
Jobbos féltengely gumiharangja kissé szakadt volt, viszont igen halkan de azért már észrevehetően kattogott is, így komplett cseréltem.
Enyhén hallani lehetett némi hidrotőkés zajocskát, azokat is kicseréltem, hisz a vezérlés cseréje miatt már le volt bontva a hozzáférhetőség java. Valójában még 10e.km-t mehetett volna a vezérlés a nagy könyv szerint, de én ilyesmivel nem játszok. Természetesen a többi szíjat is cseréltem, továbbá a generátoros kör feszítőjének nem csak a tárcsáját, hanem azt is komplett. Ugyebár azt régebben jól megcibálta a generátor hibás szabadonfutója, most meg ahhoz is simán hozzáfértem, később nem szeretném emiatt bontani az elejét.
Vízpumpa ilyenkor cserés, akkor már termosztátot se árt, hisz a hűtőfolyadék úgyis le volt engedve, természetesen abból is friss került bele.
Szervoszivattyú is kezdődő csapágyas volt, az is cserélve lett.
Kormányon rég óta lehetett érezni némi kottyanást, bár maga az autó nem viselkedett rosszul. Talán még műszakin is átment volna, hisz nem volt jelentősen holtjátékos. Mivel a fogasléce csont száraz volt, egyértelműen megkopott, úgy döntöttem kicserélem.
Ezek után ide is friss szervoolaj került.
80e.km elteltével a váltóolajt is cseréltem.
Évi 1-2 liter hűtőfolyadék távozott a rendszerből, de nem látszott sehol a nyoma. Emiatt még nem éreztem szükségességét a hengerfej és tömítésének vizsgálásának-cseréjének. Régebben néha megingott-kihagyott a műszerfal hőmérője, ekkor jeladót cseréltem. Maga a műanyag háza picit vetemedett volt, el is távozott ott némi hűtőfolyadék, de nem itt volt az igazi gond. Most, hogy a szerelések miatt lebontottam az autó elejét, megláttam a hűtő mindkét oldalán a fagyálló kicsapódását. A hűtő cseréje nem zavart, inkább örültem annak, hogy meglett a távozás helye és oka.

Mondhatjuk azt, elég sok mindent cseréltem, de ez relatív.
Amióta nálam van, alig kellett szerelni, viszonylag kevés dolgot cseréltem rajta.
Most sem mindent kellett volna, de én szeretem, ha meg van előzve a későbbi esetleges meghibásodás, valamint még sokáig szeretném használni ezen autót...

 

Ez az oldal sokat segített szakmai dolgokban, ezúton is köszönöm társaimnak.

Ezen felül fontosak a speciális programok, amik konkrét adatokat írnak-mutatnak.
Nagyon nem mindegy, hogy miként végzünk el szereléseket egy ilyen összetett és bonyolult autón, azaz mennyire szakszerűen.
Ezek hiányában én sem mertem volna nekiállni mélyebb beavatkozásoknak.

Továbbá a diagnosztika, ami nélkül - valljuk be - soxor elég elveszett lettem volna.

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker