Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az oldal jobb mükösése érdekében a Passat Klub Hungary weboldala is ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket használ".
A webhely megnyitásával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Passat 1.9 PDTDI 130LE Tiptronic

Írta: laci9_9 on . Beküldve: Passat - B5.5 (2000 - 2005)

Az autó 2001-es 1,9 PDTDI 96Kw Trendline kivitel, Triptonic váltó. Hazai első forgalomba helyezéssel, vezetett szervízkönyvvel.
5 évig a BM használta majd egy ismerős kereskedő vette meg. Már ekkor szólt, hogy érdemes megvenni, de
az akkori autómmal tökéletesen elégedett voltam /Volvó S70 T5/, így eladta egy másik haverjának.
3 év eltelt, a srác nem győzte fizetni a svájci frankos hitelt, így újra eladó lett a gép.
Időközben a bal térdem teljesen kikészült, elkezdtem autómata váltós autót keresni, így jött újra képbe a Passat.
2009. 09. 26-án vettem meg alapos átvizsgálás után.
Az átvizsgálás eredménye: 2 hátsó gátló kuka, első féktárcsa + betét rövidesen csere.
A szervizkönyvbe ugyan beírták a 130.000-s szervíznél a vezérlés cserét, de a szervízes ismerős
megnézte a munkalapokat is, így beigazolódott a szíjak megnézésénél felmerült gyanú, hogy vezérlés csere
nem volt. A jobb hátsó sárvédő volt újra fényezve, a karosszérián a használat jelei látszottak, a motorháztető,
a lökhárítók karcosak. A computer szerint az óra nem volt babrálva, ezt a szakszervízek munkalapjai és az azóta
elteltek is megerősítik. Első futómű rendben, váltó rendben.
Kezdésként teljes vezérlés csere vízpumpával, plussz az összes folyadék /motor és szervóolaj, fékfolyadék,
fagyálló, autómata váltó olaj / és szűrők cserélve lettek. Pár égőt is pótolni kellett, valamint az index kar és a
világítás kapcsoló kapott egy kis WD40-t. Hátra kapott két Bilstein gátlót új porvédővel.
2009. 10. 19-én műszaki vizsga.
2009. 11. 13-án lét első féktárcsa + betét csere.
2010. 04. 10-én két első lámpa csere /Dectane /
2010. 10. 27-én 156531 km jobb első külső féltengelycsukló + gumi csere. /ócsó kínai/  
2011. 10. 18-án 175697 km két első gumifékcső csere + műszaki vizsga.
2011. 10. 26-án 176208 km csomagtartó zár csere.
2011. 12. 08-án 179803 km jobb első külső féltengelycsukló + gumi csere. /Spidán/
2011. 11. 27-én 202114 km önindító csere /gyári használt/
Közben 14-15 ezer km-ként motorolaj és szűrő csere, tavasszal és ősszel lég és pollenszűrő csere és klíma tisztítás.
A csomagtartó zár nyelve nem maradt rögzített állapotban, egy kis bígyó meghalt benne. Ehhez tudni kell, hogy soha semmit
nem hagyok elől az utastérben, így a csomagtartót naponta többször nyitom-zárom.
Elektronika. Összeségében nagyobb gondok nem voltak, generátor, központi zár, ablakmozgatók jók.
Ami kezdettől nem működik, az az ajónyitásra felgyulladó belső világítás. A műszerfali visszajelző a jobb hátsó ajót kivételével jelez,
ha nincs valamelyik ajtó rendesen bezárva. Az ajtók aljába szerelt kilépőfények is működnek, a belső világítás direktbe kapcsolva
működik, azonban ajtónyitásra, illetve a riasztó kikapcsolására nem reagál. Különösebben nem is zavar a dolog, megvagyok nélküle.
A csomagtartó világítást kicseréltem egy 1 méter husszú öntapadós LED csíkra /villamossági boltban 2.400,-Ft volt/ , azóta a
csomagtartó fényárban úszik, amíg kb 1 perc után az elektronika nem csökkenti a feszültségét. Ha továbbra is látni akarok, akkor
egy nyomás a távirányítón és ujra lessz fény.
A gyári magnós gamma rádió van benne, ennek a CD váltójához illesztettem egy gromaudió USB csatlakozós MP3 lejátszót.
Ez a csatlakoztatott adathordozót CD váltóként kezeli, megmarad a kormányról vezérelhetőség és az én botfülemnek ez is elég.
Télen 195/65 15-ös Michelin Alpin acél felnin, nyáron 205/60 16-os Michelin Economy könnyűfém felnin.
Minden esetben tele tankolok, addig töltöm, míg magátol leold a pisztoly.  Az adatokat a telefonomban egy excel táblában rögzítem.
Megtett km össz 62812 tankolva 4403 l gázolaj átlagfogyasztás 7,01 l/100km.
Az első beírás után elkezdett rendetlenkedni az önindító behúzómágnese. Mivel főleg városi üzemmódban használom érthető, hogy az átlag napi 15-17 indítás megviselte. 6speed fórumtárs hirdetett használt önindítót, pont olyat ami nekem kellett. Nekem megfelelt az ára, így elhoztam. Ismerős villamossági szerelő szétszedte, átnézte, majd közölte, hogy tökéletes állapotban van, semmit nem kell cserélni benne. Csupán pár csepp olajat és egykis zsírt kapott. A beszerelés is megtörtént, mostmár nem kell aggódnom az indítások miatt. Ezuton is köszönet 6spedd-nek korrektségéért.


Ezek a voltak az objektív adatok, most a szubjektív megítélés jön.

Sok autóm volt már előtte, Trabanttól az S70 Volvóig benzines, diesel, első, hátsó és öszekerekes is.
Hasonlítani mégis az S70-e benzineshez fogom, hiszen azzal jártam előtte 5 évig.
A karosszéria formája nekem nem jön be,  -a szögletesebb jobban tetszik- de soha nem vettem még autót a karosszéria szépsége miatt.
Külső méretei pár centis eltéréssel megegyeznek az S70-el, azonban annak belső tere az eltérő forma miatt lényegesen tágasabb.
Esős vizes időben ebben be kell kapcsolni az ablakpárátlanítót, míg a Volvóban erre akkor sem volt szükség négyen agyonázva ültünk bele.
Az A oszlop nagyon erősen hajlik, erősebb ívelésű kanyarokban sokat takar. A hátsó sor fejtere alacsony, és a befelé ívelő oszlopok miatt
"vállban szűk", pedig elég apró termetű vagyok. A fekete műanyagok és ülések optikailag tovább szűkítik a belső teret.
Nem tetszik a műszerfalvilágítás kék háttérszine sem.
Jónéhány izzó cseréjéhez "nőgyógyász" kézzel kell rendelkezni, vagy a fél autót szét kell szerelni.
A gyári leírás egyszerűen a szakszervízre bízná a dolgot. A Volvóban -a műszerfal világítás kivételével- minden izzót
szerszám nélkül, gyorsan könnyen lehetett cserélni, a gyári fényképes útmutató alapján.
A tompított az én szemeimnek már gyenge, különösen a vizes aszfalton. Ehhez hozzá kell tenni, hogy az utángyártott Dectane minősége
csapnivaló, őszre eredeti Hellákat veszek a helyükre.
Olajcserénél csak a nívópálca fél jelzéséig töltöm fel, így mindig marad a 4l-es kannában 2-4 dl olaj. Ezt aztán a következő cseréig szépen
megeszi. Az első cserénél vásárolt 1l-es tartalék doboz még bontatlan.
Minden 5-k tankolásnál kap 3 deci Repsol 2 ütemű szintetikus olajat is a tankba. Állítólag keni a befecskendező rendszert.

Nagyrészt városban használom, és elég "haladósan" járok vele, a maximum fogyasztása 8,7 volt egy téli időszakban, a minimum
pedig egy Miskolc-Szeged-Miskolc útvonalon, nem autópályán nyugodt 90-120 tempó és kis forgalom mellett 5,1 l.
Ezzel tökéletesen elégedett vagyok. A motor nyomatéka megfelelő, azt pedig, hogy az autómata a visszaváltásnál szöszmötöl egy kicsit
meg lehet szokni, be kell kalkulálni az előzéseknél. A gázpedál kickdown állása jól érezhető, ilyenkor ki lehet pörgetni, nem vált fel.
A turbós és autómata gépekre vonatkozó aranyszabályokat betartom, hidegen nincs pörgetve, hosszabb autópályázás vagy hegymenet után
1-2 percig alapjáraton hűtés után állítom le. Az autómata váltó "pöcögtetős" részét egyszer kipróbáltam, azóta se használtam.
Ahogy a mondás tartja indulásnál D-be be, majd ha megérkezel motor leállít és P-be betesz. Induláskor, hátramenetbe kapcsoláskor
pár másodpecig kivárni, amig a kapcsolást végrehajtja.
Magát az autómatát kb. két nap alatt meg lehet szokni, addig a bal lábat az ember maga alá húzza, hogy ne nyomogassa a féket
a kuplung helyett feleslegesen. A váltó +15 fok allatti időben amennyiben kb 3-5 km-en belül le kell lassítani 2-ből 3-ba egy kis rántással vált fel.Sem az első sem pedig a többi váltásnál nem csinálja ezt. A több mint 60.000 km és 3 tél után ez nem romlot és nem is javult. Allítólag valamilyen hőfokszenzor lehet a ludas.
Bár a kényszer vitt rá, hogy autómata váltós autót vegyek, nagyon megszerettem, kényelmes, a városi araszolások sem megerőltetőek.
A váltó valóban "tanulékony" átveszi a stílust, ha intenzíven gyorsítasz később vált fel. A következő autóm is biztosan autómata lesz.
Az első futómű és a kormányzás precíz, ebben a Volvót magasan veri. Nekem még az eredeti cuccok vannak benne, minden tavasszal
elviszem a futómű állítással foglalkozó barátomhoz, átnézi megrázatja a vizsgapadon is és kézzel átmozgatja, valamint a beállításokat
is ellenőrzi. Eddig még nem kellett hozzányúlni. Ő azt mondja addig jó, mert ha megindul, célszerű rögtön az egészet cserélni és az
jelen árak mellet kb 90000 Ft anyagárat jelent.   
Az elsó féltengelycsuló cserére azért került sor, mert a gumiharang megsérült, és akkor vettem csak észre, amikor már hangja is volt.
Ekkor botor módon betettük a kínait, amelynek a gumiharangja elég hamar megnyílt. Saját kárán tanul a buta, így másodszorra már
minőségi alkatrészt kapott, és ettől függetlenül gyakrabban pillantok rá a gumiharangokra.
Az autó külseje nem izgat különösebben télen igyekszem gyakrabban mosatni, fűtetlen, levegővel jól átjárt tákolt garázsban áll.
Összel egyszer átviaszolom, illetve egy ismerős lefóliázta az elejét, így a bogarak nem karistolják tovább.
Belül szükség szerint, de legalább kéthetene takarítom /porszívó, matt műszerfalápoló/ .
Az őszi és a tavaszi kerékcserékkel egyidőben a gumikédereket a zárszerkezeteket és a zsanérokat lekezelem.
Az első szélvédő cseréje most lesz aktuális, már elég karcos, és van benne néhány kőfelverődés is.
Lassan a két első lengéscsillapító is csereérett, egy tovább bólogat az eleje egy gödör után.

Összességében elégedett vagyok vele, úgy érzem bejött az, hogy autó vásárlásnál is első szempont az eldó személye, az összes többi csak utána jön. /autó típusa, állapota, felszereltsége stb/
A másik fontos dolog, hogy véleményem szerint az autót olyan állapotban kell tartani, hogy bármely percben teljesitse a műszaki vizsga követelményeit.
2014. 08. 01. Akkor majd 2 év után a folytatás:

A km óra 235000 felett jár. Az átlagfogyasztás 7,02 l/100 km. Meghibásodás azóta sem volt. 2014 novemberében komplett vezérlés és folyadék / hűtő, fék, szervó/ csere. A kötelező olaj és szűrőcserék 14-15000 km-ként.

Két első féktárcsa + jobb első nyereg csere /ATE/ kb 80000km-et futottak, még olyan 20000 lett volna bennük, de a jobb elsőben megrepedt a porvédő, berágódott a hengerfal, lekopott a betét, mindez egy hosszabb útról hazajövet csúcsosodott ki, amikor már akusztikusan jelzett. Ez megbarmolta a tárcsát is, így csere érett lett idő előtt.

A hosszabb téli útjaim megszüntek, ezért a tervezett szélvédő és lámpa csere egyenlőre elmaradt. Az első gátlók bírják, a hátsók cserélve lettek. Az első futómű is tartja még magát. Tavaly ősszel a rendőr figyelmeztetett, hogy 8  nap múlva lejár a műszaki. Másnap reggel szóltam a szerelőmnek aki délelőtt eljött az autóért, mert volt szabad vizsgaidőpont. Két óra múlva hozta vissza a levizsgáztatott autót. Július elején kaptam egy jobb hátsó defektet, mire megálltam a gumi kuka érett lett. Szerencsére még kaptam azonos mintájú új  Michleineket, de akkor is fájt a két új megvétele, mivel még kb 3-4 mm-el a kopásjelző fölött voltak.

Összeségében még mindig elégedett vagyok a géppel és remélem ez így marad a továbbiakban is.

2017. június 26.  Az elmúlt három évben cseréltem a motorháztető és a csomagtértető kitámasztóit.

Ami jobban fájt, az idén tavasszal a turbó csere volt. Bár még mindig csak 278.000-nél áll az óra, a geometria letapadt
és nem akart "gyógyulni". A max. végsebesség 110 volt, a csiga jobban gyorsult, már kisebb emelkedőkön is visszaváltott 4-be. Mindez egy 800 km-es út elején kezdődött. Hazaérve még próbálkoztam tisztítással, de nem jött
össze, így kapott egy gyári felújítottat 90.000,-Ft + 6.000 tömítéskészlet + komplett olaj és szűrő csere.
Ezt leszámítva szépen megy, az ez évi átlagfogyasztása csak 6,6 liter eddig. Ez köszönhető annak is, hogy más időpontban más útvonalon járok gyengébb városi forgalomban.

 

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker