Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az oldal jobb mükösése érdekében a Passat Klub Hungary weboldala is ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket használ".
A webhely megnyitásával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Passat 1.8T 2001 Highline

Írta: szvnysz on . Beküldve: Passat - B5.5 (2000 - 2005)

 - 2013.04.26 - 

2012 novemberében került hozzám az AUTÓ. Előtte egy 1.6os egyes Focust hajtottam 5 éven keresztül, de valami erősebbre vágytam. A benzines vonalnál maradtam, azon belül is az 1.8T motort néztem ki magamnak.

1.8T-vel elég sok típust gyártanak, de végül 2 modellre szűkítettem: Passat B5.5 és AUDI A4 2001-től. Az Audikból egy normális állapotú majd 1 millióval volt drágább, mint a Passat (és nagyon ritka) így lett a PASSAT a kiszemelt.

Kényelem: Nah az van. Highline felszereltség, amiben (majdnem) minden benne van: félbőr/alkantara ülések, ülésfűtés, digit klíma, 4X el ablak, 6-os CD tár, 17" highline felnik, manuális váltó, fed. comp., esőszenzor. Egyedül tempomat nincs benne, de már nem sokáig lesz így.

Fogyasztása: napi szinten járok vele munkába 25 km oda 25 vissza, főúton, ez átlagosan 7l/100km, de nem egyszer sikerült már 6l alá is mennem, ha lassabb a közlekedés. Pályán megeszi a 7.2-7.5 -öt százon, igaz 130-nál 3000 fölött forog a motor percenként. Ehhez a menetteljesítményhez, ekkora kasztnihoz ez szerintem megfelelő érték.

Ha már menetteljesítmény: 150LE. Ez szerintem kell ehhez a tömeghez. Gyári gyorsulási érték 8.7, ha jól tudom. De ez az autó nem az a lámpánál lepadlózóm típus, nem illik hozzá. Meg már én is kinőttem belőle (31 vagyok, lassan a B oldal pörög :)) Országúton érzi igazán jól magát szerintem, nagyon kellemesen lehet vele előzgetni, van benne tartalék. Persze, ha tempósan megyek az a fogyasztáson is egyből meglátszik.

Szerviz: a következők lettek javítva az autón amióta nálam van:

  • gyújtótrafó csere (2. nap kiment, majd megállt a szívem) 13e
  • csomagtartó nyitó motor megadta magát, csere 8e
  • szívócső elrepedt, fals levegőt szívott, csere 4e
  • nívópálca csere 1.5e
  • motorháztető gázrugója elfáradt, csere 5e
  • szekunder levegő szelep hiba: 16e
  • olajpumpa előszűrő tisztítás 15e
  • vezérléscsere gyertyával, vízpumpával, olajcserével 105e
  • fékbetétek cseréje elől és hátul (hátul már nem tudom mennyi volt, elől 17e (bosch)
  • gömbcsukló cseréje elől (10-20e között volt, 2x)
  • kipufogógázszag volt az utastérben, hiba oka: kartergázcső repedt volt. Csere 5e
  • Vezetőoldali ajtóban zárszerkezet csere 15e

A fenti árak munkadíjjal együtt értendőek.

Összességében eddig nagyon szeretem. Van megjelenése, de nem hivalkodó. A motorja miatt a nagy átlag fölé tudom magam pozicionálni teljesítményben, de mégsem eszi le a gatyát rólam. Remélem még sokáig jól fog szolgálni, szeretem nagyon!

 

- 2013.05.08 - 

Fel-felvillan mostanában a service check lámpa a műszerfalon (sárga lámpa). Bővebben ez annyit jelent, h ég egyfolytában pár napon keresztül, majd elalszik pár nap után. És ismét kigyullad...  Se a fogyasztáson, se a motor járásán nem tapasztaltam semmilyen változást, csak ég lámpa kitartóan.

Hibakódot kiolvastuk egy szomszéd / fórumtárs segítségével: 

1 Fault Found:
16795 - Secondary Air Injection System

Szabadbattyánba fogok vele lemenni első körben az eddig is megbízható szerelőmhöz, ha ott nem sikerül megoldani, akkor irány Érd. Fejleményekről majd ide beszámolok. 

 

- 2013.07.22 - 

Fenti szekunder levegő hibát orvosolta a szerelőm Szabadbattyánban. Megoldás: Szekunder levegő szelep tisztítva ill. az oda és az onnan eltartó csövek cseréje. Azóta 3000km-t mentem vele, de a hiba nem jött elő.

Volt még egy elég kellemetlen olajnyomás hibaüzeneten, konkrétan azt írta ki, h olajnyomás nem megfelelő állítsam le a motort. Ha leállítottam és újraindítottam akkor a hiba megszűnt, de kb. 30 km után ismét kivillant, sípolt.

Olajszűrő és olajcsere: Szűrő: MANN Olaj: Castrol 10W-40. 

 

- 2014.02.10 - 

160000 km-nél vezérléscsere volt, gyertyával, vízpumpával, olajcserével (Castrol 5W-40), munkadíjjal, mindennel 105e Ft volt.

165000 km van a kocsiban. Új munkahely miatt napi 100km-t használom (főút), fogyasztás computer szerint 7.5l/100km. A valóságban is kb így alakul.

Nyáron megjártam vele Horvátországot, 4 fő, búvárcuccok, csomagtartó minden cm3-e kihasználva, klímával 7.2 l/100Km. Persze az olajnyomás hiba itt is felvillant, de hazajöttünk vele. 

Ha valakinek van megoldása a sokat tárgyalt olajnyomás hibára akkor ne habozzon megosztani velem. A legváratlanabb pillanatban, autópályán ált, (de városban is előfordult felvillan a lámpa): Check oil pressure STOP. Leállít újraindít és megszűnik a hiba. Persze ez nem nyugtat meg. Fórumozgatás ill szerelővel való egyeztetés után az olajpumpa előszűrőt fogjuk kitisztítani, remélem ez megoldja.

-2014.02.27- Olajnyomás hibához: Olajpumpa előszűrő ki lett tisztítva, szerelő szerint tiszta olajsár volt. Most ki lett mosva, majd égetve belőle minden trutyi. Két napot mentem vele (kb 200km), eddig minden oké, bár korábban is nagyon ritkán jött elő a hiba.

-2014.05.17- Megtörtént a fenti intézkedés verifikálása: Németországba kellet kiugranom vele 1800km, kisebb pihenőkkel, 7.6L/100km-es fogyasztás jött ki. Olajnyomás hiba nem volt :)

 -2015.04.04-

187 000 km Lassan egy éve nem írtam bejegyzést. A szerelem továbbra is tart, a kopó alkatrészek cseréjén kívül nem kellett hozzányúlni :) Ezek a következők voltak: fékbetétet cseréje elől, hátul és gömbcsukló csere. Illetve olajcserék. Meg kapott 4db új téligumit: Hankook 215/55R16 Winter icept evo. Olcsó jutottam hozzá, nincs bajom vele. Elég halk, fogyasztás se több, mint a nyárival. Igaz, az nagyobb méret. A következő olajcserénél tervben van a motorolaj mellett a váltóolaj, a fékolaj és a fagyálló cseréje is. 

Zenét is raktam bele, mivel nem voltam elégedett a gyári gamma rádióval: most már egy Pioneer BT-os (MVH-X560BT) fejegység van benne egy audison komponens szettel elől és egy blaupunkt aktív mélyládával a csomagtartóban. CD mechanika nélküli fejegység, hátsó USB csatlakozóval ami a kesztyűtartóba van kivezetve. Így már kellemes a hangzás és a kihangosítás is jól működik :)

 

-2015.05.25-

190000 km. Kipufogógáz szagot lehetett érezni az utastérben ha lámpánál megálltam vagy ha tolattam. A hiba oka a repedt kartergázcső volt (még gyári). Csere után a hiba megszűnt.

 -2015.12.08-

200000km. Az autó még mindig szuper. Három éve van nálam, 60000 km-t tettünk meg együtt. Egyetlen gond a hűtővíz lassú fogyása. Kiegyenlítő tartály alatt látni szívárgásra utaló nyomokat, ha meglesz a megoldás leírom. Egyébként minden működik gond nélkül, pedig már a 15. évében van. Fogyasztást március óta vezetem a spritmonitor.de-n, átlagom 7,6 l/100km, ami szerintem nagyon jó egy ekkora autótól.

 

  -2016.10.27-

216000km. A bejegyzésekből szépen látszik az évi 20ekm futásteljesítmény. Javítások az elmúlt időszakban: gömbcsukló cserélve jobb elől is (15e) - kanyarodáskor kopogás hallatszott. Vezető oldali ajtóban zárszerkezet csere (14e) - a régi megszorult. Ide tartozik, h vmi azért nincs rendben ezzel az ajtóval, mert ha rajtamarad a világítás, akkor nem sípol az autó, a belső világítás sem mindig kapcsol be, ha ezt nyitom. Kábelekben nincs repedés, hibakódot sem küld. Ha lesz megoldás majd leírom.

A hűtővízcsere drasztikus fogyása megoldva - egy cső lett kicserélve a motor és a tűzfal közötti részen, ami el volt repedve. Viszont lassan még most is fogy, igaz csak a téli időszakban, nyáron nem. Érdekes...

Egyébként minden ok, sose lesz eladva :)

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker