Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az oldal jobb mükösése érdekében a Passat Klub Hungary weboldala is ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket használ".
A webhely megnyitásával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Passat 1.8T 150LE

Írta: Toro 1.8T on . Beküldve: Passat - B5.5 (2000 - 2005)

            2008-ban hosszas keresgélés után, sikerült vásárolnom egy 2002-es Passat 1.8T Highline-t! Sokáig szemeztem a skoda octavia RS változatával,de mégis ennél a típusnál maradtam a meglepően sok őszinte eladó miatt. Bárkit is hívtam a kocsik miatt, meglepetésemre mindenki őszintén elmondta, hogy törve volt a kocsi, illetve vásárlás után kezdhetek egy kuplungcserével! Nem akartam komolyabb szerelgetéssel indítani a pályafutásomat, ezért nem is mentem bele ezekbe a történetekbe. Az eszem ezek után átvitt a Passatokra. Felszereltsége alapján a legmagasabb kategóriát képviselte a társai közül amiket nézegettem. Automata váltón és a tempomaton kívül minden kényelmi berendezés benne volt. Összes ülés fűthető, elöl elektromos memóriásak, tolatóradar, gyári sötétített üvegek, esőérzékelős ablaktörlő, xenon, tolatássegítő tükrök amik elektromosan behajthatóak, fényre sötétedők és persze fűthetőek is, TV-tuner, nyomkövető, chiptuning 190 LE, cd-tár, DVD lejátszó, gyári Phoenix 17-es felni, a téli garnitúrát is 16-os Stilauto alufelniken adta az eladó és még sorolhatnám az extráknak se szeri se száma. Ráadásul ez mind gyári beépítés és nem kókányoltak benne semmit.

 2008 év:         

Mikor megvettem irány a szervíz. Igazolták nekem a futásteljesítményt 151000-rel vettem a kocsit és nem volt tekergetve. A bal első kormányösszekötő gömbfejet cserélni kellett, a légszűrő isten tudja mikor volt kiszedve belőle ráadásul az is sport betét szűrő volt! Kukáztam és kapott egy új Armafilt papírszűrőt! Az olaj elég szurok színű volt, azonnal csere Castrol 5W-40 Armafilt olajszűrővel, a pollenszűrőről inkább nem is beszélek természetesen csere Filtron! Jó szokás szerint ledobattam a vezérlést (gyárit kapott), utána már biztosabban éreztem magam. Óraműként járt, de eltelt néhány év és jött pár probléma. Motortérben a műanyagok elkezdték feladni a harcot: olajnívó pálca és hüvelye, légbevezető cső, a baromi meleg megette őket mivel a katalizátor is a motortérben kapott helyet, ezért ha nincs nagyon hideg amikor haza szoktam érni, mindig felnyitom a motorháztetőt, had hűljön le a motor gyorsabban! Az első komolyabb hibajelenség az volt, hogy égett olajszagot éreztem a kocsiban. A hiba oka egy tömítés volt a vezérmű tengely feszítőjénél. A hiba megoldva. Később ez a hiba szintén előjött, akkor már a szelepfedél tömítés fáradt meg! Elég nehéz volt észrevenni hol folyik, (a motor dőlése miatt)de a tűzfal felőli oldalnál volt a gond!

 

2009 év:

Egy közúti izmoskodás okaként elkezdett csörögni valami a motortérben. Össze is tojtam magam rendesen, hogy ez nagyon sokba fog fájni, hát be is jött a dolog, pedig a hiba megoldása ingyenes volt. Elvittem szervízbe, ott esküdtek, hogy a vezérmű tengelyeket feszítő lánc meg van nyúlva és amin fut az is el van kopva. Mit van mit tenni, csere kompletten jó drágán, sajnos nem voltam ott a cserénél és a visszaellenőrzésen, mire rá tudtam nézni, kiderült a hiba nem szűnt meg. A kivett darabon viszont nyoma sem volt kopásnak. Rengeteg utánajárás és sok tízezer forint után kiderült, hogy a katalizátor csörög, persze csak ha felmelegszik és azt is alapjáraton, merthogy  a háza kitágult az emberkedésem után és nem húzódott rendesen össze, ez okozta a csörgedezést. Egy barátom ingyen megheggesztette  belül és azóta tökéletes.

2010 év:

Eljött a kuplung csere ideje! Csere indul kompletten természetesen kettőstömegűvel, ami nem volt valami olcsó tétel SACHS került bele! Idő közben kapott új fékeket, fékcsöveket, illetve kerékcsapágyakat.

2012 év: Sorban kezdik bedobni a kulcsot a záraim! Bal első kezdte, mikrokapcsolóval! Csere megvolt. Na pár hónap és jobb hátulja beragadt! Szintén csere! Ha már elektromosnál vagyunk kapott egy tempomatot is. Azt hittem bonyolult lesz a berakása, de nem volt vészes! ( legalább is a szerelő pikk-pakk bedobta :D )

2013 év:

Már azt hittem barik maradunk! Eldobta magát az abs vezérlő elektronika is. Vettem bele bontottat, feltanítottuk tökéletes. Volt amikor a komfortmodul mondta, hogy elég volt és vége, őt is bontottra cseréltem.

2014 év:

Kesztyűtartó kilincse letört, folyamatosan kerestem a megfelelőt és nem kopottat (napfény bézs)! Két sikertelen bontott vásárlás után megvettem egy gyárit, na nem írom le mennyiért mert megköveznének itt sokan. :D De az tényleg színben és mindenhogy tökéletes.  Első könyöklő kikopott picit, na sok-sok keresgetés meg festés minta után döntöttem a gyári új megvásárlásán pofátlan összegért. Most szépen megy a drága, hibája egyenlőre nincs. 

2016 év:

Előző év nyugis volt! Mondjuk sokat nem is voltam itthon! Mindjárt kezdtem egy vízpumpa cserével! (SKF) Első hátsó lökösök fényeztetve! Beszereztem egy pár W8 hátsólámpát! Illetve kapott krómozott világítás kapcsolót! Pici csinosítás sosem árt! :) Jövőre felkerülnek előre a 312-es fékek és alá a gyári sport rugó szett természetesen hozzá tartozó Sachs teleszkópokkal! Megnézzük mit mutatnak a lengőkarok is! Van egy komplett gyári kétoldali szettem, lehet azt is aládobom, biztos ami biztos! 

Fontosabb hibák:

  • vezérmű tengely feszítő lánccal
  • abs vezérlő elektronika
  • kuplung kettőstömegűvel
  • motor műanyag alkatrészeinek elöregedései
  • szinte az összes zár cseréje
  • 2 vezérmű tengely szimering cseréje
  • turbócső szakadás
  • kesztyűtartó kilincs letört
  • komfortmodul meghalt

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker