Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az oldal jobb mükösése érdekében a Passat Klub Hungary weboldala is ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket használ".
A webhely megnyitásával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Passat 2.0 PDTDI Highline DSG 2008

Írta: Tónibá on . Beküldve: Passat - B6 (2005-2011)

Szervusztok Passat barátok!

2014. november 18-tól vagyok tulajdonosa egy Passat 2.0 PDTDI HighlineDSG váltós gépnek. Előtte SAAB 9.5 2.3 t ARC-t használtam sok-sok éven át, de az idő és a futásteljesítmény (380 ezer km) eljárt felette és így elég gyakran "görcsöltetett" különféle meghibásodásokkal. Ezért váltottam. A fent említett Passatot egy Skoda kereskedés ügyvezetője - személyes ismerősöm- ajánlotta megvételre, mondván, hogy nem fogom megbánni. Az autó -afféle uraságtól levetett holmi- második gazdája vagyok, 2008-ban Németországban lett vásárolva majd egy fél év múlva lett itthon honosítva. Kívül-belül nagyon megkímélt állapotban volt 177 ezer km garantált óraállással, vezetett szervizkönyvvel(PD elemek kicserélve!). Az elmúlt bő egy év alatt jól szolgált és ezt a tulajdonságát remélem továbbra is megtartja. Viszont van valami amit szeretnék az ilyen motorral szerelt passatosoknak a figyelmébe ajánlani. Ez pedig az olajszivattyú meghajtás problematikája.

Amikor egy ismerősöm megtudta, hogy milyen autóra váltottam elmesélte, hogy a testvére AUDI-jában hogyan ment tönkre a motor. (az olajszivattyút meghajtó hatszög tengely élei lekoptak, a hajtás és az olajnyomás egy pillanat alatt megszűnt és kész!) Ez enyhén szólva aggasztó hír volt számomra.

Érdeklődtem a márkaszervizben, van-e ilyen tapasztalatuk, válasz: hát igen vannak a neten - én is láttam- ilyen rémhírek de ők még ilyen hibával nem találkoztak. Megkonzultáltam a dolgot a kedvenc szerelőmmel és abban maradtunk, hogy a legközelebbi olajcserénél utána nézünk a dolognak. Így is történt. 200 ezer km-nél olaj le, olajteknő le, hatszögtengely ki. Nos, ez az alkatrész egy 5,8 mm laptávolságú (kisebb mint a 6-os imbuszkulcs) 6,6 mm csúcstávolságú 70 mm hosszú keményre hőkezelt (65-70 rockwellwes reszelő nem fogja) hatszög alakú acél tengely, ami a szivattyút meghajtó fogaskerék belülről rovátkolt furatába illeszkedik illetve a hasonlóan rovátkolt kiegyenlítő tengelytől adja át a forgató nyomatékot. A fogaskerékbe 18 mm hosszon, a kiegyenlítő tengelybe 30 mm hosszon, lazán H7-es illesztéssel illeszkedik, egy a méretnek megfelelő zéger-gyűrű védi a kicsúszás ellen. A fogaskerékbe illeszkedő része már jelentősen megkopott, hajtásirányba deformálódott. Csak idő és használat kérdése, hogy mikor adta volna meg magát. (Készítettem róla képet, de nem tudom feltölteni.) Gondolom a fogaskerék rovátkái is hasonlóan koptak az illeszkedő részen. Kicseréltük egy újra gondosan ügyelve arra, hogy a régi tengely eredeti pozíciójához képest elfordítva, új rovátkához csatlakoztatva helyezzük vissza.

Nos ezen azért még gondolkodhattak volna a motorfejlesztők. Gondoljátok meg, 5,8-6,6=0,8 mm azaz 0,4 mm élenként aminek át kell adni a hajtást. Ha csak az egyik él letörik belép a dominó effektus, törik mind és kész a baj, jöhet a motorcsere.

Az egész művelet nekem baráti áron került olajcserével együtt 30 ezer forintba. Úgy gondolom, hogy 100 ezer km múlva (cca. 4 év) azért megint megnézetem. Egyébként megfelelő szerszámozottsággal és bátorsággal otthon aknából is megszerelhető, de csápos emelő alatt dolgozni kényelmesebb.

Remélem segítettem. Balesetmentes boldog újévet kívánok.

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker