Ez a cikk azért született, hogy tisztázódjanak a félreértések!
A PD elemek rossz híre tulajdonképp a 2005-től gyártott, 2.0 TDI B6-os Passatoknál kezdődött.
Az előző generációknál ( Passat B5 , Passat B5.5 ) ilyen jellegű, -rendszeresen előforduló- meghibásodás nem volt.
Azt tudni kell, hogy ennél a két generációnál, kizárólag a BOSCH gyártotta a PD elemeket!
A B6-nál annyi változás történt, hogy a kétliteres változatok nagy részébe a SIEMENS gyártotta a PD elemeket, míg az összes 1.9PD-nél a BOSCH maradt a beszállító.
A rendszeres meghibásodások kizárólag a SIEMENS gyártmányú PD elemeknél fordultak-fordulnak elő!
Tehát a történet ennyire egyszerű.
Ezzel ellentétben a laikusok, a PDTDI motorokat sajnos egy kalap alá veszik, legyen az bármilyen platform.
Mára a gyártó elismerte ezt a hibát és a hét év alatti modelleknél, meghibásodás esetén bármelyik márkaszerviz köteles ingyen és bérmentve kicserélni a meghibásodott SIEMENS gyártmányú PD elemet.
Azért van kiemelve a SIEMENS, mert csak ezeknél a PD elemeknél fordultak elő a rendszeres idő előtti meghibásodások.
Táblázatok gyártók szerint.
Passat B6 2.0 TDI SIMENS |
Passat B6 1.9 TDI BOSCH | V.A.G. Siemens | V.A.G. BOSCH |
BWV 88kW/120LE | 2006.03-->2006.05 |
BKC 77kW/105LE | 2006 | BVE 90kW/122LE Golf | BKD 103kW/140LE Crafter, Golf, Golf Plus |
BVE 90kW/122LE | 2005.06-->2006.02 |
BLS 77kW/105LE | 2006-->2009 |
BKP 103kW/140LE Touran | Jetta, Touran, Audi A3, Leon, Altea, |
BKP, BMA 103kW/140Le |
BXE 77kW/105LE | 2006-->2009 Nem ajánlott! * |
BMN 125kW/170LE Golf, Jetta, | Altea XL, Toledo, Octavia II, Superb II |
BUZ 120kW/163LE | 2005.08-->2008.06 | Leon, Touran, OctaviaII, Altea, | BLB 103kW/140LE Audi A6 2005-->, A4 |
|
BMN, BMR 125kW/170LE |
Altea Freetrack, AlteaXl, Toledo, |
BNA 103kW/140LE Eos, Audi A4 |
|
Audi A3. | BRE 103kW/140LE Eos, Audi A6, Audi A4 |
||
BRD 125kW/170LE Audi A4 |
BRF 103kW/140LE Audi A6, Audi A4 |
||
BVF 103kW/140LE Audi A4 |
|||
BVG 103kW/140LE Audi A6 |
||||||||||||||||||||||| Siemens
||||||||||||||||||||||| BOSCH
A hibás SIEMENS PD elemeket CONTINENTAL-ra cserélik, amit a cikkszáma képes elárulni.
A 170 lóerős motoroknál pl. az "M"-es cikkszám végű SIEMENS-et "T"-s végződésű CONTINENTAL-ra cserélik.
2011. májusa óta történik a csere, azóta nem hallottunk meghibásodást a módosított, azaz CONTINENTAL PD elemekről...
* A BXE motorkódú modelleknél pár százezer futásteljesítmény felett előfordulhat a motor súlyos meghibásodása a gyárilag alulméretezett hajtókarcsapágyak miatt.
A meghibásodás nagyban függ a vezetési stílustól (tartós, alacsony fordulaton való erőltetés) és a gyárilag ajánlott, harmincezres olajcsere periódus betartása.