Benzin motorok

Az EA211 motor jellemzői | 1.0 MPI, 1.4, 1.5 TSI

Az EA211 négyhengeres VW motorcsaládot 2011-ben mutatták be először, ami szinte teljes egészében leváltotta az EA111 sorozatot.
2012-ben a Volkswaben új moduláris gyártási stratégiát vezetett be, MQB 
(Modularen Quer Baukasten) néven.
Az MQB rendszere, az A0-tól, egészen a C-szegmensig terjed, ami a Volkswagen esetében, a Polo, a Beetle, a Golf, a Scirocco, a Jetta, a Tiguan, a Touran, a Sharan, a Passat és a Volkswagen CC, Arteon sorozatokat öleli fel. Eltérő tengelytávjuk és nyomtávjaik ellenére ezek a típusok, akár egy szerelőszalagon is készülhetnek.
Ezzel párhuzamosan, az EA211-es motorokkal kezdődően, hasonló moduláris stratégia indult, MOB
(Modulare Ottomotoren Baukasten) néven.
A motorok hengerűrtartalma 1,0 l -től, 1,6 l-ig terjed, és az alapmotor egy 1,4 literes 103 kW-os TSI motor.

EA211 00
Az EA 211 sorozat összes motorjának közös jellemzői közé tartozik, a négyszelepes technológia, a két felső vezérműtengely (DOHC szelepvezérlés), a karbantartásmentes vezérműszíjon keresztül, a hengerfejbe integrált kipufogóleömlő.
Ezt a motorcsaládot, általában három sorozatra osztják: MPI, TSI és az új, TSI EVO.


EA211 MPI sorozat

2012 -ben a Volkswagen-csoport úgy döntött, hogy új támadást indít az A és a B szegmens ellen, és egy kifejezetten városi használatra motort fejleszt, amit az EA211 motorcsalád, 1,0 MPI turbó nélküli, szívómotorja képviselt.
A benzinmotor egész pontosan 999 cm3, 3 hengerrel, melynek teljesítményskálája 60-75 lóerő között mozog.
Miután a tulajdonosoknak rossz tapasztalatai voltak a vezérműlánccal, ezért a gyártó úgy döntött, hogy az EA211-es motoroknál, egységesen visszatér a vezérműszíjra.
A
vezérműszíj csereintervalluma 240.000 kilométer.
Ezenkívül a 12 szelepes motor néhány meglehetősen specifikus megoldáson alapul.
Az egyik a kipufogóleömlővel (kollektor) egybeépített hengerfej, melynek lényege, hogy motor indítása után, a kipufogógázok szinte azonnal felmelegítik a hengerfejet, ezáltal csökkentve a motor üzemi hőmérsékletének eléréséhez szükséges időt.
Eredmény: hosszú motorélettartam és rendkívül kedvező fogyasztás.
Viszont ez a megoldás komoly kockázatot vonz magával, ugyanis ha a kollektor bármilyen okból kifolyólag megsérül (ami nem jellemző), akkor az egész egységet cserélni kell.
A másik a vezérműtengely-csapágyak, ami a egy alumíniumból öntött, nem leszerelhető modulban helyezkednek el.
A CPGA kódjelű motor gyárilag gázüzemben is tud dolgozni, ami az üzemeltetési költségeket olyan szintre csökkenti, ami más gyártók motorjainál szinte elérhetetlen.

EA211 01 EA211 02

Az MPI motor egy nagyon sikeres konstrukció, és nagy tartósság jellemzi, ezért a Volkswagen csoport ezt a motort kétségtelenül fel tudja venni a technológiai sikereinek listájára, és közvetlenül egy olyan legenda mellé helyezheti, mint az 1.9 TDI motor.

1.0 MPI Motorok
 Motorkód  Teljesítmény Forgatónyomaték  Üzemanyag Beépítve
CHYA 44kW 95Nm Benzin Seat Mii
Seat Ibiza
Skoda Citigo
Skoda Fabia
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo
  
CHYB 55kW 95Nm Benzin
CHYC 48kW 93Nm Benzin
CPGA 50kW 90Nm Benzin-Gáz

 

 

 

 

 

 

 



1.6 MPI motorok
Motorkód Teljesítmény Forgatónyomaték  Üzemanyag Passat
CWVA 81kW 155Nm Benzin X
CWVB 66kW 155Nm Benzin X

 

 

 


EA211 TSI sorozat
2012-ben a konszern konstruktőrei egy teljesen új, 1.4 literes lökettérfogatú motort fejlesztettek, ami a külső hasonlóság ellenére nem az elődmotor, EA111 továbbfejlesztett változata.
A vasöntvény hengertömböt alumínium ötvözetű váltotta fel, szürkeöntvény hüvelyekkel és kovácsolt főtengellyel. A hengerfurat 72,5 milliméterre csökkent, míg a lökethossz 80 milliméterre nőtt.
A szürkeöntvény hüvelyek külső felületük nagyon durva, ami növeli a felületet és javítja a hőátadást a hengerblokkba. Ezenkívül ez biztosítja a szilárd illeszkedést a hengerblokk és a hüvely között.
A motor turbófeltöltő rendszerrel rendelkezik, a szívócsatornába integrált vízhűtéses töltőlevegő-hűtővel (intercooler).
Az 1.4 TSI hűtőrendszere két hűtőkörrel rendelkezik. Alacsony hőmérsékletű kör áramlik át az intercooler és a turbófeltöltő házán keresztül.
Az alumínium hengerfejjel egybeépített kipufogóleömlő, a motor beindítása után nagyon gyorsan eléri optimális üzemi hőmérsékletét, ezenkívül lehűti a kipufogógázokat teljes teljesítményű üzemmódban, növelve a turbófeltöltő élettartamát. A katalizátor közvetlen a turbófeltöltő után van felszerelve, a gyors felmelegedés érdekében.
EA211 03 EA211 04
Az elődhöz hasonlóan, az EA211 1.4 TSI-je közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel rendelkezik. A nagynyomású szivattyú maximális befecskendezési nyomása 200 bar. A befecskendezők, öt lyukú befecskendező fúvókákkal vannak felszerelve, amelyek pontosan szállítják az üzemanyagot az égéstérbe, legfeljebb három egyedi befecskendezéssel.
Az 1,4 TSI 103 kW (140 LE) ACT hengerlekapcsolási rendszerrel van szerelve, ami maximum két hengert kapcsolhat ki az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érdekében.

Motorkód Hengerűrtartalom Teljesítmény Forgatónyomaték Passat
CJZA 1.2 77kW 175Nm X
CJZB 1.2 63kW 160Nm X
CHPA 1.4 103kW 250Nm X
CMBA 1.4 90kW 200Nm X
CPTA 1.4 103kW 250Nm X
CPVA 1.4 90kW 200Nm X
CPVB 1.4 92kW 200Nm X
CPWA 1.4 81kW 200Nm X
CXSA 1.4 90kW 200Nm X
CZCA 1.4 92kW 200Nm B8, B8.2
CZDA 1.4 110kW 250Nm B8, B8.2
CZEA 1.4 110kW 250Nm B8, B8.2
CKUB* 1.4 110kW 250Nm B8, B8.2
DGWA 1.4 110kW 250Nm B8, B8.2
DGEB* 1.4 110kW 250Nm B8, B8.2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


EA211 TSI EVO sorozat
Az új sorozat motorjai, az EA211 sorozat, 1,4 literes motorjaira épülnek, amelyeket 2012 óta a Volkswagen-csoport számos járművében használnak.
A löket 80,0 mm-ről, 85,9 mm-re történő meghosszabbításával a hengerűrtartalom, 1395 cm³-ről 1498 cm³-re nő (1.5TSI)
A legnagyobb újítás kétségtelenül a változó geometriájú turbófeltöltő alkalmazása. Ugyanis ez a megoldás benzines motorokban nagyon ritka, mivel a mozgó alkatrészeket tönkreteszi a benzinmotor magasabb hőmérsékletű kipufogógáza, ez pedig olyan műszaki probléma, amit eddig csak igen drágán tudtak megoldani a mérnökök. (Elsőként a Porsche 911 Turbo-ban használtak változógeometriájú feltöltőt.)
A motor egy további előnye, hogy 250 Nm-es maximális nyomatéka igen széles tartományban, 1300-as és 4500-as percenkénti fordulatszám között áll rendelkezésre
Ezzel a generációval a márka ismét tovább haladt egy lépéssel, mivel az új motor legjelentősebb műszaki újdonságai ugyanis akár tízszázalékos hatásfok-növekedést eredményezhetnek, az eddigi, 92 kW (125 LE) teljesítményű, 1,4 literes TSI aggregáthoz képest. A motorból két változat készül, 96 és 110KW.
EA211 05 EA211 06
Továbbra is megmaradt az alumínium ötvözetű hengertömb, szürkeöntvény hüvelyekkel. A 110kW-tos típusoknál a hengerfal felületét, úgynevezett APS-eljárással (atmoszférikus plazmaszórás) kezelik. A felületre felhordott finomszemcsés réteget, ehhez optimalizált hónolással alakítják a végső felületi struktúrára.
Ezzel kialakulnak az olajtároló táskák, melynek eredményeként nagy lesz a kopásállóság és  kisebb lesz a gyűrűk siklási ellenállása. További előnye a jó hővezető képesség és a világ több országában kapható nem túl jó minőségű tüzelőanyagokkal szembeni ellenállóság, korrózióállóság. A motor termomenedzsmentje, valamint a kenőolaj-ellátása jellegmező vezérelt.
Ez a mindenkor szükséges és elégséges folyadékszállítást jelenti. Például a motor felmelegedési fázisában nincs hűtőközeg-áramlás.
A befecskendező rendszer egy ciklusban, 5-szörös befecskendezésre ad lehetőséget.
A hengertéri levegő és keverékáramlás kialakítására is nagy figyelmet fordítottak. Ennek (és a jó hűtés) eredményeként csökkent a motor kopogási hajlama.
Különösen fontos e tekintetben, hogy a fogyasztáscsökkenés a motor üzemi karakterisztikájának széles tartományára érvényes, így az nem csupán próbapadi körülmények között érvényesül, hanem az ügyfelek mindennapos autóhasználata során is jól érzékelhető.

Motorkód Hengerűrtartalom Teljesítmény Forgatónyomaték Passat
DACA 1.5 110kW 250Nm X
DADA 1.5 110kW 250Nm B8, B8.2
DPBA 1.5 110kW 250Nm  X
DPCA 1.5 110kW 250Nm B8, B8.2
DFYA* 1.5 110kW 250Nm X

 

 

 

 



--------- Beznin/Hybrid meghajtás