Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy az oldal jobb mükösése érdekében a Passat Klub Hungary weboldala is ún. "cookie"-kat, vagy "sütiket használ".
A webhely megnyitásával a felhasználó elfogadja az adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Passat - B5.5 3BG (2000 - 2005) Facelift

Írta: Mátyás Csaba. Beküldve: Modelltörténet

Az előző modell a kategóriájában a legsikeresebb volt, az újabb 2000 őszén egy jelentős ráncfelvarráson esett át, ez a modellfrissítés jót tett az autónak.
Összesen 2315 változtatást eszközöltek rajta, de ezt a rengeteg változást nem igazán lehetett észrevenni. Krómborítást kapott a műszeregység, a hűtőrács, a kilincsek, a küszöb és a kézifékgomb.
A projektoros fényszórók és a hátsó lámpák is egyedi megjelenésűek lettek.

 

 

 

A széria felszerelésbe beletartozott a légkondicionáló, a 8 légzsák az elektronikus menetstabilizáló program (ESP) és az elektronikus blokkolásgátló rendszer (ABS).
Ezek után a Passat egyértelműen a prémium szegmensbe lépett.

 

Motorok terén a benzines és a dízel paletta is jelentősen bővült.
A dízel kategóriában a motor választék 100-tól egészen a 180 lóerős V6-os erőforrásig terjedt.
A kiváló fejleszthetőségi tartalékokkal megáldott 827-es Volkswagen-Audi motorblokkot 130 lóerőre tornázták fel és a maximális forgatónyomatéka elérte a 310 Newtonmétert!
Ez literenként 163,5 Nm nyomatékot és 68,5 lóerőt jelent.
Azokban az időkben ennél többet házon belül csak a 150 lóerős, 320 newtonméteres nyomatékot leadó változat tudott, amelyet a Volkswagen Borába, Golf GTI-be és a Seat Leonba szereltek be.

Ezekkel a motorokkal szerelt járművekbe már elterjedt a kettős tömegű lendkerék alkalmazása, aminek a szerepe, hogy elnyelje a motorok alacsony fordulatszámán keltett rezonanciáját.

Animációs videók a kettős tömegű (Dual Mass Flywheel) lendkerékről:

130 lóerős PDTDI

2003 decemberében piacra dobtak egy új 2,0 literes dízel, részecskeszűrővel (DPF) szerelt erőforrást, aminek a teljesítménye 136 lóerő volt, ezt 4000-es percenkénti fordulatszámnál adta le, forgatónyomatéka 336 Nm.
A kétliteres erőforrást kétféle motorkóddal gyártották:
BHW Mexikó, USA
BGW Európa

A 2,5 literes motorokban a 150, 163 és 180 lóerős változatok voltak elérhetőek.
A 4Motion hajtással rendelkező autókba csak a 163 és a 180 lóerős motorok kerültek beépítésre.

Benzines erőforrásokból hatféle változtat volt elérhető.
A paletta az 1,6 literes, 102 lóerős modelltől egészen a 4,0 literes 272 lóerős W8-as erőforrásig terjedt.
Ezek között szerepelt a B5-ből népszerű 1,8 literes turbófeltöltővel szeret típus is, bár a teljesítmény nem változott.
Az 1,8T-ből azonban készült erősebb változat is, aminek a teljesítménye 170 lóerő volt.
Ezeket a modelleket Mexikóban gyártották 2000 decemberétől.
A W8-as motorral szerelt modell, ami limuzin volt, 2001 novemberében debütált, ez a változat csak négykerék-hajtással volt kapható.
Nem sokkal ezután, 2002 májusában piacra dobták a W8-as Variantot és a szintén fronthajtással szerelt Limuzint is.
Ez év decemberében megérkezett a W8 4Motion Variant és Limuzin is.

Passat W8

Az alap Passattól oldalról 17 colos könnyűfém keréktárcsák, hátulról a négy kipufogóvég, elölről a dupla xenon fényszóró különböztette meg a Volkswagen akkori csúcsmodelljét.
A W8-as motor akkoriban új fejlesztés volt.
A négy sorban elrendezett hengereknek köszönhetően a motor igen kompakt lett.
A soros V (VR6) Golfhoz, a Corradóhoz vagy a VW motorral szerelt, 2.8 literes V osztályos Mercedes-hez hasonlóan azért volt szükség a szűk hengerszögű V motorra, mert a Passat orrában csak ez a konstrukció engedi meg a nyolc henger elhelyezését.
A V8-as motorok hengersoronként négy, egy sorban álló hengere nem fért volna el a motorházban, így a hengereket nem sorban egymás mögé, hanem egymáshoz képest kissé elforgatva építették be.
A hengerfej úgy néz ki, mintha két V4-es erőforrást építettek volna egybe.
A képzeletbeli V4-es hengerei 15 fokos szöget zárnak be egymással, a két V4-es egység közötti szög 72 fok.
Ennek köszönhetően a W8-as motor 420 milliméteres hosszával világ legkompaktabb nyolchengerese lett.
A 3999 köbcentis motor hatezres fordulatnál adja le a 275 lóerős legnagyobb teljesítményét, a 370 Nm-es nyomaték már 2750-es fordulatnál jelentkezik.
Igen csendesen és rezgésmentesen jár a W8-as erőforrás, a 6300-as leszabályozási fordulatot hosszú löketű felépítése ellenére játszi könnyedséggel éri el.
A nem kívánatos rezgéseket két, a főtengely fordulatszámának kétszeresével egymással szemben forgó kiegyensúlyozó-tengely küszöböli ki.
A kiegyensúlyozott nyomaték-karakterisztika elérésében szerepe van a négy vezérműtengelyes motor állítható szelepvezérlésének.
Automata váltóval 7,8 másodperc alatt gyorsul százra a Passat W8, kézi váltóval ugyanez az érték mindössze 6,5 s.
Hatvanról százra negyedikben 7,5 másodperc alatt gyorsul a W8-as Passat, ami aláhúzza a motor remek rugalmasságát.
Ezek a gyorsulási és rugalmassági adatok annál is értékesebbek, mert egy 1865 kilós autón mérték őket.
A motor hatalmas erejét az is jelzi, hogy a százra gyorsulási érték megegyezik a Porsche 968 sportautóéval, és 0,1 másodperccel marad csak el a szintén ízig-vérig sportautónak tervezett Renault Clio Sport V6-tól, ami önmagában is elég a motor tudásának és teljesítőképességének megítéléséhez. Hengerenként négy, összesen 32 szelep végzi a gázcserét.
A 62-ről 80 literesre növelt tankkal 13,1 illetve a Variant esetében 13,2 litert fogyaszt szabvány szerint a Passat W8, hatótávolsága bő hatszáz kilométer.
Érdekesség, hogy a kézi és az automata váltós autók fogyasztása megegyezik.
Ebben szerepe van annak, hogy az eredendően többet fogyasztó automata váltós W8-as áttételei hosszabbak a kézi váltósénál.
A fogyasztást a magas, 10,8:1.es sűrítési arány is lejjebb szorítja.

A W motor jellemzője a nagy hengerszám és kompakt felépítés, ezeknek a kihívásoknak tett eleget a Volkswagen a „W” motorok kifejlesztésével. Ezeknél a motoroknál két „V” modul található, amelyek 72 fokos szögben állnak, és egyetlen motort képeznek.
A modulban a hengerek mindössze 15 fokos szögben állnak.
A hengerek a nagyon rövid és könnyű forgattyús tengelyhez csatlakozó, vékony hajtórudakkal működnek.
A motorokat rendkívül kompakt felépítés jellemzi, ami lehetővé teszi az anyagokkal és a tömeggel való takarékoskodást.
A W12 motornak például kisebbek a méretei, mint a hagyományos V8 motornak.

W8-as motorok:


Főbb jellemzők:
Megnevezés
Volkswagen Passat
Gyártás 2000 -2005
Besorolási osztály
felső-középkategóriás autó
Karosszériatípusok 4 ajtós Limusin
5 ajtósVariant
Platform Volkswagen B5.5 Facelift
Motoror Benzin
1,6l
1,8l
2,0l
2,3l VR5
2,8l V6
4,0l W8
Diesel
1,9l PD-TDI
2,0l PD-TDI (DPF)
2,5l TDI
Elrendezés/Meghajtás orrmotoros - elsőkerék / összekerék (4 motion)
Erőátvitel 5 sebességes automata, 5 és 6 sebességes kézi
Tengelytáv 2703 mm
Hosszúság
4704 mm (Limuzin)
4681 mm (Variant)
Szélesség 1745 mm
Magasság 1461 mm (Limuzin)
1488 mm (Variant)
Üzemanyagtartály cc 63 liter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B5 Motorok
Név Hengerek Üzemanyag Hengerűrtartalom Teljesítmény Forgatónyomaték Motorkód Gyorsulás Végsebesség Évjárat
1.6 8v Sor 4 petrol 1595 cc
102 LE/5600 rpm 148 NM/3800 rpm ALZ 12.7 s 192 km/h 2000–2005
1.8 20vT Sor 4 petrol 1781 cc 150 LE/700 rpm 210 NM/1750–4600 rpm AWT 8.2 s 221 km/h 2000–2005
2.0 8v Sor 4 petrol 1984 cc 115 LE/5400 rpm 172 NM/3500 rpm AZM 11.2 s 200 km/h 2000–2005
2.0 20v Sor 4 petrol 1984 cc 130 LE/5700 rpm 195 NM/3300 rpm ALT 9.9 s 210 km/h 2001–2005
2.3 20v VR5 petrol 2324 cc
170 LE/6200 rpm 225 NM/3200 rpm AZX 9.1 s 228 km/h 2000–2003
2.8 30v V6 petrol 2771 cc 193 LE/6000 rpm 280 NM/3200 rpm ATQ 7.8 s 238 km/h 2000–2005
4.0 32v W8 petrol 3999 cc 275 LE/6000 rpm 370 NM/2750 rpm BDN 6.5 s 250 km/h 2001–2004
1.9 8v TDI Sor 4 diesel 1896 cc
100 LE/4000 rpm 250 NM/1900 rpm AVB 12.4 s 191 km/h 2000–2005
1.9 8v TDI Sor 4 diesel 1896 cc
130 LE/4000 rpm 285 NM/1750–2500 rpm AWX 9.9 s 208 km/h 2000–2005
1.9 8v TDI Sor 4 diesel 1896 cc
130 LE/000 rpm 310 NM/1900 rpm AVF 9.9 s 208 km/h 2000–2005
2.0 8v TDI Sor 4 diesel 1968 cc
136 LE/4000 rpm 335 NM/1900 rpm BGW 9.8 s 211 km/h 2003–2005
2.5 24v TDI V6 diesel 2496 cc 150 LE/000 rpm 310 NM/1500–3200 rpm AKN 9.6 s 220 km/h 2000–2003
2.5 24v TDI V6 diesel 2496 cc 163 LE/4000 rpm 350 NM/1500 rpm BDG 9.1 s 225 km/h 2003–2005
2.5 24V TDI V6 diesel 2496 cc 180 LE/4000 rpm 370 NM/1500 rpm BDH/ BAU 8.7 s 226 km/h 2002–2005

.

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker