A Volkswagen a 2023-as CES szakkiállításon mutatta meg először a nagyközönségnek a Volkswagen ID.7-est, vagyis azt a modellt, amit a Passat utódjának szánnak.
Az autót egyelőre csak álcázófóliával borítva mutatták meg.

A most debütált Volkswagen ID.7 az első olyan elektromos szedán a német OEM kínálatában, ami a MEB platformra épül.
Az autót egyelőre álcázófólia fedi, de nem akármilyen! Az „okos álca” különböző fényeffektekre is képes, amit úgy értek el, hogy a negyven rétegből álló festés egyik része vezető, másik szigetelő tulajdonságokkal rendelkezik.
Az autón elhelyezett QR-kódok biztosítják az autó fizikai és virtuális világ közötti kapcsolatát – áll a Volkswagen közleményében, melyben a gyártó azt is megjegyzi, hogy hat év után tért vissza a CES szakkiállításra a Volkswagen Csoport amerikai ága.
Az ID.7 egyike azon tíz elektromos modellnek, amit a Volkswagen 2026-ig szeretne piacra dobni. „A célunk? Minden szegmensben megfelelő terméket kínálni az ügyfeleinknek” – mondta a bemutatón Thomas Schäfer, a Volkswagen Passanger Cars vezérigazgatója.
Komoly hatótáv
A modell technikai paramétereinek zömét egyelőre még homály fedi, azt azonban már tudni, hogy ideális esetben akár a 700 kilométert is elérheti a hatótávolsága egy töltéssel, a WLTP szabványa szerint.
Az alapmodell hátsókerékhajtással rendelkezik majd, és körülbelül 170 lóerő lesz a teljesítménye.
A tervek szerint kombi verzió is készül majd az autóból, a szedán hossza körülbelül 4907 milliméter, a tengelytávolsága pedig 2970 milliméter.
Az ID.7 érkezésével a Volkswagen kibővíti sikeres, teljesen elektromos családját, az ID-t – írja a vállalat.
A közlemény szerint a VW már elérte az első mérföldkövet: amióta 2020 szeptemberében átadták az első ID.3 modelleket a vásárlóknak, a Volkswagen 500 ezer járművet szállított le a családból, mindezt a tervezettnél korábban.
A jövő utasélménye
A viszonylag kevés információ ellenére az ID.7 kényelmi funkcióiról már tudni ezt-azt: az infotainment rendszert a kibővített valóság technológiájával lehet majd irányítani, a kijelző 38 centiméter átmérőjű lesz, de ami talán a legérdekesebb, az az intelligens klíma.
![]() |
![]() |
Az intelligens szellőzőnyílásokkal ellátott új klímakoncepció számos funkciót kínál: az autó például a kulcsa alapján képes érzékelni, ha a vezető közeledik, és már azelőtt elkezdi hűteni a belső teret a forró nyári napokon, vagy fűteni a téli hideg napokon, mielőtt a vezető beszállna a járműbe. Az újonnan tervezett „intelligens légbeömlők” szabályozzák a levegő áramlását és dinamikusan mozognak, hogy a levegőt a lehető leggyorsabban eloszlassák a nagy területeken.
Ha utasok vannak az autóban, a levegő közvetlenül azok teste felé irányítható.
A funkciók folyamatosan láthatók az új nagyméretű kijelzőn, és minden felhasználó számára külön-külön aktiválhatók, a beállítások pedig menthetők.
A különleges kérések hangutasításokkal aktiválhatók: ha például a felhasználó azt mondja: „Helló Volkswagen, hideg a kezem!”, az ID.7 a kormányfűtés elindításával válaszol.