A második generációs Passat 1980 novemberében került bemutatásra. Az 5 ajtós ferdehátú és kombi modell egyszerre mutatkozott be. A platform neve B2 volt. Ez már merőben eltért az előző modellektől. A legszembetűnőbb változás a kasztnin volt észrevehető főként a szögletes alakú fényszórókon. Ugyanebben az évben mutatták be a szedán változatot, amelyet Santana névre kereszteltek.
A későbbiek folyamán az európai modelleket egytől egyig Passatnak hívták, miután átestek egy ráncfelvarráson 1985-ben. Ezen kívül Dél-Afrikában, Brazíliában, Nicaraguában és Kínában is készült kombi és lépcsős hátú kivitel egyaránt.
Ezt a típust Észak-Amerikában VW Qantumnak, Brazíliában és Kínában Santanának, Mexikóban pedig Cosar CD-nek hívták
A motorpaletta sokkal szélesebb lett, mint az előző generációs modelleknél és számos technikai újdonság került bevezetésre!
Ami igazán újdonságnak számított, az az 1981-ben megjelent 1,9 literes, soros öthengeres benzinmotor, aminek a teljesítménye elérte a 115 lóerőt!
Ugyanebből a soros öthengeresből 1983-ban megjelent még egy 2,0 literes változat is, de a teljesítmény nem változott, csak a forgatónyomaték.
Az 1,9 és 2,0 literes soros benzinmotor az Audi 80 Quattro és VW Syncro (négy kerék hajtás) modellekbe lett beépítve.
1982 augusztusában megjelent az 1,6 literes dízel motor, ami mindössze 4 lóerővel előzte meg az 1,5 literes elődjét, ami a B1-es modellekbe lett beépítve.
A fejlesztésekkel nem álltak meg, nem sokkal később, 1983 áprilisában megjelent az 1,6 literes turbó feltöltésű dízel motor is (51kW/70LE).
1983-ban ezt követték az 1,8 literes benzin üzemű motorok, melyek körében a 87, 90 és 111 lóerős változatok készültek.
Az 1.8 literes 90 lóerős változatba került be elsőként a szabályozott katalizátor.
Végül 1985-ben megjelent a 2,2 literes benzinüzemű motor, aminek a teljesítménye 110 lóerő volt.
Ugyanebben az évben megjelent a motorpaletta addigi legerősebb változata, a 2,2 literes 136 lóerős benzinmotor is.
1985 júliusától gyártották az elektronikus blokkolásgátló rendszert (ABS) is. 1987-ben az addigi Passatok (B1, B2) eladási száma elérte a négymilliót!
A második generációs Passatot 1984-ben kezdték el gyártani Brazíliában, ami a Santana nevet viselte.
Santanát mind két ajtós, mind négy ajtós szedán kivitelben lehetett kapni.
1985 júliusában elkezdték gyártani a kombi változatot is, amelyet Santana Quantumnak (vagy csak Quantumnak) hívtak.
Ekkor a motorpaletta a VW EA-827-es motorokból állt, ami benzinnel és etalonnal működött.
Az 1988-as kifutó modelleket már 2,0 literes motorral szerelték. Ezek az erőforrások szintén benzinnel és etanollal működtek.
Az ilyen erőforrásokkal szerelt típusokat Santana 2000 és Quantum 2000-nek hívták.
Ezek a típusok az első két évben 4 sebességes manuális váltóval voltak felszerelve.
Későbbiekben került beépítésre az 5 sebességes manuális és a 3 sebességes automata váltó is.
Volkswagen Santana:
A Santana 4 ajtós szedán 1984-ben került bevezetésre Mexikóban, amely a Corsar CD nevet viselte.
Ebbe a típusba csak az 1,8 literes ( 63kW/85LE) erőforrást építették be.
Az autókat 3 sebességes automata és 4 sebességes kézi váltóval szerelték.
Az alapfelszereltségbe beletartozott a velúr kárpit, 4 hangszórós AM / FM sztereó rádió, fordulatszámmérő, szervó kormány.
Opcióként kizárólag a kílma berendezést lehetett megrendelni.
1985-től a következő színek kerültek bevezetésre: Alpine White(fehér), Mars Red (vörös),
Jade Green Metallic (zöld metál), Cosmos Silver (ezüst), Graphite Metallic (grafit metál).
1985-ben a Corsar új kárpit színeket kap, majd 1986-ban a 4 sebességes kézi kapcsolású váltót felváltja az 5 sebességes kézi váltó.
Ezután extraként elérhető volt az elektromos ablakemelő, központi zár és a fekete bőr kárpit is.
A Corsart 1988-ig gyártották.
1988 közepén még megjelent egy korlátozott kiadás, amely kétféle színből állt (fekete / ezüst) és a felszereltségbe beletartozott a fekete bőrkárpit is.
1988 végén a Corsar gyártása végképp megszűnt, de ennek ellenére hatalmas sikert ért el a mexikói piacon.
A második generációból több mint 1,4 millió példány kelt el.
FŐBB JELLEMZŐK
Megnevezés |
Volkswagen Passat (Európa) Volkswagen Quantum (Észak-Amerika) Volkswagen Santana (Brazília / Kína) Volkswagen Corsar (Mexikó) |
Gyártás | 1981 - 1988 1984 - (Kína) 1984 - 1988 (Brazília) 2006-ig újabb változatok |
Besorolási osztály |
középkategóriás autó |
Elrendezés/Meghajtás | orrmotoros - elsőkerék/összekerék |
Platform | Volkswagen B2 |
Motorok | Benzin 1,3l 1,5l 1,6l 1,8l 1,9l 2,0l 2,2l Dízel 1,5l D 1,6l D 1,6l TD |
Erőátvitel | 3 sebességes automata, 4 és 5 sebességes kézi |
Tengelytáv | 2550mm (Passat) 2548 mm (Santana) |
Hosszúság | 4599 mm (GL) 4590 mm (GS Syncro) 4572 mm (Pre-Facelift Santana) 4546 mm (Facelift Santana) |
Szélesség | 1707 mm (GL) 1694 mm (GL Syncro) 1700 mm (Pre-Facelift Santana) 1710 mm (Facelift Santana) |
Magasság | 1392 mm (GL) 1473 mm (GL Syncro) 1423 mm (Pre-Facelift Santana) 1427 mm (Facelift Santana) |
Üzemanyag kapacitás | 15,8 US gal (GL) 18,5 US gal (GL Syncro) |
Eladott példányszám |
1,4 millió |