Az ötödik generációs Passat 1996-ban jelent meg Európában, míg Észak-Amerikában csak 1998-ban. Ez a változat új fejezetet nyitott a sorozat életében, hiszen ilyen jó minőségű autó eddig sosem volt a modell történetében. Máig emlékezetes minőségi ugrást jelentett az ötödik generációs Passat bemutatása 1996 őszén.
Az Audi A6-tal közös padlólemezre épülő autó minőségérzete merőben újat hozott a középkategória tömegautói között.
Az ujjal benyomható puhaságú műanyagok, a csillapítottan csukódó kapaszkodók, a három kárpitozott tetőoszlop, a krómhatású védőcsík a Variant csomagterében, az egészen szűkre vett illesztési hézagok és a késleltetetten kialvó belső világítás adta előny mára sem olvadt el teljesen. Igényes utasterével, kényelmével, minőségérzetével, biztonságával ez a modell számos téren meghaladta a kategória színvonalát.
Egyedül a hátsó lábtér méretében volt visszalépés a táncteremnyi elődhöz képest.
Az első évjáratot az alapáron narancssárga első indexburáról lehet felismerni, ami már akkor is divatjamúlt volt, csak a fehérért felárat kellett fizetni.
A biztonság terén is volt fejlődés, opcionáliasn elérhető volt az oldallégzsák és az elektronikus menetstabilizáló (ESP) rendszer.
Ennél a modellnél alkalmazták először a 4Motion állandó összkerékhajtást, az adagolófúvókás dízel befecskendező-rendszert és a xenon fényszórót.
A 4MOTION a Volkswagen állandó összkerék meghajtási rendszerét jelenti.
Ez a rendszer szükség szerint osztja el a motorerőt a négy kerék között.
A Passatok esetén Torsen differenciálzár gondoskodik a hajtóerő első és hátsó kerekek közti elosztásáról.
A többi VW típus keresztben beépített motorjainál Haldex tengelykapcsoló kerül alkalmazásra.
A motorválaszték tovább bővült.
A benzinüzemű motorok egészen az 1,6 literes 100 lóerős motortól, a 2,8 literes 193 lóerős erőforrásig terjedtek.
1997 májusától már elérhető volt az 1,8 literes turbófeltöltővel szerelt benzines változat is.
Teljesítménye 150 lóerő volt, amit 5700-as percenkénti fordulatszámon adott le és 8,9 másodperc elégvolt ahhoz, hogy elérje a 100 km/órás tempót, a végsebessége pedig 206 km/h volt.
Nem sokkal ezután, kb. két hónap múlva megjelent a V5-ös erőforrás is, ami 2,3 literes (110 kW/150LE) volt.
Gyorsulása 8,9 másodperc volt, végsebessége elérte a 223 km/h-t.
Dízel fronton sem állt meg az élet! 1998 augusztusában megjelent a 2,5 literes (110kW/150LE) V6-os TDI változat, ami 310 Newtonméteres nyomatékkal bírt! Ez a nyomaték már 1500-as percenkénti fordulaton rendelkezésre állt.
A V6-os TDI nagyon dinamikusan mozgatta a több, mint 1400 kg-os kasztnit, elég volt 9,6 másodperc, hogy elérje a 100 km/h-s sebességet és a végsebessége 220 km/h volt.
1999 decemberében egy teljesen új üzemanyag-befecskendezési technológiájú dízel aggregát került a piacra -
ami a PD-TDI ( Pumpe Düse Turbo Direct Injection) nevet viselte.
A lényege, hogy az adagoló és a porlasztó egy egységet képzett.
A befecskendezési nyomás bődületesen megnőtt, meghaladta a 2000 Bar-t!
Viszonyításképp az előző modellek befecskendezési nyomása 235 Bar volt (V6 TDI). Ennek ellenére a teljesítmény csak 5 lóerővel volt több, mit az elődjénél, viszont a magas befecskendezési nyomásnak köszönhetően a forgatónyomaték elérte a 285 Newtonmétert! Gyorsulás: 10,8mp - 100km/h, végsebesség: 200 km/h volt.
Abban az időben a 110 lóerős TDI-t piros 'I' vel jelölték, az adagolófúvókás modelleknél a jelzést TDI- re változtatták, míg a jel nélküliek a 90 lóerős változatok voltak.
Főbb adatok:
Megnevezés |
Volkswagen Passat |
Gyártás | 1996 - 2000 |
Besorolási osztály |
felső középkategóriás autó |
Karosszériatípusok | 4 ajtós szedán 5 ajtós kombi |
Platform | Volkswagen B5 |
Motoror | Benzin 1,6l 1,8l 2,3l 2,8l Diesel 1,9l TDI 1,9l PD-TDI 2,5l TDI |
Elrendezés/Meghajtás | orrmotoros - elsőkerék / összekerék (4 motion) |
Erőátvitel | 5 sebességes automata, 5 sebességes kézi |
Tengelytáv | 2703 mm |
Hosszúság |
4704 mm (Limusin) 4681 mm (Variant) |
Szélesség | 1745 mm |
Magasság | 1461 mm (Limusin) 1488 mm (Variant) |
Üzemanyagtartály | cc 60 lite |