A Volkswagen Passat 2019-ben ünnepelte a 46 éves fennállását. Ennyi év kellett ahhoz, hogy 30 millió Passat gazdára találjon.
Ezzel a bődületes számmal, a márka világ legnagyobb darabszámban eladott középkategóriása lett. Házon belül csak a Golf előzi meg és a Bogár előtt áll a második helyen.
A B8.2-es Passatot 2019 márciusában mutatták be genfben. A külső minimálisat változott.
A fejlesztők leginkább a technikai tartalmán változtattak, kibővítették a lehetőségeit és a jövőre koncentráló technológiákat alkalmazták.
A külső tekintetében jelentős változás csak a hűtőrácson és a lökhárítón tapasztalható, ezenkívül a típus hátsó Passat felirata is megváltozott.
Az alapárban már az első fényszórók is ledesek lettek, de a magasabb felszereltségű modellek, 44 darab LED-del ellátott mátrix fényszórót kaptak, amelyek változtathatják a fényerőt, a megvilágított terület alakját, méretét.
Az új féklámpa fényét a gyártó szerint a korábbiaknál jóval jobban lehet látni.
A műszerfal közepén lévő érintőkijelző felszereltségtől függően 6.5, 8, illetve 9.2 colos, a digitális műszeregység, amely kontrasztosabb, jobb felbontású 11,7 hüvelykes LCD kijelzőt tartalmaz.
A Volkswagenek közül a Passat kapta meg elsőként az MIB 3 (Modularer Infotainment Baukasten 3) fedélzeti rendszert, és az integrált SIM-kártyát melynek segítségével az utasok saját wi-fi hálózatra csatlakozhatnak.
A Passatba ugyancsak elsőként került be az I.Q.Drive önvezető technológiához társuló Travel Assist funkció továbbfejlesztett változata, amely 0-210 km/óra között képes részlegesen az önvezetésre, ami az önvezetés kettes szintjét képviseli.
A kereszteződések nélküli úton, beavatkozás nélkül képes elvezetni az autót, egészen addig, amíg a sofőr fogja a kormányt, amit a kapacitív kormánykerék érzékel.
A fedélzeti rendszeren keresztül, a felhasználók bármikor új alkalmazásokat tölthetnek le a fedélzeti számítógépre, továbbá az okostelefont kulcsként is lehet majd használni.
Az audiorendszer csúcsát továbbra is a Dynaudio képviseli, 16 csatornás erősítővel, melynek össz zenei teljesítménye eléri a 700 Wattot.
A motorválaszték továbbra is a négyhengeres változatokból áll.
Benzinesből 1.5 literes 150 lóerős, valamint 2 literes 190 és 272 lóerős készült
A dízeleknél, mint eddig jóval nagyobb választék, ami az 1.6 literestől indul , és a kétliteres 240 lóerőssel záródik.
Az 1.6 literes teljesítménye 120 lóerő, míg a kétlitereseké 150, 190 és 240 lóerő.
Ezen felül még ott a Passat GTE is, ami nagyobb, 13 kWh-s akkumulátorral került piacra.
A modellsorozat hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású tagja, a Passat GTE például jóval nagyobb elektromos hatótávval rendelkezik, ami az új WLTP-ciklus szerint akár az 55 kilométert is elérheti.
A Passat GTE már 2019-ben teljesítette az új gépkocsik számára csupán 2021-től hatályos Euro 6d kipufogógázszabvány határértékeit, a további TSI- és TDI-motorok pedig egyaránt megfelelnek az Euro 6d-TEMP szabvány előírásainak. Emellett minden új Passat, legyen szó benzin, vagy dízelüzemű motorváltozatról, már egyaránt részecskeszűrővel készül.
Főbb jellemzők B8.2:
Platform |
B8.2 |
Gyártás | 2019- |
Besorolási osztály |
Felső-középkategóriás autó |
Karosszériatípusok | 4 ajtós Limusin 5 ajtós Variant |
Motorok | Benzin 1.5 TSI 2.0 TSI Díezel 1.6 TDI 2.0 TDI |
Elrendezés/Meghajtás | Orrmotoros - elsőkerék / összekerék (4Motion) |
Erőátvitel | 6 sebességes kézi és 6, 7 sebességes DSG |
Tengelytáv | 2712 mm |
Hosszúság |
4775 mm (Limuzin) 4780 mm (Variant) |
Szélesség | 2083 mm |
Magasság | 1472 mm (Limuzin) 1527 mm (Variant) |
Üzemanyagtartály | 66l |