Passat - CC (2008-2012)

Passat CC2008 nyarán, Detroitban mutatták be a Volkswagen négyajtós kupéját, a Passat CC-t, ami a B6-os Passat padlólemezére épült.
A Passat CC hossza 30 mm-rel, szélessége 36 mm-rel több a B6 Passaténál, magassága viszont az alacsonyabb tető miatt 52 mm-rel kevesebb, talán ezért lett a légellenállási együttható különösen jó, 0,29.

A CC orr-része az ismert Volkswagen-stílusjegyeket hordozza magán, de a hátsó résznél úgy tűnik, szabad kezet kaptak a formatervezők, és óriási lámpákkal, valamint a csomagtérfedél tetején kialakított légterelővel hálálták meg a bizalmat.

Hatalmas, 750 mm hosszú, 1120 mm széles, elhúzható üvegtetőt is kapott az autó, ami minden bizonnyal sok napfényt enged az utastérbe.

Belül az ismert Passat-műszerfal fogadja az utasokat, de lecserélték a klíma vezérlőpaneljét, a műszereket és a kormánykereket, hogy némileg sportosabb legyen az összhatás.
Elöl-hátul sportos, jó oldaltartású üléseket találunk, a hátsó pad csak két személy szállítására alkalmas a középső rekesz miatt. Az elsőkhöz ülésfűtés és szellőzés is rendelhető, hátul csak a fűtés lehetséges.
A dinamikus forma ellenére a csomagtartó csak 30 literrel kisebb, mint a sima Passat esetében, de így is 535 literes.

A Passat CC-ben debütál a Volkswagen saját fejlesztésű "sávasszisztense", ami 65 km/óra felett használható.
Ez kamerákkal figyeli a sáv széleit  jelző felfestéseket, és ha irányjelző használata nélkül próbálunk sávot váltani, akkor visszakormányozza az autót a saját sávjába.
Természetesen a rendszert felül lehet bírálni minimális erőkifejtéssel, de ha mindkét kézzel elengedjük a kormányt, a sávasszisztens kikapcsolja magát. Ezenkívül a CC-t felszerelték még tolatókamerával, az autót a parkolóhelyre automatikusan bekormányzó rendszerrel és távolságtartó tempomattal is, amely vészhelyzetben készenlétbe helyezi a fékeket.

Ezeken kívül a 170 lóerőnél erősebb változatoknál a Dynamic Drive Control nevű rendszert is megtalálható, amely három fokozatban (Normal, Sport és Comfort) állítja a lengéscsillapítók keménységét és a kormány rásegítésének mértékét, a beállításokat a váltó mellé tett gombokkal lehet megváltoztatni.

2012-től nincs Passat CC!

320 ezer eladott példány után, 2012-ben megjelent a Passat CC ráncfelvarrt (facelift) változata.

 

Az új modellnél a Volkswagen AG kivonta a Passat nevet és így egy külön márkatípussá vált a Passat CC utódja, ami a Volkswagen CC nevet viseli.
A formatervezők nem nyúltak az alapvető formához, de az orr, illetve farrész átrajzolásával egészen új karaktert adtak az autónak.
Elől kevésbé agresszív a megjelenés, helyette inkább a prémium vonalat erősítette a VW a több króm alkalmazásával.

Újak a fényszórók, a hűtőmaszk, a motorháztető és a lökhárító is.
A tervezők az utastérben is eszközöltek pár változtatást. A középkonzol felső részén a vészvillogó helyére analóg órát helyeztek el. Megváltozott a szellőzés- és klímairányítás panelje is.
Ülések már alapáron ergonómikus sportülések, amelyeket hosszú utakra terveztek, de felárért szellőztethető és masszázsfunkcióval ellátott ülések is megtalálhatók az extralistán. Az alapból négyülésesként készülő autó ötszemélyes kivitelben is rendelhető.
Minden modellben széria felszereltséghez tartozik a bi-xenon fényszóró, ugyanakkor számos új elektronikai segédeszköz jelent meg a kínálatban.
Főbb jellemzők:

Megnevezés
Volkswagen Passat CC
Gyártás 2008-2012
Besorolási osztály
felső középkategóriás autó
Karosszériatípus Coupé
Platform Volkswagen CC
Motoror

Benzin
1.4 TFSI
1.8 FSI
2.0 T
3.6 L VR6
Diesel
2.0TDI

Elrendezés/Meghajtás orrmotoros - elsőkerék / összekerék (4 motion)
Erőátvitel

6 sebességes kézi
6 sebességes automata
7 Sebességes DSG

Tengelytáv 2711 mm
Hosszúság
4799 mm
Szélesség 1855 mm
Magasság 1417mm
Üzemanyagtartály cc 60 liter
Eladott példányszám 320.000