Benzin motorok

Figyelem! A regisztráció ideiglenesen lezárva!

  Kedves Látogató!
  A Passat Klub Hungary weboldal új verziójának fejlesztése folyamatban van, ezért a regisztrációt átmenetileg lezártuk, hogy az adatbázis változatlan maradjon az átállás ideje alatt.
  Köszönjük a megértést és türelmet!


 

Az EA113 motor jellemzői | 2.0FSI, 2.0TFSI

A VW EA113 négyhengeres motorszériát először 1996-ban mutatták be, mint a népszerű EA827 hajtáslánc evolúciós helyettesítőjét . A belső égésű motornak sok változata létezik, beleértve a turbófeltöltést és a  közvetlen üzemanyag-befecskendezést.
EA113 00
Ez a motorcsalád négy csoportból áll: átmeneti szívómotorok, turbó motorok, 2.0 FSI, 2.0 TFSI


Átmenet az EA827-ről, EA113-ra.
1996-ban az EA827 sorozatú motorok korszerűsítésének eredményeként egy új, EA113 sorozat jelent meg . Sok különbség volt, és először is a tervezők megszabadultak a közbenső tengelytől, a  gyújtáselosztót modern gyújtásrendszer váltotta fel, az olajszivattyú a főtengelyről kapta a meghajtást.
EA113 01 EA113 02

A fiatalabb 1,6 literes motorok egy teljesen új alumínium hengerfejet kaptak, két kopogásérzékelő volt, ezek a változtatások azokban az időkben evolúciósnak számítottak.
Megmaradt  a vezérműszíj, a hengerfej többnyire 8 szelepes volt, egy vezérműtengellyel.

Legnépszerűbb motorok jellemzői

1.6 szívó motorok (1595 см³ 81 × 77.4 mm)
Motorkód Szelepek száma Befecskendezés Teljesítmény Forgatónyomaték Passat
AEH 8 Injektor 74kW 145Nm  X
AHL 8 Injektor 74kW 145Nm B5
AKL 8 Injektor 74kW 145Nm  X
ALZ 8 Injektor 75kW 148Nm B5.5
ANA 8 Injektor  74kW 140Nm B5
APF 8 Injektor  74kW 145Nm X
ARM 8 Injektor 74kW 145Nm B5
AVU 8 Injektor  75kW 148Nm  X
BFQ 8 Injektor 75kW 148Nm  X
BGU 8 Injektor  75kW 148Nm  X
BSE 8 Injektor 75kW 148Nm B5
BSF 8 Injektor  75kW  148Nm B5
1.8 szívómotorok (1781 cm³ 81 × 86.4 mm)
 AGN  20 Injektor 92kW 170Nm X
 AGP  20 Injektor 92kW 170Nm X
2.0 szívómotorok (1984 cm³ 82.5 × 92.8 mm)
APK 8 Injektor 85kW 170Nm X
AQY 8 Injektor 85kW 170Nm X
AXA 8 Injektor 85kW 170Nm X
AZJ 8 Injektor 85kW 172Nm X
AZM 8 Injektor 85kW 175Nm B5.5
ALT 20 Injektor 96kW 195Nm B5.5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


EA113 1.8T Turbómotorok
Szinte közvetlenül a szívómotorok megjelenésével, egyidőben elkezdték gyártani az 1.8 literes turbómotorokat.
De ez, csak azokat  a motorokat érintette, amelyek keresztben lettek beépítve.
Ezeket a motorokat hengerenként, 5 szeleppel szerelték fel és a vezérműszíj meghajtását, a főtengelyről kapta, láncon keresztül.
A hosszmotorokat, mint a Passat esetében, egészen 2000-ig, a régi EA827-es motor alkotta.
EA113 03 EA113 04

1.8Turbó (1781 cm³ 81 × 86,4 mm)
Motorkód Szelepek száma Befecskendezés Teljesítmény Forgatónyomaték Passat
AGU 20V Injektor 110kW 210Nm X
AWT 20V Injektor 110kW 210Nm B5, B5.5
AMB 20V Injektor 125kW 225Nm X
AWM 20V Injektor 125kW 225Nm B5.5
AUQ 20V Injektor 132kW 235Nm X

 

 

 

 

 

 


EA113 2.0 FSI motor
2002-ben a vállalat bemutatta az első generációs, 2,0 literes FSI közvetlen befecskendezésű szívómotorját. A hengerblokk alumínium lett, de a fő különbség egy új, 16 szelepes hengerfej, volt változó szívó oldali szelepvezérléssel.
A közvetlen befecskendezésnél
a keverékképzés nem a szívócsőben, hanem az égéstérben történik.
A közvetlen befecskendezéshez viszonylag nagy, 30-1110 baros üzemanyagnyomás szükséges, (szemben a hagyományos befecskendezők 2-5 baros nyomásával), ezért speciális tápszivattyú látja el a nyomástároló csövet, ahonnan a tüzelőanyag a hengerbe jut.
Az üzemanyag szivattyú és nyomástartó csövek, speciális bevonatot kaptak, hogy ellenálljanak a korróziónak és az etanol tartalmú üzemanyagoknak.
Az üzemanyag rendszer két részből állt: Egy alacsony és egy nagy nyomású részből, melynek lényege, hogy az elektromos üzemanyag szivattyú és a nagynyomású üzemanyag szivattyú, mindig csak annyi üzemanyagot szállítson, mint amennyi a motornak egy adott pillanatban szükséges.
Az alacsony nyomású üzemanyagrendszerben, normál üzemmódban a nyomás 0.5-5bar, míg az indítás (akár hidegen, akár melegen) pillanatában ez az érték 6,5bar. Ez a nyomásnövekedés, megakadályozza, hogy a forró nagynyomású szivattyúban gőzbuborékok keletkezzenek.
A kisnyomású üzemanyagrendszer alatt az üzemanyagtank és a nagy nyomású szivattyú közötti rész értendő.
A nagynyomású körben az üzemanyagnyomás 30-110bar, ami motortípusonként eltérő.
Minden 66 kW feletti teljesítményű FSI motor javított üzemanyagrendszerrel lett felszerelve.

EA113 05 EA113 06

2.0 FSI (1984 cm³ 82.5 × 92.8 mm)
Motorkód Szelepek száma Befecskendezés Teljesítmény Forgatónyomaték Passat
BVY 16V Közvetlen-befecskendezés 110kW 200Nm B6
BVZ 16V Közvetlen-befecskendezés 110kW 200Nm B6

 

 

 



EA113 2.0 TFSI motor
2004-ben a tervezők úgy döntöttek, hogy a közvetlen befecskendezés mellé turbófeltöltőt társítanak.
A nagyobb teljesítmény vonzataként, az alumínium helyett visszatértek öntöttvas hengerblokkra.
Ezen felül megerősítették a főtengelyt módosították a dugattyúkat és a hajtókarokat, az alacsonyabb sűrítési arány érdekében.
Az új motorblokk mellé társult egy 16 szelepes, kétkamrás hengerfej, ezen felül új vezérműtengely, szelepekkel és megerősített szeleprugókkal.
A TFSI motorblokk belsejében már két kiegyenlítő tengely található.
EA113 07 EA113 08

A közvetlen benzinbefecskendezés előnye, hogy segítségével megvalósítható a szegénykeverékes üzemmód, növelhető a sűrítési viszony (javul a termikus hatásfok), nagyfokú kipufogógáz-visszavezetés használható (csökkennek a szívási veszteségek, jobb emisszió), illetve akár el is hagyható a szívórendszerből a fojtószelep (ez szintén a szívási veszteségeket csökkenti).Hátránya, hogy szegénykeverékes üzemmódban nagyságrendekkel több nitrogénoxidot termel, mint a hagyományos motorok, aminek semlegesítéséhez speciális tároló-redukciós katalizátor szükséges.

Hiába a megannyi innováció, a TFSI, nem a megbízhatóságáról volt híres.
A konstrukcióból adódóan, szívószelepeket, 100.000 megtett kilométer után, vastagon lerakódott koromréteg borította, amit még akkoriban, a teljes hengerfej bontásával és tisztításával  tudtak orvosolni, hatalmas anyagi költségek kíséretében.
A fő ok, a szívócsatornában áramló olajkeverékek együttes hatása.
Mivel a TFSI motoroknál az üzemanyagot, közvetlenül a hengerbe fecskendezik, nincs mód a szelepek, üzemanyaggal való tisztítására, mint a normál, MPI motoroknál.
Tehát a szívórendszer belsejében lévő olaj, amely a turbófeltöltőből távozik, vagy a hengerfej szellőztető szelepből (PCV) származó olajpára, ott van még az EGR szelep által visszavezetett kipufogógázok, amik aztán, együttesen a szívószelepeken keresztül haladnak az égéstérbe.

A nagynyomású szivattyúban lévő bütyökkövetők idő előtti kopása, a vezérműtengely, rosszabb esetben a motor sérüléséhez vezetett.
Az első generációs turbófeltöltők váltószelep membránjai hibásak voltak és ezzel megannyi kényszerüzemet generáltak.
Ezeket a turbómotorokat viszonylag rövid ideig gyártották és már 2007-ben, az  EA888 egységek elkezdték kiszorítani őket.
Az EA113 motorok, az Audi Hungaria, motorgyártó részlegében készültek.

A Volkswagen modelleknél a következő, EA888 modellcsaládnál a TFSI megnevetést a TSI váltotta fel.

2.0 TFSI (1984 cm³ 82.5 × 92.8mm)
Motorkód Szelepek száma Befecskendezés Teljesítmény Forgatónyomaték Passat
AXX 16V Közvetlen-befecskendezés  147kW 280Nm B6
BHZ 16V Közvetlen-befecskendezés 195kW 350Nm X
BPJ 16V Közvetlen-befecskendezés 125kW 280Nm X
BPY 16V Közvetlen-befecskendezés 147kW 280Nm B6
BYD 16V Közvetlen-befecskendezés 169kW 300Nm X
BWA 16V Közvetlen-befecskendezés 147kW 280Nm B6
BWE 16V Közvetlen-befecskendezés 147kW 280Nm X
BWJ 16V Közvetlen-befecskendezés 177kW 300Nm X
BUL 16V Közvetlen-befecskendezés 162kW 300Nm X
CDLA 16V Közvetlen-befecskendezés 195kW 350Nm X
CDLF 16V Közvetlen-befecskendezés 200kW 350Nm X



 

 

 

 

 

 

 

 


Ha a motorjellemzőkről van kiegészítési javaslat, akkor kérünk benneteket, hogy írjátok meg az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mailcímre.