Benzin motorok

Figyelem! A regisztráció ideiglenesen lezárva!

  Kedves Látogató!
  A Passat Klub Hungary weboldal új verziójának fejlesztése folyamatban van, ezért a regisztrációt átmenetileg lezártuk, hogy az adatbázis változatlan maradjon az átállás ideje alatt.
  Köszönjük a megértést és türelmet!


 

Az EA888 motor jellemzői | 1.8, 2.0 TSI

A VW EA888 közvetlen-befecskendezésű turbómotort először 2006-ban mutatták be, és a mai napig a konszern szinte minden tömegmodelljében (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) használja. Ezeknek az erőforrásoknak négy generációja van, de ha a nullát is beleszámítjuk, akkor öt.
Ebbe a motorcsaládba, kizárólag az 1.8 és 2.0 literes, közvetlen-befecskendezésű turbómotorok tartoznak.

EA888
Tipp: A platformok linkelve vannak, ami által az oldal átirányít az adott motor részletes adataihoz.

0/1. generáció
2006-ban egy teljesen új, EA888 családot fejlesztettek ki, az EA113 sorozatú turbómotorok helyettesítésére. Az Audi mérnökei egy régi öntöttvas blokkot vettek alapul, 88mm hengerek közötti távolsággal, hengerűrtartamtól függetlenül, egységes 82,5mm-es dugattyúátmérővel.A két sorozat között csupán ennyi a hasonlóság és a 92,8mm-es lökethossz, más nem.
A különböző 84,2 és 92,8mm-es lökethossznak köszönhetően, kétféle hengerűrtartalmat kapunk:1,8 és 2,0 liter. A kompresszióviszony az előző generációs motorokhoz képest 10,5-ről 9,6-ra csökkent.
A hengertömböt egy 16 szelepes alumínium hengerfej borítja, hidraulikus emelőkkel.
A töltőnyomást egy ККК К03 típusú turbófeltöltő biztosítja.
Ezekben a motorokban a gázelosztó mechanizmus alapos korszerűsítésen ment keresztül. A főtengely és a vezérműtengely közötti kapcsolatot vezérműlánc biztosítja.
EA88 gen1 1 EA88 gen1 2

Számos Audi modellnél a motor hosszirányban helyezkedik el, ami egyedi módosításokat eredményezett.

Motorkód Hengerűrtartalom  Teljesítmény  Forgatónyomaték  Beépítés  Passat
BYT 1.8 118kW 250Nm Keresztben x
BZB 1.8 118kW 250Nm Keresztben B6
CABA 1.8 88kW 230Nm Hosszában x
CABB 1.8 118kW 250Nm Hosszában x
CABD 1.8 125kW 250 Nm Hosszában x
CAWA 2.0 125kW 280Nm Keresztben x
CAWB 2.0 147kW 280Nm Keresztben B6
CBFA 2.0 147kW 280Nm Keresztben B6
CCTA 2.0 147kW 280Nm Keresztben B6
CCTB 2.0 125kW 280Nm Keresztben B6

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2. generáció
Már 2008-ban megkezdődött a második generációs EA888 erőforrások gyártása. A motor szerkezetében nem történt alapvető változás, viszont a henger falfelületére új gyártási technológiát alkalmaztak, továbbá könnyített dugattyúkat és alacsony súrlódású vékony dugattyúgyűrűket, alkalmaztak, amelyet aztán többször modernizáltak, hogy megpróbálják megszabadítani ezeket a motorokat a túlzott olajfogyasztástól. Sok tulajdonos az első generációs motor dugattyúit szerelte be. Ezek együttes okán, a második generációs motoroknak kifejezetten rossz hírük volt.
EA88 gen2 1 EA88 gen2 2

A 2,0 literes hosszmotorokat AVS-sel látták el. AVS=Audi Valvelift System, ami egy, a szelepemelkedést vezérlő rendszer.
EA88 valvelift
A motor működése során lehetőséget ad arra, hogy terheléstől függően kicsi és nagy bütyök között átkapcsolhassunk. Ennek a rendszernek nagy előnye, hogy a szelepvezérlés messzemenően változtatható, anélkül, hogy negatív hatással lenne a folyamat kinematikájára, illetve megnövelné a súrlódási veszteségeket.. Az AVS rendszerrel szerelt motorok nagyobb forgatónyomatékkal rendelkeznek.

Motorkód Hengerűrtartalom  Teljesítmény  Forgatónyomaték  Beépítés  Passat
CDAA 1.8 118kW 250Nm Keresztben B6, B7
CDAB 1.8 112kW 250Nm Keresztben B6, B7
CDHA 1.8 88kW 230Nm Hosszában X
CDHB 1.8 118kW 250Nm Hosszában X
CCZA 2.0 147kW 280Nm Keresztben B6
CCZB 2.0 155kW 280Nm Keresztben B6, B7
CCZC 2.0 125kW 280Nm Keresztben X
CCZD 2.0 132kW 280Nm Keresztben X
CDNB 2.0 132kW 320Nm Hosszában X
CDNC 2.0 155kW 350Nm Hosszában X
CAEA 2.0 132kW 320Nm Hosszában X
CAEB 2.0 155kW 350Nm Hosszában X



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


3. generáció
2011-ben megkezdődött a harmadik generációs egységek gyártása, és ezúttal több változás történt. A hengerblokkot könnyítették, de az anyaga továbbra is öntöttvas maradt. Az összes motorváltozat megkapta az AVS rendszert.
Ami igazán nagy áttörést jelentett, hogy megjelent a kombinált üzemanyag-befecskendezés, ami által jelentősen csökkent a motorzaj és a kokszosodás.
EA88 gen3 1 EA88 gen3 2
A KKK K03-as turbót az 1.8-as motorokon leváltotta az IHI IS12-es turbófeltöltő, míg a 2.0 literes motorokra a IHI IS20-as feltöltők kerültek.
Jelentős módosítások jelentek meg az IHI IS38 turbófeltöltővel ellátott erőforrásokról is.
Nem túl gyakori, de vannak olyan motorváltozatok, amelyek Garrett MGT 1752S turbinával vannak felszerelve.

Motorkód Hengerűrtartalom  Teljesítmény  Forgatónyomaték  Beépítés  Turbó Passat
CJSA 1.8 132kW 250Nm Keresztben IS12 B8, B8.2
CJSC 1.8 132kW 280Nm Keresztben IS12 B8, B8.2
CJSB 1.8  132kW 250Nm Keresztben IS12  
CPKA 1.8  125kW 250Nm Keresztben IS12 NMS*
CPRA 1.8  125kW 250Nm Keresztben IS12 NMS*
CJEB 1.8  125kW 320Nm Hosszában IS12 X
CJED 1.8  106kW 280Nm Hosszában IS12 X
CJEE 1.8  130kW 320Nm Hosszában IS12 X
CHHA 2.0 169kW 350Nm Keresztben IS20 X
CHHB 2.0 162kW 350Nm Keresztben IS20 B8, B8.2
CXDA 2.0 162kW 350Nm Keresztben IS20 B8, B8.2
CHHC 2.0 162kW 370Nm Keresztben IS20 X
CWZA 2.0 170kW 370Nm Keresztben IS20 X
CXCA 2.0 155kW 350Nm Keresztben IS20 X
CXCB 2.0 162kW 350Nm Keresztben IS20 X
CNCB 2.0 132kW 320Nm Hosszában IS20 X
CNCD 2.0 165kW 350Nm Hosszában IS20 X
CNCE 2.0 169kW 350Nm Hosszában IS20 X
CJXA 2.0 206kW 350Nm Keresztben IS38 B8, B8.2
CJXC 2.0 221kW 380Nm Keresztben IS38 X
CJXE 2.0 195kW 350Nm Keresztben IS38 X
CJXH 2.0 213kW 350Nm Keresztben IS38 X
CJXG 2.0 228kW 380Nm Keresztben IS38 X
CYFB 2.0 215kW 380Nm Keresztben IS38 X
CULB 2.0 132kW 320Nm Keresztben Garrett MGT 1752S X
CULC 2.0 162kW 350Nm Keresztben Garrett MGT 1752S X
CPLA 2.0 155kW 280Nm Keresztben Garrett MGT 1752S X
CPPA 2.0 155kW 280Nm Keresztben Garrett MGT 1752S X





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


3b. generáció
2015-ben az EA888 sorozat motorjait ismét korszerűsítették, de nem nagyon. Az erőforrás szinte minden elemét érintette a frissítés, de mindegyikből csak egy kicsit.
Gen.3B részben közeli, részben távoli rokona a Gen.3 motoroknak. A Gen.3B bázismotorja a 2,0l-TFSI motor, motorkódja CNCB
EA88 gen3b 2 EA88 gen3b 3
A fejlesztés fő célja a fogyasztáscsökkentés volt, ezért a gyártó a 3B generáció motorjait két teljesítményosztályba sorolta.
Gen.3-MLBevo BZ, az egyes (Leistungsklasse 1) teljesítményosztály és a Gen.3-MLBevo, ami a kettes (Leistungsklasse 2) teljesítmény osztály.
A VW számtalan eljárást megvizsgált a fogyasztáscsökkentés lehetőségei közül.
Saját technikai adottságait is figyelembe véve (például az AVS szelepvezérlést), a Miller-ciklus egy speciális alkalmazását találta a leginkább célravezetőnek a fogyasztáscsökkentésben.
A Miller-ciklus termodinamikai körfolyamat, melyet négyütemű motorral valósítanak meg. Ralph Miller amerikai mérnök az 1940-es években fejlesztette ki a Diesel-ciklus módosításával. Célja az volt, hogy a nagy kompresszióviszonyú feltöltős Diesel-gépekben résztöltés révén korlátozza a túlságoan nagy csúcshőmérséklet kialakulását, amely a kenőolajfilm leégését, ezzel a motorok élettartamának csökkenését okozza. A résztöltést a szívószelep nyitási idejének korlátozásával oldotta meg.
4 ütemű Otto-motorok esetén szintén megvalósítható a Miller-ciklus, amely a szelepvezérlés módosításával éri el a hatásfok javulását.

Az első teljesítményosztály csoportjában, az égésteret a Miller-ciklus szerinti égésfolyamat optimális megvalósításának megfelelően alakították ki, de ezt a folyamatot a gyártó B ciklusnak nevezi. A valóságban nem a munkaütemet hosszabbították meg, hanem az effektív kompresszió ütemet, és a kompressziós lökethosszt csökkentették le.
EA88 gen3b 1

 

 

 

 

 

 

 


Az egyes teljesítményosztályába tartozó motorok kompresszióviszonya, 9,6-ról 11,6-ra növekedett, míg a kettes teljesítményosztályú motoroknak a kompresszióviszonya változatlan maradt.

Motorkód Hengerűrtartalom Teljesítmény Forgatónyomaték Beépítés Teljesítményosztály Passat
CZPA 2.0 132kW 320Nm Keresztben Leistungsklasse 1 X
CZPB 2.0 140kW 320Nm Keresztben Leistungsklasse 1 B8, B8.2
DKZA 2.0 140kW 320Nm Keresztben Leistungsklasse 1 B8, B8.2
DGUA 2.0 137kW 320Nm Keresztben Leistungsklasse 1 X
CVLA 2.0 125kW 270Nm Hosszában Leistungsklasse 1 X
CVKB 2.0 140kW 320Nm Hosszában Leistungsklasse 1 X
DNUA 2.0 200kW 350Nm Keresztben Leistungsklasse 2 B8, B8.2
CYRA 2.0 180kW 370Nm Hosszában Leistungsklasse 2 X
CYRB 2.0 185kW 370Nm Hosszában Leistungsklasse 2  X
CYRC 2.0 183kW 370Nm Hosszában Leistungsklasse 2  X
CYMC 2.0 185kW 370Nm  Hosszában Leistungsklasse 2  X






 

 

 

 

 

 


NMS* Ezek a Passatok az észak-amerikai és a kínai piacon kerültek forgalomba.