Immáron 20 éve, hogy a Volkswagen AG konstruktőrei sorozatgyártásba állították az első, közvetlen befecskendezésű szívó motorjait, amit aztán gyorsan követtek a turbófeltöltésű motorok.
Hiába a többszörösen elnyert Az Év Motorja díj, ezek a motorok hosszú-hosszú évekig, a megbízhatatlanságuk miatt, a mai napig beárnyékolják a márka nevét.
Napjainkban ott tartunk, hogy már vannak olyan TSI motorral szerelt autók, amit belehet vállalni. Viszont a gyártó, hiába hagyta el a vezérműláncot, hiába szüntette meg a szívószelepek kokszosodását, és a motorok túlzott olajfogyasztását, tudni kell, hogy a sorozatos fejlesztések, a technológia fejlődése és nem utolsósorban a szigorodó környezetvédelmi előírások, a motorok túlzott bonyolultságát hozta magával.
Táblázatban gyűjtöttük össze nektek, minden Passatot érintő, közvetlen befecskendezésű motor jellemzőjét, generációról-generációra.
Az EA111-es motorok alkotják, az 1.0, 1.2, 1.6 literes közvetlen befecskendezésű motorokat, amit a későbbiekben az EA211-es motorcsalád váltott, melynek motorjai kivétel nélkül szíj hajtásúak és nem jellemző rájuk a túlzott szívócsatorna és szelep kokszosodás.
EA111 motor jellemzői.
EA211 motor jellemzői.
Az 1.8 és 2.0 literes, közvetlen befecskendezésű motorok legelső generációja, az EA113 motorcsaládhoz tartozott, amit nagyon rövid időn belül váltott az EA888-as motorcsalád.
Az EA888-as motoroknál, a 3-generáció feletti motorok ajánlottak, a második generációsak az olajfogyasztás miatt kifejezetten nem ajánlott.
EA113 motor jellemzői.
EA888 motor jellemzői.
Ha a motorjellemzőkről van kiegészítési javaslat, akkor kérünk benneteket, hogy írjátok meg az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mailcímre.