2005 márciusában megérkezett a hatodik generációs Passat!
Az új Volkswagen Passat egy teljes egészében új fejlesztésű, ismeretlen, ám mégis ismerős Passat.
A fejlesztőcsapat olyan modellt alkotott, amelynek racionális kvalitásait - mint a karosszéria és a futómű sajátosságai, s ezzel a kényelem - következetesen tökéletesítették. A tervezők azonban e Passatot a forma és a funkció, a design és az ergonómia, a szenvedély és az érzelem kompromisszumot nem ismerő kombinációjával is felruházták.
A hatodik generációs Passat új futóművet kapott: a karosszériától akusztikailag segédvázzal elválasztott négy lengőkaros hátsó, és az alumíniumelemekkel (-13,3 kilogramm) kialakított McPherson rendszerű első felfüggesztése a legmagasabb szintű mozgékonyságot, kényelmet és biztonságot kínálja.
Benzines motorok
A homogén keverékes közvetlen befecskendezéssel működő FSI-motorokat a Volkswagen a Passat modellekben kínálta elsőként.
Teljesítményük 85 kW/115 LE, 110 kW/150 LE és - a Turbo- FSI (TFSI) esetében - 147 kW/200 LE.
2005 negyedik negyedévében a paletta csúcsán egy 3,2 literes, V6-os FSI jelent meg 184 kW/250 LE teljesítménnyel.
Nem sokkal később, (hengerűrtartalom terén) ezt is felülmúlta a 3,6 literes 250 lóerős szívó aggregát!
A belépőmodell motorja az 1,6 literes, 75 kW/102 LE teljesítményű négyhengeres erőforrás volt.
2007 májusában megjelent egy 1,4 literes TSI motorral szerelt modell is, aminek a teljesítménye 122 lóerő volt.
Ez a motor turbófeltöltővel és kompresszorral volt szerelve.
Dízel motorok
A modellsorozatban először jelent meg a piacon 1,9 literes 77 kW/105 LE motor, a 2,0 literesek között pedig a 88 kW/120 LE, 90 kW/122 LE, 100 KW/136 LE, 103kW/140 LE és végül a 125 kW/170 LE teljesítménnyel.
A Passat TDI dízel részecske-szűrővel is kapható volt, s a legerősebb TDI az innovatív piezoelektromos magasnyomású porlasztószivattyú-egységekkel készült. 2008 májusában megjelent a 2,0 literes CR TDI.
A Common-rail befecskendezési rendszerű 2.0 TDI motor teljesítménye 103 kW/140 LE, a korábbi adagolófúvókás motorokhoz képest 0,7 liter lett a fogyasztáscsökkenés.
A motor nyomatéka 320 Nm, 1800 és 2500 percenkénti főtengely fordulatszám között rendelkezésre áll.
A VW Passat 2.0 CR TDI csúcssebessége 209 kilométer/óra, átlagfogyasztása 5,8 liter 100 kilométerenként (Passat Variant: 206 km/h, 5,9 l/100 km). 2008 novemberében megjelent egy újabb 1,9 literes 110 lóerős erőforrás is.
Erőátvitel
A 2,0 literes TDI és késõbb a V6 FSI modellekben megjelent a dupla tengelykapcsolós sebességváltó (DSG), amelyben hat előremeneti fokozat van.
Felszereltségek és új fejlesztések:
Új fejlesztés az ESP és szerelvénystabilizáló, valamint a "féktárcsa-törlő" funkcióval kiegészített fékberendezés is.
A Passat elsőként kínált ebben a kategóriában széria kivitelben elektronikus rögzítőféket, amely gombnyomásra működik.
Az elektronikus szabályzásnak és a többi szabályozóegységgel fennálló kapcsolatnak köszönhetően számos új funkció is megvalósítható.
Ilyen például a dinamikus vészfékfunkció, a dinamikus indulássegítő (emelkedőn) és az automatikus tartás (Auto-Hold) funkciója (közlekedési lámpánál a fékpedál tartós lenyomása nélkül).
A Passat rádiós távirányítással kiegészített motorindítási és zárrendszere teljes egészében új fejlesztésű.
A klasszikus értelemben vett gyújtáskulcs már nem létezik, a központi zár nyitására és zárására szolgáló jeladót a kormánykerék jobb oldalán elhelyezett tartóba kell csúsztatni, a motor ezután a jeladó megnyomásával indítható.
Ha a Passatot az e modellsorozathoz első ízben kínált kulcsnélküli nyitási rendszerrel (Kessy) is felszerelték, az indítás már gombnyomásra történik.
Szintén újdonságként a Passat automatikus követési távolság szabályozást is kínál.
A Passat ennek használatakor az elöl haladóhoz képest beállított biztonságos követési távolság tartása érdekében a sebességszabályzóval előre megadott sebességértékről automatikusan lefékez.
Ha az út szabaddá válik, ismét a korábban megadott sebességre gyorsít.
A Passat modellek opcióként Bluetooth-csatlakozással újszerű telefon-kihangosítót kínálnak.
A vezető mobiltelefonja ekkor vezeték nélküli kapcsolatban áll a járművel, így akár a kabátzsebben is maradhat.
A mobilkészülék funkcióit az autóba épített telefon veszi át, amely a szükséges adatokat a mobiltelefon SIM-kártyájáról kapja.
A rendszer ekkor egy külön billentyûzet segítségével kezelhetõ.
A gyár a Passatban a lehető legnagyobb figyelmet szentelte a szórakoztató és információs technika minőségének.
A hifi-specialista Dynaudio 600 Watt teljesítményű high-end hangrendszere különleges hangzásélményt kínál - a 10-csatornás berendezés kiváló minőségű elemeivel új mércét állít a kategóriában.
Az extra felszerelésként kapható kétzónás automatikus légkondícionáló - akárcsak a Phaetonban - teljesen huzatmentes szellőztetést biztosít, mégpedig gombnyomásra.
Az üzleti utakra indulók örömmel fogadják majd az opcionális 230 voltos csatlakozási lehetőséget, amelynek segítségével feltölthetik laptopjaikat.
Az előző modellhez képest, - különösen a távolsági fény tekintetében - minden fényszóró-rendszert jelentősen továbbfejlesztettek.
A még kedvezõbb világításról az új Passatban a kormányzással együtt mozgó bi-xenon fényszórók gondoskodnak.
A beépített dinamikus kanyarfény 15 fokig terjedõ szögben követi az úttest vonalvezetését, így folyamatosan optimális megvilágítást biztosít.
A rendszert kiegészítõ kanyarodófény teszi teljessé: a jármű hossztengelyéhez mért mintegy 35 fokos szögével keresztezõdésekben és úttorkolatokban bizonyul különösen hasznosnak.
2007 novemberében elkészült a 15 milliomodik Passat
Passat R36
A Volkswagen Passat R36-ot a gyártó, az Esseni Motor Show-n mutatta be, 2006 novemberében, majd 2007 tavaszán el is kezdődött a sorozatgyártás. Ez a típus jelenleg a Volkswagen középkategóriás csúcsmodellje.
Minden idők legerősebb Passatjába 3,6 literes V6-os motor került. A közvetlen befecskendezéssel (FSI) ellátott motor igazán meggyőző, 300 lóerős teljesítménnyel bír! Az autóba belekerült a duplakuplungos DSG váltó és ehhez társul még a 4 Motion hajtáslánc is. Az R36 logikája sem változott, a betű utalhat a Racing (verseny) szóra, a 36 pedig a V6-os 3,6 literes motorjára.
V8-as aggregát
Köszönhetően a jó tapadásnak, az erő nem vész el a gumifüstben, így a limuzin 5,6, a kombi pedig 5,8 másodperc alatt ugrik 100-ra, a vége pedig rejtély, mert a Volkswagen is tagja a 250 km/órás egységes korlátozást betartó gyáraknak.
Hasonlóan a korábbi R modellekhez, a Passathoz is rendelhető az egyedi kék fényezés, amely csak a VW sportmodelljeinek sajátja. Az autó ezenkívül sportosabb lökhárítókat és hűtőmaszkot kapott. Kis szárnyat is szerelnek a modellekre, a limuzinnál ez a csomagtartófedélre, kombinál a hátsó üveg fölé kerül.
A Passat R36 18 collos felniken, illetve 235/40-es gumikon gördül.
A külcsín azonnal elárulja, hogy nem az alap Passatról van szó. Vaskosabbak a lökhárítók, a küszöb is kapott egy erősítő feltétet, hátul pedig oldalanként egy-egy kipufogócső dörmögi a világba a V6-os baritonját. A sportfutómű miatt alacsonyabban ül az autó, a kék fényezés speciális - csak ehhez a modellhez rendelhető. A tervezők pedig olyan apró részletre is ügyeltek, mint a 18 collos, tíz küllős könnyűfém felni mögött megbúvó féknyereg szintén kék festése. Az utastér Passat-hangulata nem változott, de kizárólag igényes anyagok kerültek beszerelésre. A fokozott oldaltartású sportülések bőr-alcantara kárpitozásúak, több helyen feltűnik az R36 embléma, és versenyautós a fémutánzatú műszerfali dekoráció.
Megnevezés |
Volkswagen Passat |
Gyártás | 2005- |
Besorolási osztály |
felső-középkategóriás autó |
Karosszériatípusok | 4 ajtós Limusin 5 ajtós Variant |
Platform | Volkswagen B6 |
Motorok | Benzin 1,4l TSI 1,6l MPI, FSI 1,8l TSI 2,0l FSI, TSI 2,8l V6 3,2l VR6 FSI 3,6l V6 3,6l VR6 FSI Dízel 1,9l PD-TDI 2,0l PD-TDI (DPF) |
Elrendezés/Meghajtás | orrmotoros - elsőkerék / összkerék (4Motion) |
Erőátvitel | 6 sebességes DSG, 5 és 6 sebességes kézi |
Tengelytáv | 2709 mm |
Hosszúság |
4765 mm (Limusin) 4774 mm (Variant) |
Szélesség | 1820 mm |
Magasság | 1472 mm (Limusin) 1517 mm (Variant) |
Tervező | Robert Lešnik |