• slide vin
  • slide tsi all
  • slide ea111
  • slide ea211
  • slide ea113
  • slide ea888
  • slide ea189
  • slide ea180
  • VAG alvázszám értelmezése

    Ahogy nekünk, embereknek is van egyedi azonosítónk személyi igazolvány formájában, úgy az autók is rendelkeznek egyedi azonosítóval, ami nem más, mint az alvázszám.
    Az alvázszám általános rövidítése a VIN (Vehicle Identification Number).

    Bővebben
  • Megújult a Passat Klub Hungary!

    Sok-sok előkészítő munka után megújult a Passat Klub Hungary weboldala, ami nem csak kinézetében változott meg, hanem minden elemében.

    Bővebben
  • TSI-t, de melyiket?

    Immáron 20 éve, hogy a Volkswagen AG konstruktőrei sorozatgyártásba állították az első, közvetlen befecskendezésű szívó motorjait, amit aztán gyorsan követtek a turbófeltöltésű motorok. Hiába a többszörösen elnyert Az Év Motorja díj, ezek a motorok hosszú-hosszú évekig, a megbízhatatlanságuk miatt, a mai napig, beárnyékolják a márka nevét.

    Bővebben
  • Az EA111 motor jellemzői

    1985-ben az EA801-es sorozatot váltotta az EA111-es sorozat Ezt a motorcsaládot, a sok korszerűsítés eredményeként, öt különböző sorozatra osztotta a gyártó. Átmeneti, MPI, HTP, FSI és TSI.

    Bővebben
  • Az EA211 motor jellemzői | 1.0 MPI, 1.4, 1.5 TSI

    Az EA211 négyhengeres VW motorcsaládot 2011-ben mutatták be először, ami szinte teljes egészében leváltotta az EA111 sorozatot. A motorok a hengerűrtartalma 1,0 l -től, 1,6 l-ig terjed, és az alapmotor egy 1,4 literes 103 kW -os TSI motor.

    Bővebben
  • Az EA113 motor jellemzői | 2.0FSI, 2.0TFSI

    A VW EA113 négyhengeres motorszériát először 1996-ban mutatták be, mint a népszerű EA827 hajtáslánc evolúciós helyettesítőjét . A belső égésű motornak sok változata létezik, beleértve a turbófeltöltést és a közvetlen üzemanyag-befecskendezést.

    Bővebben
  • Az EA888 motor jellemzői

    A VW EA888 közvetlen-befecskendezésű turbómotort először 2006-ban mutatták be, és a mai napig a konszern szinte minden tömegmodelljében (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) használják. Ezeknek az erőforrásoknak négy generációja van, de ha a nullát is beleszámítjuk, akkor öt.

    Bővebben
  • 2.0l TDI Common Rail Motor | EA189

    A Volkswagen AG harmadik generációs TDI motororja, az EA189-es kódjelet viseli, amelyet 2007-ben mutattak be és 2008-ban került sorozatgyártásba. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA188 sorozat volt , amely PDTDI néven ismert.

    Bővebben
  • Az 1.9 TDI motor | EA180

    A Volkswagen AG, az EA180 dízelmotorok családját, 1991 és 2006 között gyártotta és a német konszern, szinte teljes terjedelmű modellcsaládjába beépítették. Az EA rövidítés a fejlesztési sorrendre utal. Az előd a VW EA086 sorozat volt, amely az előkamrás Dízelek családját alkotta, 1978 és 2003 között.

    Bővebben

Üdvözlünk a Passat Klub Hungary honlapján!

A klub 2009 tavaszán alakult, néhány lelkes Passat tulajdonos összefogása eredményeként.
A Passat Klub Hungary egy rajongói klub, melyet magánemberek alakítottak, és szerveznek.
A klub hivatalosan nem kapcsolódik a Volkswagenhez, azonban a Passat  Klub Hungary és a Porsche Hungaria között van egy együttműködési megállapodás, melynek keretében
a felek a lehetőségeikhez képest segítik egymást.
Ha már van Passatod, akkor ne habozz, csatlakozz hozzánk és facebook csoportunkhoz!

Modelltörténet

  •         

Ajánlott olvasmányok

2021:Június 04

Nyakunkon a nyár! Rendben van a klímád? Ispán Zoltán részletesen elmagyarázza a légkondicionáló rendszer felmerülő hibáit.  Hamarosan...

2021:Január 12

Az elektromechanikus parkolófék. Ha kíváncsi vagy hogy működik az elektromos rögzítőfék (elektromos kézifék :D), akkor bonts egy sört és olvasgass. ;) Bővebben...

2020:Okt. 16

Ajánlott szakemberek. Az itt látható szakembereket nyugodt szívvel ajánljuk tagjainknak. Bővebben...

2020:Aug. 06

Ideális motorfordulat a DPF regenerálásához. Megpróbáltunk eloszlatni pár tévhitet a DPF regenerálásával kapcsolatban. Bővebben...

2020:Szept. 27

Az 1.9 TDI motor. Mélyreható működésleírás a legendás 1.9 TDI motorról. Bővebben...

2020:Március 16

DPF - Akarod tudni, mikor regenerál az autód? Egy telefonos alkalmazás és egy interface segítségével láthatod, hogy mikor regenerál az autód, sok-sok élő adat kíséretében. Bővebben...

2020:Február 20

Volkswagen logók-feliratok cikkszámai.  Bővebben...

2017:Május 21

Passat B6, B7: Parkolófék motor pótlása. Ha beragad a parkolóféked, ebben a leírásban segítséget kaphatsz. Bővebben...

2012:Július 31

Amit a PD elemekről tudni kell. A leírásban látható, hogy a B6 Passatoknál, melyik motoroknál voltak PD elem problémák. Bővebben...

2010:Május 19

Ablakemelő működtetése gyári távirányítóval. Passat B5, B5.5  Bővebben...

Passat B8.2 (2019-Napjainkig) Facelift

A Volkswagen Passat 2019-ben ünnepelte a 46 éves fennállását. Ennyi év kellett ahhoz, hogy 30 millió Passat gazdára találjon.
Ezzel a bődületes számmal, a márka világ legnagyobb darabszámban eladott középkategóriása lett. Házon belül csak a Golf előzi meg és a Bogár előtt áll a második helyen.
A B8.2-es Passatot 2019 márciusában mutatták be genfben. A külső minimálisat változott.
A fejlesztők leginkább a technikai tartalmán változtattak, kibővítették a lehetőségeit és a jövőre koncentráló technológiákat alkalmazták.


A külső tekintetében jelentős változás csak a hűtőrácson és a lökhárítón tapasztalható, ezenkívül a típus hátsó Passat felirata is megváltozott.
Az alapárban már az első fényszórók is ledesek lettek, de a magasabb felszereltségű modellek, 44 darab LED-del ellátott mátrix fényszórót kaptak, amelyek változtathatják a fényerőt, a megvilágított terület alakját, méretét.
Az új féklámpa fényét a gyártó szerint a korábbiaknál jóval jobban lehet látni.



A műszerfal közepén lévő érintőkijelző felszereltségtől függően 6.5, 8, illetve 9.2 colos, a digitális műszeregység, amely kontrasztosabb, jobb felbontású 11,7 hüvelykes LCD kijelzőt tartalmaz.

A Volkswagenek közül a Passat kapta meg elsőként az MIB 3 (Modularer Infotainment Baukasten 3) fedélzeti rendszert, és az integrált SIM-kártyát melynek segítségével az utasok saját wi-fi hálózatra csatlakozhatnak.

A Passatba ugyancsak elsőként került be az I.Q.Drive önvezető technológiához társuló Travel Assist funkció továbbfejlesztett változata, amely 0-210 km/óra között képes részlegesen az önvezetésre, ami az önvezetés kettes szintjét képviseli.

A kereszteződések nélküli úton, beavatkozás nélkül képes elvezetni az autót, egészen addig, amíg a sofőr fogja a kormányt, amit a kapacitív kormánykerék érzékel.

A fedélzeti rendszeren keresztül, a felhasználók bármikor új alkalmazásokat tölthetnek le a fedélzeti számítógépre, továbbá az okostelefont kulcsként is lehet majd használni.
Az audiorendszer csúcsát továbbra is a Dynaudio képviseli, 16 csatornás erősítővel, melynek össz zenei teljesítménye eléri a 700 Wattot.

A motorválaszték továbbra is a négyhengeres változatokból áll.
 
Benzinesből 1.5 literes 150 lóerős, valamint 2 literes 190 és 272 lóerős készült
A dízeleknél, mint eddig jóval nagyobb választék, ami az 1.6 literestől indul , és a kétliteres 240 lóerőssel záródik.
Az 1.6 literes teljesítménye 120 lóerő, míg a kétlitereseké 150, 190 és 240 lóerő.


Ezen felül még ott a Passat GTE is, ami nagyobb, 13 kWh-s akkumulátorral került piacra.
A modellsorozat hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású tagja, a Passat GTE például jóval nagyobb elektromos hatótávval rendelkezik, ami az új WLTP-ciklus szerint akár az 55 kilométert is elérheti.

A Passat GTE már 2019-ben teljesítette az új gépkocsik számára csupán 2021-től hatályos Euro 6d kipufogógázszabvány határértékeit, a további TSI- és TDI-motorok pedig egyaránt megfelelnek az Euro 6d-TEMP szabvány előírásainak. Emellett minden új Passat, legyen szó benzin, vagy dízelüzemű motorváltozatról, már egyaránt részecskeszűrővel készül.

Főbb jellemzők B8.2:

Platform
B8.2
Gyártás 2019-
Besorolási osztály
Felső-középkategóriás autó
Karosszériatípusok 4 ajtós Limusin
5 ajtós Variant
   
Motorok Benzin
1.5 TSI
2.0 TSI
Díezel
1.6 TDI
2.0 TDI
Elrendezés/Meghajtás Orrmotoros - elsőkerék / összekerék (4Motion)
Erőátvitel 6 sebességes kézi és 6, 7 sebességes DSG
Tengelytáv 2712 mm
Hosszúság
4775 mm (Limuzin)
4780 mm (Variant)
Szélesség 2083 mm
Magasság 1472 mm (Limuzin)
1527 mm (Variant)
Üzemanyagtartály 66l